Много шофьори искат летните им гуми да изглеждат по-атрактивно, отколкото зимните. Поради това за лятото обикновено се избират широки и нископрофилни гуми, докато тесните по-често се използват през зимата. Изборът на гуми влияе на облика на автомобила, комфорта при шофиране и на много други характеристики. В Централна и Източна Европа собствениците на коли често имат два комплекта джанти - един за през лятото и друг за зимата.

Разпространен избор измежду шофьорите е да използват малко по-големи и съответно по-скъпи джанти за летните гуми. Когато си купувате гуми е нужно да следвате препоръките на автомобилния производител. Можете да проверите документите на колата си, включително ръководството на автомобила, където е записан препоръчителният размер на гумите, както и възможни алтернативни размери.

Правилната ширина на гумата също така се влияе от характеристиките, които са предпочитани от собственика, и които той иска да открие в своя автомобил и в управлението му. Широчината на гумата ще се отрази на цената, както и на някои други характеристики, като сцепление, ниво на шум, комфорт при шофиране и външен вид. Смяната на тесни гуми с по-широки обикновено увеличава съпротивлението при търкаляне и съответно малко увеличава разхода на гориво.

При летните гуми, размерът е също така и въпрос на естетика, тъй като се смята, че по-широката гума изглежда по-добре от тясната. Ако човек иска да премине към по-голям диаметър на джантата, профилът на гумата трябва да се намали. Това позволява външният диаметър да остане в законовите граници и гумите ще продължат да разполагат с достатъчно място, за да се въртят. Профилът на гумата се отнася за съотношението между височина и широчина на гумата. Тъй като най-разпространените размери са тесни с висок профил, те се произвеждат в повече бройки от широките гуми с нисък профил. Това е една от причините тесните гуми обикновено да бъдат по-евтини от широките.

Обемът на въздуха в гумата се отразява най-вече на комфорта, който осигурява при шофиране. Колкото по-широк е диаметърът на джантата, толкова по-малко въздух ще се побере в гумата. Високопрофилните гуми имат много място за въздух и са по-комфортни от широките, нископрофилни гуми. От гледна точка на безопасността и двата вида имат своите силни страни. На суха настилка широките гуми предоставят повече сцеплението от тесните, но рискът от аквапланинг е по-висок с широките. През зимата тесните гуми се представят по-добре при екстремни ситуации, тъй като оказват повече натиск върху повърхността на пътя. Тесните гуми също така са по-добри за мек сняг и киша. Широкият вариант от друга страна предоставя повече сцепление на твърди повърхности.

Ето какво означава гума с маркировка 205/55 R16 94V XL:

205: Широчината на гумата в милиметри при нормално налягане. Широчината на протектора винаги ще бъде по-малка, но ще варира спрямо модела на гумата и нейния производител.

55: Профилът на гумата или съотношението между височина и широчина. Например числото 55 означава, че височината е 55% от широчината. Колкото по-малко е числото, толкова по нисък ще бъде профилът на гумата.

R: Структурата на гумата. С R се обозначават радиалните гуми, които се използват при всички леки автомобили в България.

16: Диаметърът на джантата в инчове.

94: Индексът за натоварване на гумата. Числото 94 означава, че една гума може носи максимална тежест от 670 кг при нормално налягане. Колкото по-малко е числото толкова по-малък е и капацитетът за товар.

V: Индексът за скорост на гумата, или максималната допустима скорост. Например V означава, че колата не може да бъде карана с над 240 км/ч.

XL: Ако маркировката завършва с XL (допълнително натоварване), това означава, че гумата може да носи по-голям товар от стандартната гума в съответния размер.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.