Когато конструкторът Алек Исигонис създал първия модел Mini през 1959 година, той смятал, че това е просто една практична кола, която не може да печели в състезания. В автомобилния спорт обаче бързо разгадали големия потенциал на новия автомобил и година по-късно известният конструктор във Формули 1 Джон Купър, чийто отбор Cooper спечелил титлата при конструкторите, предложил на British Motor Corporation (BMC) да направи състезателна версия на Mini за участия в рали състезания и шампионати.

Новият автомобил, наречен Mini Cooper, бил представен през 1961 година. Той получил по-мощен двигател, различна скоростна кутия и двойни карбуратори, а също и дискови предни спирачки. Двигателят с работен обем от 1 литър доставял не стандартните 34 к.с., а цели 55 к.с. Още през 1962 г. Джон Лав спечелил британския шампионат с Mini Cooper. Но истинският успех дошъл през 1964 г., когато се появила новата, още по-мощна версия на колата, наречена Mini Cooper S. За четири години подред, от 1964 до 1967 г., Mini Cooper S доминирал на известното рали „Монте Карло”, както и на много други трасета по света - в Полша, Великобритания, Ирландия, Германия, Белгия, Гърция. А в друга легендарна надпревара - „Рали 1000 езера” във Финландия, победител три години подред - от 1965 до 1967 г., станал Тимо Макинен с Mini Cooper S.

Стартирайки съвместната работа с Джон Купър, Алек Исигонис се съмнявал, че компанията ще може да продаде дори 1000 спортни Mini-та, което било необходимо за състезателна хомологация. Реалността обаче надминала всякакви очаквания - само за няколко години BMC реализирала десетки хиляди коли Cooper S, а общо били продадени над 150 000 автомобила Mini Cooper от различни модификации. Двуцветният дизайн с бял покрив, който днес е визитната картичка на MINI, бил използван за първи път точно на тази кола.

Смелостта и далновидността на Джон Купър е достойна за уважение, което марката MINI увековечава с най-спортните модели в гамата си, наречени John Cooper Works. Новото MINI John Cooper Works е гореща комбинация от класическия облик на MINI и спортния характер на John Cooper Works. Това е автомобил със страхотен дизайн, впечатляваща динамика и ексклузивни възможности за персонализация. Най-доброто от тази гама безспорно е новото MINI John Cooper Works Cabrio, което вече е тук. Актуалното поколение на модела се отличава със стилно обновена визия със свежи дизайнерски акценти и всеобхватно модернизирана техника, новости при задвижването и нови възможности за индивидуализация. За това допринасят и комбинациите от двигател и трансмисия, разширеното серийно оборудване, оформените по нов начин светлини, новите лакови покрития на купето, както и най-модерните технологии за свързаност и комфорт.

Новият открит модел MINI John Cooper Works Cabrio предизвиква типичната за марката радост от шофирането в градския трафик и превръща шофирането по планински път и магистрала в състезателна страст. Неповторимото усещане под открито небе с новото MINI John Cooper Works Cabrio е толкова неподправено и вълнуващо, благодарение на 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото с мощност 231 к.с. Моторът е изключително пъргав и кабриолетът се изстрелва напред още със старта. Тягата от 320 Нм е на разположение на водача в широкия интервал от 1250 до 4800 об/мин и се предава на предните колела чрез 7-степенна спортна автоматична скоростна кутия с два съединителя Steptronic, която има и лостчета за превключване от волана за спонтанни намеси в избора на предавка.

Новата автоматична скоростна кутия се отличава с особено бързи превключвания и позволява екстремно спортни ускорения без прекъсване на подаването на мощност. Управлението се извършва с помощта на оформен по нов начин електронен селектор. Под открито небе по-изразително се чува силният пукот от ауспуха при ръчното превключване на предавките и гърления рев от предпазния клапан на 2,0-литровия турбомотор. Ускорението с кабриолета е вълнуващо, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,5 секунди, а при изпреварване за да достигне от 80 до 120 км/ч са му необходими само 5,7 секунди. При умерено темпо, средният разход на гориво не надвишава 7 л/100 км, а в града достига 9 л/100 км.

Още след първите километри с новото MINI John Cooper Works Cabrio вече ще сте пристрастени към него. Спортният открит автомобил завладява с бързата си реакция при натискането на газта и пленява с директното си управление, типичното за картинг. Малката открита спортна кола следва стриктно движенията на волана и е много стабилна в завоите, като кормилното управление е остро и точно. Колата има отлично сцепление с пътя, недозавиване не се усеща, благодарение на електронното заключване на диференциала. Странични наклонявания в завоите не се усещат, а возенето е много прилично за спортен автомобил. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори и настройка на шасито със спортен, комфортен и икономичен режим. Новото MINI John Cooper Works Cabrio тутакси намалява скоростта и спира безотказно благодарение на спирачните дискове Brembo.

Отличителен детайл за MINI John Cooper Works Cabrio е логото на John Cooper Works на радиаторната решетка и на задния капак има. Текстилният гюрук е с напълно електрическа система за сгъване. Отварянето и затварянето на мекия покрив е изцяло автоматично и става в рамките на 18 секунди и по време на пътуването при скорост до 30 км/ч. Частичното отваряне на покрива като люк става при всяка скорост на движение. На вратите има лайсни с надпис John Cooper Works. В салона на MINI John Cooper Works Cabrio има комфортни места за четирима пътника, като отделните задни седалки са с удължена площ за седене. Зад предните седалки е интегрирана дъга за защита при преобръщане. Обемът на багажника е увеличен до 215 литра при затворен гюрук и до 160 литра при отворен. Задната седалка се дели и сгъва, а увеличеният отвор на багажника улеснява поставянето на предмети в него.

За интериора на новото MINI John Cooper Works Cabrio има голям избор от кожени тапицерии на седалките, интериорни повърхности и цветови гами. Освен лакираните в черен пиано лак повърхности в областта на вратите и средната конзола, тя включва и осветена декоративна лайсна на арматурното табло от страната на пътника до водача. Тя е украсена със стилизиран мотив на британския флаг. Водачът може да избере дифузното осветление, което е част от пакета MINI Excitement. Благодарение на програмата MINI Yours, всеки клиент може да избере индивидуални детайли и продукти за допълнителен монтаж, които се изработват според неговите изисквания. На централната конзола е поставен уред с 8,8-инчов цветен сензорен дисплей на мултимедийната система MINI Connected с разширени дигитални услуги и Bluetooth свързаност с мобилни телефони. Като опции се предлагат радио MINI Visual Boost, както и навигационна система.

Технически характеристики

MINI John Cooper Works Cabrio

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. максимална мощност при 5200-6000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1250-4800 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

145 г/км емисии на СО2

71 000 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Новият Land Rover Defender е още по-здрав и надежден

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Британската марка Land Rover избра автосалона във Франкфурт за световната премиера на новия Defender. Емблематичният всъдеход е специално проектиран за предизвикателствата и потребностите на XXI век. Той е интелигентен, готов за всякакви приключения и осигуряващ безопасност за водача и пътниците. Новият Land Rover Defender е проектиран да служи на авантюристите, на любопитните натури и най-вече на хората, които ценят обществото и се стремят към велики дела.

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.