Преспите сняг и непочистените пътища все по-често тласкат потребителите към покупката на автомобил с повишена проходимост. Днес тези коли носят модерните имена кросоувър или SUV, а в миналото бяха наричани просто всъдеходи или джипове. Вече почти всички автомобилни марки имат в гамата си поне един такъв модел, а някои предлагат дори по няколко варианта. Един от най-атрактивните и практични кросоувъри на пазара е семейният модел на чехите Skoda Kodiaq.

Големият кросоувър е флагман на чешката марка и е дълъг 4,70 метра, широк е 1,88 метра и е висок 1,67 метра, а междуосието му е цели 2,79 метра. Преди няколко месеца Skoda Kodiaq получи оптичен пакет Scout, който направи модела още по-стилен и подсили визията му на всъдеход. По-ефектният външен вид на модела не е само маркетингов трик. Новата версия Kodiaq Scout е с увеличен просвет от 194 мм, въпреки че от разстояние е много трудно да се различи стандартния Kodiaq от новия Kodiaq Scout. Най-забележимите детайли на Kodiaq Scout са бронята с декоративни сребърни защитни елементи и табелката Scout на предните калници.

В интериора седалките са тапицирани с комбинация от алкантара и черна кожа, а логото Scout е изписано върху облегалките. При Skoda Kodiaq Scout под дъното на колата са поставени метални защитни елементи, които да пазят двигателя, а спирачките и горивните тръбопроводи са допълнително защитени.

Най-съществената разлика е, че Kodiaq Scout има по-добра геометрична проходимост. Ъгълът на атака отпред и отзад са съответно 22 и 23,1 градуса спрямо 19 и 15,5 градуса съответно за стандартния модел. Версията Scout е малко по-проходима от обичайното и може да атакува по-агресивни терени и по-високи бордюри. За шофиране извън асфалта се предлага пакет за офроуд. Той се предлага като опция и за обикновения Kodiaq, но в Scout е усъвършенстван.

При натискане на бутона Off Road се променят настройките на ABS, стабилизиращата система ESP, педала на газта, адаптивните амортисьори и симулирането на заключване на предния диференциал. Нископрофилните 19-цолови гуми и малкият ход на окачването не предразполагат Kodiaq Scout към подвизи в офроуда. Ако искате да имате добра проходимост в преспите, заложите на утвърдени зимни гуми, които предлагат прецизно сцепление и приятно шофиране на снега.

На българския пазар Skoda Kodiaq Scout се предлага с четири двигателя, в съчетание с две скоростни кутии и задвижване на всички колела 4х4. Бензиновите версии на кросоувъра са с 1,4-литров турбомотор 1.4 TSI с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна механична и със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, и 2,0-литров турбомотор 2.0 TSI със 180 к.с., комбиниран само със 7-степенна автоматична трансмисия. Дизеловите варианти 2.0 TDI се задвижват от 2,0-литров турбодизелов мотор във варианти с мощност 150 к.с., както с 6-степенна механична, така и 7-степенна автоматична трансмисии, а най-мощният турбодизел 2.0 TDI със 190 к.с. е наличен само със 7-степенен автоматик DSG.

Бензиновият Kodiaq Scout 2.0 TSI атакува с лекота планинските серпентини, без да се затруднява със стръмните наклони и изкачвания. 2,0-литровият агрегат не се предава по нагорнището, особено ако селекторът на автоматичната трансмисия DSG със 7 скорости е поставен в спортен режим. В този случай кутията поддържа по-ниски предавки и ускорението на автомобила е по-лесно. По планинските пътища помага и ръчното управление на трансмисията, което може да се осъществява от планките зад волана, без да сваляте ръцете си или от селектора на централния тунел.

Най-добър от всички е по-мощният турбодизелов агрегат със 190 к.с., разполагащ с максимална тяга от 400 Нм още от 1750 об/мин. Двигателят е гъвкав и еластичен, като работи тихо и плавно. 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG реагира много бързо при смяна на предавките и не се налага водачът да се възползва от планките зад волана. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,6 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е само 5,7 л/100 км.

В сравнение с конкурентите си, новата Skoda Kodiaq Scout се справя чудесно на заснежените пътища. От бутона Mode изберете режим Snow и кросоувърът ще ви прекара с лекота през снежната стихия. Моделът серийно е оборудван със система за двойно задвижване 4х4, която осигурява сцепление и на хлъзгави пътища. Новият Kodiaq Scout е просторен семеен кросоувър, изработен от качествени материали на ниво, близко до премиум сегмента. Моделът с по-стилен външен вид и по-добра проходимост, обаче е с 5330 лева по-скъп от Kodiaq в ниво на оборудване Style.

Технически характеристики

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG 4х4

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

190 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1900-3300 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

150 г/км емисии на СО2

77 680 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Компактното купе с 4 врати съчетава спортен дизайн с високи технологии

Новият Mercedes-Benz CLA се превърна в умален CLS

Компактното купе с 4 врати съчетава спортен дизайн с високи технологии

През последните няколко години германците от Mercedes-Benz умеят успешно да жонглират с буквите, формите и пропорциите. Доказателство за това са последните няколко модела на марката. През миналата година компанията представи елегантния седан с форма на купе с 4 врати CLS, а сега в Лас Вегас Mercedes-Benz показа новото поколение на компактния седан CLA, който изглежда като умалено копие на CLS. Новият модел е построен върху платформата MFA, на която е базирана и новата А-класа.

Прототипът QX Inspiration съчетава визията на SUV и електрическо задвижване на четирите колела

Infiniti показа кросоувъра на бъдещето

Прототипът QX Inspiration съчетава визията на SUV и електрическо задвижване на четирите колела

Японската компания Infiniti разкри на автосалона в Детройт визията си за следващия голям кросоувър. С концепцията QX Inspiration, марката показва как ще изглежда бъдещия високопроходим модел, който ще има изцяло електрическо задвижване на четирите колела. Прототипът Infiniti QX Inspiration се задвижва от ефективна система за двойно предаване e-AWD с електрифицирано задвижване на четирите колела.

Компактният японски кросоувър се катери по планините с предно предаване

Suzuki Vitara предизвиква зимата

Компактният японски кросоувър се катери по планините с предно предаване

Обновеното Suzuki Vitara дебютира пред българската публика през ноември, като получи фини промени във външния вид, свежи цветове и повече няма да се предлага с дизелови двигатели. През зимата изпъкват предимствата на Suzuki Vitara, но много от потребителите купуват колата без да плащат за задвижване на четирите колела 4х4, тъй като ще я използват само за асфалтови пътища.