Skoda Rapid е освежена и още по-практична

Skoda Rapid е освежена и още по-практична

Компактният модел е оборудван с нови двигатели и със съвременни системи

Skoda Rapid беше представена през 2012 г. най-напред с каросерия лифтбек. Благодарение на просторния си салон, големия си багажник и достъпната цена, Skoda Rapid бързо привлече много клиенти. Година по-късно се появи Rapid Spaceback. Неотдавна чехите от Skoda решиха да актуализират и двете версии на Rapid, като сега моделът изглежда още по-свежо, задвижва се от нови двигатели на марката и е оборудван със съвременни системи за свързаност и безопасност, налични в гамата.

Новата Skoda Rapid не е променена радикално. Както и преди, тя се характеризира със семпъл дизайн и стилни прави линии на каросерията. Оригиналната радиаторна решетка е леко освежена. Продълговатите фарове вече са допълнени със завиващи светлини със светодиодна оптика. През цялата броня се простира въздухозаборник, но формата му сега е различна и са се появили нови фарове за мъгла. Предният капак се врязва в решетката и точно там е поставено логото на Skoda. Отзад обновеният модел се различава по модифицираните фарове. Ако отворите капака на резервоара за гориво, ще намерите специална стъргалка за лед. Базовата версия е оборудвана с 15-инчови джанти, а като опция се предлагат колела с диаметър до 17 инча.

Салонът на Rapid е направен в познатия стил на Skoda. Пластмасата може да не е най-меката, но е износоустойчива. Правоъгълните дефлектори на вентилационната система са запазени. Има нов волан с три спици, който в най-високата версия е облицован с перфорирана кожа. Големите циферблати на приборите също са нови, а в тях скалите са направени в класически стил. Екранът на бордовия компютър е поставен в средата на централната конзола, украсен с черна лакирана пластмаса в по-високите версии. Някои бутони също са нови. Те са подредени рационално и не се изисква време за да свикнете с разположението им.

На централната конзола има нов 6,5-инчов цветен сензорен дисплей на мултимедийната система. В салона има множество различни отделения за малки предмети - ниша в централната конзола, кутия в подлакътника, джобове на вратите със специални подвижни кошчета и джобове на гърбовете на предните седалки. Воланът се регулира в дълбочина и по височина, а седалката на шофьора се настройва и по височина. Благодарение на големите интервали на регулиране на шофьорската седалка, зад волана могат удобно да седнат водачи дори с висок ръст. Формата на седалките е ергономична и за хора с едро телосложение. Под седалката на водача се намира отделение с флуоресцентна оранжева жилетка.

Предните седалки са доста удобни и имат добра странична опора. Видимостта напред и настрани е добра, но при версията лифтбек високият заден капак донякъде пречи при заден ход. Силата на Rapid е просторният интериор. Дори ако отпред седят високи хора, на втория ред  има достатъчно място за краката и главите на хората с височина до 1,90 метра. Салонът е достатъчно широк в областта на раменете, така че отзад могат да седнат трима пътници със средно телосложение. Обемът на багажника на версията лифтбек в обичайното си състояние е 550 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1490 литра.

При Rapid Spaceback обемът на багажното отделение от 415 литра е сред най-големите в този сегмент, а при сгънати задни седалки нараства до 1380 литра. Множеството умни решения допълват щедрото товарно пространство. Като опция при Rapid Spaceback се предлага багажник с двойно дъно, който разделя товарното отделение на две хоризонтални нива за по-голямо удобство. В багажника на Rapid има под с две повърхности, като едната е гумирана и е много практична ако се превозват мръсни товари. Освен това е осигурен комплект от закрепващи мрежи.

Двигателната гама на Skoda Rapid е претърпяла сериозни промени. Нови са 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбомотор 1.0 TSI, който се предлага в два варианта на мощност от 95 и 110 к.с. И двата двигателя са много пъргави и работят доста гладко, макар и не прекалено тихо. Освен това тези двигатели имат висок въртящ момент в средния диапазон. Моторът с 95 к.с. развива максимален въртящ момент от 160 Нм в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин, което е подобрило и динамичните характеристики. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11,0 секунди, а разходът на гориво в комбиниран цикъл е намалял до 4,5 л/100 км.

Най-мощният двигател за Rapid остава 1,4-литров бензинов турбомотор със 125 к.с. и 200 Нм въртящ момент, който се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В дизеловата гама остава само един мотор – 1.4 TDI с мощност 90 к.с. и въртящ момент 230 Нм при 1750-2500 об/мин. Двигателят работи шумно, но вибрациите не се усещат. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,0 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е едва 4,1 л/100 км. Стандартно двигателят се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с два съединителя.

На пътя Skoda Rapid е послушна и се контролира с лекота. Сцеплението с асфалта е много добро, колата е стабилна, а управлението е прецизно и отчетливо. Не трябва да забравяме, че Rapid лифтбек е семеен автомобил и не е предназначен за високи скорости в завоите, таке че ако го пришпорите, се появява типичното недозавиване, характерно за колите с предно предаване. Rapid Spaceback има по-добро пътно поведение, особено в завоите. Удивително Skoda Rapid вози комфортно по лоши настилки пътища, което я прави много подходяща за нашите пътища. Окачването е еластично, а неравностите на пътя се усещат само във версията със 17-инчови колела. Дупките се поглъщат гладко, макар и шумно. Благодарение на тези настройки, наклоняванията в завоите са сравнително малки. Салонът е с добра шумоизолация и при високи скорости вятърът почти не се чува.

У нас най-достъпната версия Fresh на новата Skoda Rapid Spaceback започва от 22 333 лева и е оборудвана с централно заключване, електрически стъкла, климатик, радио с 6,5-инчов цветен сензорен дисплей, 6 въздушни възглавници, ABS и стабилизираща система ESP с помощна функция при потегляне по наклон, система за следене на налягането в гумите и др. Ако изберете специалната версия Edition от цена 26 767 лева, оборудването е допълнено с климатроник, заден парктроник, адаптивни фарове, темпомат и др. За първи път срещу допълнително заплащане са достъпни безключов достъп и стартиране на двигателя, автоматична спирачка, система за разпознаване на умората на водача и много други. 

Технически характеристики

Skoda Rapid Spaceback 1.0 TSI Edition

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

95 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

160 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

11,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

184 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на гориво

103 г/км емисии на СО2

26 767 лева цена на модела

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.