Шефът на

Шефът на "Мерцедес": Инструкциите не трябва да са като Шекспирова пиеса

Хамилтън 29 пъти минал очертанията на завой №4 в Бахрейн

Най-спорният момент в Гран при на Бахрейн продължава да бъде тема №1 в моторните спортове. Той дойде четири обиколки преди края, когато Макс Верстапен успя да задмине седемкратния шампион Люис Хамилтън от външната страна на завой №4.

По време на маневрата 23-годишният ас на Ред Бул обаче излезе и с четирите колела извън трасето и рейс директорът Майкъл Маси моментално нареди на тима му позицията да бъде върната, за да не последва 5-секундно наказание. Нидерландецът го направи и това се оказа решаващо за надпреварата, защото в оставащите обиколки той така и не получи втори шанс да предприеме изпреварването. Дори спортният директор на Мерцедес Тото Волф не разбра решението, защото в първата половина на състезанието самият Хамилтън излезе 29 пъти извън очертанията на пистата именно в завой №4.

„Трябва да има постоянство в съобщенията. Необходимо е инструкциите да са ясни и прости, а не като шекспирова пиеса. Към пилотите бе комуникирано, че лимитите на четвърти завой няма да се наблюдават по време на състезанието. Необходимо е всички да разбират инструкциите, а не да мъкнеш документи в колата да ги четат и да си припомнят какво е позволено и какво не“, недоумява Волф. Той сподели също така, че вероятно нямаше да повярва, ако някой му бе казал преди състезанието, че неговият тим ще спечели.

„Но се възстановихме добре от теста. Ако сме 100% честни към себе си, все още ни липсва темпо в квалификацията, и то доста. Мисля, че в тази надпревара определено бяхме конкурентоспособни. Стратегията донесе разликата. Направихме нещо смело, а накрая състезателните богове бяха на наша страна“, завърши Тото.

На подобно мнение бе и шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. „Винаги ще има спорни моменти при налагането на ограничения на пистата. А на нас ни е необходимо постоянство. Не може да казваш: „Няма проблем да се използва по време на състезание, но не може да се изпреварва там“. Нещата трябва да са бели или черни, не бива да има сиви отсенки. Мерцедес имаше много силно темпо в началото на състезанието. Не успяхме да натрупаме разлика. Износването на гумите бе забележително и Верстапен не можа да се откъсне на повече от 2 секунди пред Хамилтън. Преди надпреварата почти сигурно се бяхме спрели на стратегия с два питстопа. Преди последното спиране останахме на пистата 10 обиколки повече. За съжаление Хамилтън можа да се задържи достатъчно, за да спечели. Трябва обаче да отбележим, че уикендът имаше и много позитиви", заяви Хорнер.

„Най-хубавото за Формула 1 е, че изглежда два отбора са близо. Според мен състезанието бе страхотно. Трудна надпревара, но поздравления за Мерцедес и Люис Хамилтън. Надяваме се на такава битка във всичките 23 старта от първенството", добави още той.

ДЕБЮТ

Дебютът на пилота на "Хаас" Никита Мазепин във Ф1 се оказа един от най-кратките през последните десетилетия. На „Сахир“ руснакът загуби контрол над болида при преминаване на завой №2, след което колата се завъртя и той се блъсна в предпазните ограждения и отпадана. Това беше първият път от години, когато дебютант не завършва в първото си състезание във Ф1 още в първата обиколка. За последно подобен инцидент се случи през 2002 г. - когато Алън Макниш и Фелипе Маса се сблъскаха в Гран при на Австралия. „Мястото на Мазепин не е тук“, категоричен е стюардът на FIA и бивш пилот Мика Сало.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.