Skoda Scala минава 100 километра за 5 лева на метан
12

Skoda Scala минава 100 километра за 5 лева на метан

Новият модел G-TEC е смайващо икономичен със задвижване на сгъстен природен газ

Чешката компания Skoda пусна на българския пазар нова модификация на хечбека Scala, която освен с бензин, може да работи и със сгъстен природен газ, популярен у нас като метан. Новата версия на Skoda Scala носи обозначението G-TEC и харчи средно само 3,4 кг сгъстен природен газ на 100 км. При средна цена от 1,30 лева за 1 кг метан в момента, за изминаването на 100 км ще платите по-малко от 5 лева. С този скромен разход на гориво, G-TEC безспорно е най-икономичният вариант на Skoda Scala.

Новата Skoda Scala G-TEC се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 90 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Новият модел се отличава от стандартната версия с добавянето на три стоманени бутилки за сгъстен природен газ с общ капацитет 13,8 кг. Инженерите от Skoda са позиционирали трите резервоара за метан под дъното на багажника и задните седалки. Освен бутилките с метан, колата разполага и с 9-литров резервоар за бензин, който се използва, ако наблизо няма станция за зареждане с метан.

Процесът на зареждане на Scala G-TEC става плавно и чисто. Отворите за пълнене на двата резервоара за гориво се намират под един и същ капак. Направеният тест с Skoda Scala G-TEC показа, че за изминаването на разстояние от 100 км със средна скорост 100 км/ч са необходими едва 3,4 кг метан, които към момента у нас струват 4,42 лева. Така със заредените три бутилки с метан в икономичен режим можете да изминете над 400 км без колата да харчи бензин.

При пътуване на метан от ауспуха не излиза нищо друго, освен облак от пара. В града разходът на метан е около 5 кг/100 км според трафика, така че придвижването по ежедневните маршрути ще ви излезе по-евтино от градския транспорт. Дори и да бързате на път за морето например, няма да похарчите повече от 20 лева за гориво. С подобни стойности за разхода, новата Skoda Scala G-TEC е много изгодна както за семеен автомобил, така и за служебна кола.

Новият 1,0-литров турбодвигател в Skoda Scala G-TEC работи спокойно и макар да не е много динамичен, радва със завидната си пъргавина. Максималният въртящ момент от 160 Нм е на разположение в широкия диапазон от 1800 до 3000 об/мин. Моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия и на таблото има индикатор, който дава съвети на водача кога да премине на по-висока или по-ниска предавка. Преминаването от метан към бензин става автоматично. На метан колата отделя едва 95 г/км емисии на СО2, което е с 25% по-малко в сравнение със задвижване на бензин.

Движението на природен газ не е само екологично и благоприятно за бюджета. Пътувайки с новата Skoda Scala G-TEC ще се наслаждавате също и на по-тихата и плавна работа на двигателя. Благодарение на системата Start/Stop при спиране на светофар, ако освободите от скорост и не докосвате съединителя, двигателят самостоятелно преустановява да работи и се стартира отново автоматично веднага след като натиснете педала на съединителя.

Шасито на Skoda Scala G-TEC е настроено по-скоро за комфортно пътуване, отколкото за динамично шофиране, така че се усещат само дълбоките дупки и големите неравности. На път с остри завои страничните наклонявания не са осезаеми и са в нормата за този клас. Кормилното управление не е особено информативно, но колата се владее предсказуемо и не поднася изненади. Звукоизолацията е добра, особено при шофиране по магистрала с високи скорости.

Новата Skoda Scala G-TEC не се различава от стандартната версия нито отвън, нито отвътре. Версията CNG е също толкова елегантна, просторна и пъргава като модела с бензинов двигател. Интериорът е абсолютно същият. Единствената разлика от стандартния модел е липсата на резервно колело, което е заменено от комплект за ремонт на гуми. Резервоарите за метан са разположени под багажника на колата и заради тях обемът му е намален до 339 литра. При сгъване на задните облегалки, товарното пространство нараства до 1282 литра.

Салонът на Skoda Scala G-TEC е много просторен и функционален. Кормилната колона се регулира в дълбочина и височина, а седалката на водача се регулира на височина още в базовия вариант. Предните седалки са много удобни и поддържат добре гърбовете. Тънките стойки на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. В ниша под шофьорската седалка е скрита светлоотразителната жилетка. На втория ред има много щедро пространство както за краката, така и за главите на пътниците. Отзад седят удобно двама човека, но за кратки разстояния могат да седнат и трима пътници.

Стандартното оборудване на Skoda Scala G-TEC включва частични LED предни и задни светлини, а изцяло светодиодните светлини се предлагат срещу доплащане. В базовото ниво има асистент за предупреждение при напускане на лентата и система за аварийно спиране при опасност от челен сблъсък, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик и аудиосистема. Предлагат се 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система.

На борда на Skoda Scala G-TEC има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен гумиран под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за всички пътници. На капака на резервоара за гориво е закрепена ярко жълто-зелена стъргалка за лед.

Новата Skoda Scala G-TEC се предлага у нас в четири нива на оборудване – Selection, Ambition, Edition и Style с дискови спирачки на предните и задните колела. Цените започват от 32 460 лева.

Безспорно новата Skoda Scala G-TEC е идеалният автомобил за екологично чистите пътешественици, които едновременно пестят и пазят околната среда. С оглед на ниския разход на метан и цената му, покупката на Skoda Scala G-TEC е много обоснована, особено за хората които пътуват често на дълги разстояния.

Технически характеристики

Skoda Scala G-TEC 1.0 CNG TSI

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 4000-5500 об/мин

160 Нм максимален въртящ момент при 1800-3000 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

3,4 кг/100 км среден разход на метан

95 г/км емисии на СО2

32 460 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.