Синята зона двойна и с по-дълго работно време от 1 декември (ОБЗОР)

Синята зона двойна и с по-дълго работно време от 1 декември (ОБЗОР)

Синята зона в София ще набъбне повече от двойно за сметка на зелената, а работното й време ще е до 20 часа от 1 декември. Промените в наредбата за движение в града се обсъждат от месеци, а крайният вариант ще се гласува на следващото заседание на Столичния общински съвет в четвъртък. Ако докладът на управляващите от ГЕРБ-СДС мине, новите правила ще влязат в сила от 1 декември.

Заложено е

местата за платено паркиране в синя зона да се разширят от 5000

на 13 000. Това ще се случи, след като част от зелената зона в районите “Оборище”, “Възраждане” и “Средец” посинее. В предложението е заложено и удължаване на работното време на синята зона с 30 минути. В момента то е до 19,30 часа. Хората, които са заплатили вече годишни стикери за паркиране, няма да доплащат.

Зелената зона пък ще продължи да разширява обхвата си в район “Възраждане”, където в жк Зона Б-19 ще се разкрият 550 места за платено паркиране. Общинарите искат премахване на безплатния режим "служебен абонамент“. Ограничава се ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и др. институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес. Това ще доведе до 430 места за ползване на платените зони за паркиране.

„В наредбата е заложена опция за удължен служебен абонамент за хотелите“

каза зам.-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС) Зафир Зарков. Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя - в часовия диапазон от 08.30 ч. до 19.30 ч. Предлага се и служебният абонамент да бъде удължен от 19,30 до 22,30 ч. и разширен през събота и неделя. В платените зони за паркиране за товарно-разтоварни дейности също са предвидени промени - контролирано паркиране за живеещите и бизнеса до 30 минути.

За живеещите ще е безплатно до два пъти на ден.
За бизнеса ще се издават нарочни пропуски за 30 минути - 1 лв. за синя зона и 0,5 лв. за зелена. Зарков коментира, че зоните за платено паркиране имат основна цел да ограничат притока на автомобили.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.