Шофьорските курсове удрят хилядарка

Шофьорските курсове удрят хилядарка

От пролетта се очаква шофьорските курсове да достигнат сумата от 1000 лв., научи „Монитор“.

Според Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, в момента цената в престижните школи е 850-950 лв. и се очаква тя да скочи с минимум 10 на сто. Той каза, че причината е поскъпването на живота. „Плавно се вдигат и цените на горивата и в началото на пролетта това ще се отрази и на шофьорските курсове“, поясни Иванов за „Монитор“.

По думите му по демографски причини броят на кандидатите да вземат шофьорска книжка е почти постоянен. За това и доказаните фирми на пазара, а и останалите страдат от липса на клиенти. „Няма наплив. В условията на пандемията хората, от една страна, се страхуват, а, от друга - нямат и финансова възможност за шофьорски курс, независимо че цената не е пипана от години назад“, каза той. Той припомни, че има оферти за по 300 лв., които обаче след това излизат на кандидатите по 1300, защото, от една страна,

в първоначалната цената не се включват изпитите

Освен това заради лошата подготовка курсистите ги късат и трябва да се явяват повече пъти на изпити.

Според Иванов към края на февруари може да се очаква известно нарастване на кандидатите.

Друг представител от бранша - Трендафил Маринов, председател на Българския автоинструкторски съюз, каза в ефира на БНР, че се наблюдава по-голямо желание на хора на по-висока възраст да идват да се записват за кандидат-шофьори, като причината е страхът да се возят в обществения транспорт.

Той изрази и недоволство от Наредбата за обучение на бъдещите шофьори, която скоро трябва да влезе в сила, а не е била обсъдена с бранша. „Там има текстове, които няма да подпомогнат обучението, а само ще натоварят икономически бранша. Това касае

семейните фирми в малките населени места, няма да могат да покрият тези условия

ще трябва да прекратят този вид дейност", каза още Маринов. "Изискванията са твърде високи - трябва да има регистрация на кабинета като учебен към Службата по трудова медицина, което струва около пет хиляди лева, хората не могат да си го позволят, това ще повиши и цената на курса. В учебната документация има теми за обучение, които са безсмислени, а в същото време не е заложено обучение за новите модели автомобили и новите системи в тях - все пак има много новости, хората си купуват нови коли, а ние няма как да ги обучаваме. В наредбата се разписват текстове, които ще облагодетелстват само определени големи фирми и школи".

Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка каза още за „Монитор“, че

е време и в България да има модерни автополигони

„На тях курсистите, а и правоспособни водачи да могат да се обучават как да реагират в определени ситуации като хлъзгав път или силно намалена видимост. Това го има в развитите страни. Отделно е необходимо в зони с по-висок риск, като напр. усойните места по шосетата, предупредителните пътните знаци да бъдат големи и видими от голямо разстояние“, предлага браншовикът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.