Вече над две десетилетия, чехите от Skoda правят автомобили, които дават най-много ползи на потребителите за цената си. На автосалона в Женева през март се състоя световната премиера на изцяло новия модел Skoda Scala. Името Scala идва от латинската дума за стълба и новият модел е важно стъпало нагоре за завоюване на европейските пазари, където колата ще се конкурира с лидерите в сегмента Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra.

Новата Skoda Scala е богато оборудвана и е предназначена за по-млада аудитория. Това е първият модел на Skoda, построен върху модулната платформа MQB-A0, т.е. най-близките му роднини са Volkswagen Polo и SEAT Ibiza. Чешкият хечбек е по-голям от тях с дължина 4362 мм, широчина 1793 мм, височина 1471 мм и междуосие 2649 мм. За сравнение сегашният Volkswagen Golf е с дължина 4258 мм, широчина 1790 мм и височина 1492 мм, а междуосието е 2620 мм. Както добре се вижда, новата Skoda Scala изглежда по-изразително от конкурентните автомобили. Хечбекът се различава малко от концептуалния модел Vision RS, представен през миналата година. Във външния вид доминират ръбовете.

Широката радиаторна решетка е комбинирана със стреловидни фарове, които вече са LED дори в базовата версия. Въздухозаборникът в бронята е направен под формата на усмивка. Предният капак и профилните стени са релефни, а задното стъкло е покрито с остър спойлер. В двата края на каросерията са монтирани извитите задни светлини, а между тях е черната вложка на капака на багажника. Като опция се предлага спортен пакет с 18-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 16-инчови колела. Базовата версия има коефициент на въздушно съпротивление 0,29.

В салона на Skoda Scala приятните изненади продължават. Материалите в интериора са много по-качествени от тези на предшествениците. Има опция да изберете ярки контрастиращи апликации. Някои от детайлите като бутоните за електрическите прозорци са заимствани от различни модели на Volkswagen. Воланът е плосък в долната си част. В базовата версия са поставени обичайните циферблати и прибори, а в най-скъпата версия Style е поставен 10,25-инчов цифров приборен панел.

На компактния централен панел е прикрепен сензорният екран на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудването, диагоналът му е 6,5, 8,0 или 9,2 инча. Бутоните за превключване на аудиосистемата и климатика са малко и са добре подредени. Под тях има два USB порта. В салона има много отделения за малки предмети, ниши във вратите, джобове в гърбовете на предните седалки и 6-литрова жабка. Кормилната колона се регулира в дълбочина и височина, а седалката на водача се регулира на височина още в базовия вариант.

Предните седалки са доста еластични и поддържат добре гърбовете. Тънките стойки на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. Като опция се  предлага подлакътник с вътрешна кутия. Под шофьорската седалка има ниша, в която е скрита светлоотразителната жилетка. На втория ред има много щедро пространство както за краката, така и за главите на пътниците. Отзад седят удобно двама човека, но за кратки разстояния могат да седна и трима. Багажникът в нормално състояние е с обем 467 литра и е най-големият в сегмента, а със сгънати задни седалки достига 1410 литра. Срещу доплащане се предлага сензорно електрическо задвижване на капака на багажника.

Стандартното оборудване на Skoda Scala е по-богато от Rapid Spaceback. Базовата версия има електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема. Предлагат се и 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, технология за автоматично намаляване на скоростта и контрол на лентата. В най-високата версия Style има система за безконтактен достъп, двузонов климатроник, сензори за паркиране, светлина и дъжд, круиз контрол, Bluetooth комуникация и др. Списъкът с опции е много голям и включва сателитна навигация, камера за обратно виждане, Wi-Fi, електрическа седалка за водача, отопляеми предни седалки и предно стъкло, отопляем волан, автопилот за паркиране, технология за проследяване за слепите зони, напълно LED фарове, адаптивен круиз контрол и много други.

На борда на Skoda Scala има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен гумиран под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за пътниците отпред и отзад. На гърба на капака на резервоара за гориво е закрепена стъргалка за лед.

Новата Skoda Scala ще се предлага с пет двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Базовият 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор развива мощност 95 к.с. и ще е наличен от втората половина на годината. Засега моделът се предлага със същия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 115 к.с. и въртящ момент 200 Нм, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Този двигател е много подходящ, ако шофиране основно в града и не се състезавате на пътя.

Доста по-динамичен е новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI със 150 к.с. Той е по-еластичен и тегли колата пъргаво, като максималният въртящ момент достига 250 Нм в диапазона 1500-3500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Този двигател работи по-тихо и по-гладко от 1.0 TSI. Опционалната 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия DSG с два съединителя сменя предавките много бързо и ако е необходимо сваля от седма до трета скорост. Благодарение на системата за изключване на част от цилиндрите, разходът на гориво е 6,4 л/100 км в града и 4,2 л/100 км в извънградски цикъл.

В двигателната гама има и един 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател със 115 к.с. и 250 Нм при 1500 об/мин, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Тягата е достатъчна за изпреварване на магистралата, въпреки че този двигател е доста по-шумен от бензиновия. С него хечбекът ускорява от място до 100 км/ч за 10,3 секунди и развива 200 км/ч. Със серийната 6-степенната механична кутия скоростите се сменят точно, а педалът на съединителя е много информативен. Дизеловият мотор е по-икономичен от бензиновия и харчи 5,1 л/100 км в града и 3,6 л/100 км на междуселищен път. Всички агрегати за Scala са оборудвани със система за старт/стоп и рекуперация на спирачната енергия, като отговорят на еконормите Euro 6d-TEMP.

На пътя шасито на Skoda Scala е настроено повече за комфортно пътуване, отколкото за динамично шофиране, така че се усещат само дълбоките дупки. При това дори на път с остри завои страничните наклонявания не са осезаеми и са в нормата за този клас. Кормилното управление не е много информативно, но ако автомобилът е оборудван с 18-инчови джанти и адаптивни амортисьори, се владее по-предсказуемо, но вози по-твърдо. Звукоизолацията е на високо ниво, което е особено забележимо при шофиране по магистралата при високи скорости.

Новата Skoda Scala вече се продава и у нас. Цената на хечбека започва от 31 980 лева, въпреки че по-късно ще се появи и още по-достъпна базова версия на цена 28 580 лева. С атрактивната си цена, новият компактен хечбек има всички качества да се превърне в бестселър, тъй като превъзхожда конкурентите си не само по дизайн, вътрешно пространство и високо качество на сглобката, но и по цена, което го превръща в най-практичния и разумен избор за съвременна кола от С-сегмента.

Технически характеристики

Skoda Scala 1.5 TSI 7DSG Style

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на бензин

113 г/км емисии на СО2

40 770 лева цена на модела

По темата: Skoda Skoda Scala хечбек
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Новият Range Rover Evoque е еволюция на оригинала

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Още с появата си на пазара през 2011 година, Range Rover Evoque се превърна в първият луксозен компактен SUV. За това време моделът спечели над 220 международни награди и реализира над 800 000 продажби на автомобили в световен мащаб. В края на миналата година Land Rover представи новия Range Rover Evoque, който е усъвършенствана еволюция на оригинала. Той отговаря на потребностите на съвременните клиенти, благодарение на съчетанието между славното наследство на легендарната британска марка и свръхмодерните технологии, използвани в колата.

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Peugeot 301 получи най-икономичния дизелов мотор

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.