Чешката марка Skoda има повод за двойна доза оптимизъм, тъй като на започналия преди броени дни Автомобилен салон София 2019 представя два изцяло нови модела. Двете премиери са в най-популярните напоследък автомобилни сегменти. Звездата на изложението безспорно е новата Skoda Scala, която е поредната успешна разработка на чехите и ще привлече практичните потребители. Колата е построена на модулната платформа MQB-A0, на която е базиран Volkswagen Polo, но предлага удобствата и пространството, характерни за класа на по-големия модел Golf.

Новият хечбек с 5 врати Scala заменя модела Rapid Spaceback в гамата на Skoda. Името Scala идва от латинската дума, означаваща „стълба” и е показателно за същността на автомобила. Новата Scala е изградена на модулната платформа MQB-A0, на която е базиран Volkswagen Polo, но по размери се конкурира с настоящия Volkswagen Golf и дори превъзхожда повечето модели в С-сегмента по вътрешно пространство. Обемът на багажника е най-големият в компактния сегмент с 467 литра, а когато се сгънат задните седалки, капацитетът се увеличава до 1410 литра.

В интериора има сензорен екран на мултимедийната система, който стандартно е 6,5-инчов, а опционално се предлага и с диагонал 8,0 или 9,2 инча. Сред опциите са цифрово табло с 10,25-инчов виртуален кокпит, отопляем волан, напълно LED фарове и адаптивен круиз контрол. На борда има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за пътниците отпред и отзад.

Новата Skoda Scala се предлага в пет модификации на задвижване. Базовият модел е с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 95 к.с., съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Следва 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 115 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Най-мощният бензинов агрегат е 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор 1.5 TSI със 150 к.с. със система за изключване на част от цилиндрите. В двигателната гама има и един 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател със 115 к.с. и 250 Нм, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия.

За всички двигатели без базовия като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с два съединителя. Най-интересна е версията с двигател 1.0 G-TEC, работещ на природен газ (метан) с мощност 90 к.с., комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Всички мотори са оборудвани със система за старт/стоп и система за рекуперация на спирачната енергия, и отговорят на новите екологични норми Euro 6d-TEMP. Производството на Skoda Scala се осъществява завода на компанията в Млада Болеслав, Чехия. Базовата цена на модела е 28 580 лева с ДДС за варианта Activ с двигател 1.0 TSI с 95 к.с.

Другата интересна премиера на щанда на Skoda е новият компактен кросоувър Kamiq, който се позиционира под по-големите си братя Karoq и Kodiaq. Новият Kamiq е стилен и практичен компактен автомобил, проектиран специално за взискателните европейски клиенти. Той е насочен към по-младата аудитория от потребителите и ще се бори с конкуренти като Volkswagen T-Cross и SEAT Arona. Подобно на двата модела, с които споделя обща платформа, Kamiq е с повишен просвет, но не предлага двойно задвижване 4х4 и е наличен само с предно предаване.

Новата Skoda Kamiq е с дължина 4,24 метра и има просторен салон за петима човека, а багажният обем е 400 литра, като при необходимост нараства до 1395 литра. В по-високите версии на оборудване кросоувърът е получил 10,25-инчов цифров приборен панел, както и с мултимедийна система със сензорен екран, чийто диагонал може да бъде 6,5 инча, 8 или 9,2 инча. Списъкът на предложените електронни асистенти и системи за сигурност включва адаптивен круиз контрол, активно задържане в лентата на движение и система за автоматично спиране при опасност.

За задвижването на новата Skoda Kamiq се предлагат само турбодвигатели, като базовият е 3-цилиндров бензинов мотор 1.0 TSI с мощност от 95 или 115 к.с., както и по-мощен 4-цилиндров бензинов агрегат 1.5 TSI със 150 к.с. Кросоувърът може да се поръча и с турбодизелов мотор 1.6 TDI с мощност от 120 к.с. и дори с 1,0-литров двигател G-TEC на втечнен природен газ (CNG) с мощност 90 к.с. Стандартна за всички версии е 6-степенната механична скоростна кутия, а най-мощният бензинов мотор може да се комбинира със 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Базовата цена на Skoda Kamiq е 30 640 лева с ДДС за варианта Activ с бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 95 к.с.

На щанда на Skoda в столичния „Интер Експо Център” посетителите могат да видят и модернизираната версия на Skoda Superb, като там най-интересното е добавянето на високопроходима версия Superb Combi Scout, предназначена за потребителите, които често пътуват по планински или черни пътища. Новият Superb Combi Scout е оборудван стандартно със система за задвижване 4х4 и допълнителен пътен просвет от 15 мм, което го прави много практичен за суровите зимни условия. Отново към стандартното ниво на оборудване влиза и пакета „Лоши пътища“, който осигурява защита за двигателя и долната част на шасито при шофиране по неравен терен.

Тези характеристики се допълват и от възможността за шофиране в режим Off-road, който ще подпомогне водачите в по-тежките терени. Динамичният контрол на шасито е възможен като допълнителни опционално оборудване. Новата Skoda Superb Scout се предлага ексклузивно с най-мощният бензинов и най-мощният дизелов двигател в гамата на модела. Дизеловият 2,0-литров турбодвигател 2.0 TDI осигурява 190 к.с. и е комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Този двигател е оборудван с катализатор с AdBlue впръскване и филтър за частици, което означава че отговаря на стандарт за екологичност Euro 6d-TEMP. Бензиновият двигател 2.0 TSI осигурява мощност от 272 к.с. В допълнение към задвижването 4х4, той е оборудван и със 7-степенна автоматична трансмисия DSG.

На изложението са показани модернизираната Fabia във варианти хечбек и комби, бестселърите Octavia и Octavia Combi, както и двата успешни кросоувъра Karoq и Kodiaq. Изложеният на щанда Kodiaq е в най-спортната си версия RS, задвижван от 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност 240 к.с. Най-големият кросоувър на чешката марка предлага щедро пространство, както за до 7 човека, така и за много багаж. Моделът спокойно може да тегли и ремаркета до 2,5 тона.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.