Шефът на КЗП: Промяната на класа на електроуредите не показва по-висока консумация на ток (ОБНОВЕНА)

Шефът на КЗП: Промяната на класа на електроуредите не показва по-висока консумация на ток (ОБНОВЕНА)

Това, че си купувате електроуред, обозначен с А+, а след въвеждането на новите постановки ще бъде с консумация В, не означава, че той ще консумира повече електроенергия. Прави се една съвременна класификация на уредите в съответствие с идеята за кръговата икономика и пестенето на електроенергия. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БТВ. 

Припомняме, че с цел да се подпомогне редуцирането на сметките електроенергия на потребителите в Европейския съюз (ЕС) и намаляването на въглеродния отпечатък, от 1 март 2021 г. във всички магазини и интернет сайтове за търговия на дребно ще бъде приложима изцяло нова версия на широко признатия енергиен етикет на ЕС

Електроуредите, които ще бъдат засегнати от промяната са съдомиялни машини, перални и сушилни, хладилници и телевизори. Предвидено е през месец септември към тях да бъдат прибавени и осветителните уреди.

„Постепенно тези етикети ще важат за абсолютно всички стоки, които консумират електроенергия.”, поясни експертът, като допълни, че нововъведението ще предоставя по-ясна информация – въвежда се стриктна класацификация, съгласно азбучния ред, в който върви консумацията.

Глобите за търговци, които се опитат да заобиколят новото изискване, пък

са в размер на 1 500 лв.  

По думи на Маргаритов потребителите няма как да разберат дали закупеният електроуред отговаря на посочения клас и дали не сме измамени в домашни условия, тъй като са необхоми тестове в специализирани лаборатории. Затова при съмнения можем да се обръщаме към КЗП, които да започнат проверка по случая. Шефът на Комисята за защита на потребителите загатна, че 

предстоят инспекции и на качеството на алкохола в заведенията,

които също се осъщестяват по строга процеура с редица измервания и изпитвания.

По отношение на онлайн търговията по време на пандемия, Маргаритов обобщи, че има 20% ръст на оплакванията от страна на потребителите. Най-чести причини за недоволството им пък са липсата на информация за продукта, забавената доставка или отказ от възстановяване на предварително предплатена сума.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.