„Успехът на нашия европейски модел се базира на икономическа мощ и конкурентоспособност, и е много важно да запазим тази конкурентоспособност, ако искаме да съхраним досегашния стандарт на живот, с който сме свикнали”, сподели Томас Арнолднер, главен изпълнителен директор на A1 Group, по време на фестивала за иновации и технологии webit 2019.

Той сподели, че има три условия, за да може Старият континент да стане конкурентен на останалите пазари: по-малко регулации, по-бързо вземане на решения и подобряване на образованието.

Томас Арнолднер участва в първия дискусионен панел на webit 2019, който беше на тема „Визия за Европа 2030 и как да предпазим бизнеса и потребителите”, в който взеха участие представители на още две големи имена от европейския бизнес – Siemens и Airbus. Томас Арнолднер е главен изпълнителен директор на А1 Group - водещ доставчик на комуникационни решения, услуги за електронни разплащания и забавление, както и на интегрирани бизнес решения. А1 Group развива своята дейност в седем страни от Централна и Източна Европа, сред които е и България. Към края на 2018 година A1 Group има над 25 милиона клиента и над 18 700 служителя, с приходи от 4,47 милиарда евро и EBITDA от 1,38 милиарда евро.

Според Томас Арнолднер, в момента Европа изостава по отношение на растеж и ключови технологии, като изкуствения интелект например, от САЩ и Китай. Ключов фактор за намаляването на това изоставане е въвеждането на ново поколение мобилни мрежи като 5G. Те ще променят начина, по който се произвежда и доставя съдържание, начина на общуване и като цяло бизнес средата в Европа. Но това не може да стане без помощта на местните регулатори, които лицензират и дават честоти на компаниите.

Като една от големите бариери пред развитието на технологиите в Европа Арнолднер посочи регулациите. Той застъпи тезата, че в ЕС има много успешни международни компании и талантливи кадри, но тежките регулации правят европейските технологични компании неконкурентни на компаниите от САЩ и Китай, където е значително по-лесно да се развие високотехнологичен бизнес. Тук идва и възможността да се въвеждат нови технологии без това да отнема много време за взимане на нужните одобрения и разрешения от съответните държавни органи.

И на последно място, но не и като значение, според Арнолднер, идва подобряването на образованието. В този елемент се включва както дигитализацията на процеса на учене, така и залягане на технологиите в самия образователен материал на учениците.

През миналия месец A1 Group започна изграждането на една от първите 5G мобилни мрежи в Европа. Компанията получи разрешение да ползва нужните честоти от австрийското правителство и в партньорство с Nokia вече работи по пускането на нова мобилна мрежа в страната. В България очакванията са, че А1 ще стартира своята 5G мрежа през 2020 година, ако компанията получи право да закупи честоти в страната. А1 България вече разполага с 4,5G мрежа и постепенно подготвя своята инфраструктура, за да може бързо да изгради и стартира 5G.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

OMD e обявена за глобална медийна агенция на 2020 година

OMD Worldwide, част от Omnicom Media Group, е обявена за глобална медийна агенция на 2020 г. от водещото издание в комуникационната индустрия - „Adweek“. Така OMD оглави глобалната класация за втора поредна година, а от 2010 г. насам е заемала водещото място общо шест пъти.

A1 ще предлага услугата за тол таксуване още със старта на системата

А1 ще е единственият телеком у нас, който предлага всички възможности за тол таксуване на тежкотоварни превозни средства над 3,5 тона за използване на републиканската пътна мрежа – автоматичен толинг и маршрутни карти, в партньорство с TollPass.

Lidl раздава 100 ваучера по 1000 лева за мечтаната екскурзия

И през тази година Лидл България предоставя на потребителите си възможност да превърнат своето мечтано пътуване в реалност. Кампанията „Който пазарува, пътува“ стартира на 2 март и ще продължи до 31 март 2020 г., като в рамките на този период всеки желаещ може да участва неограничен брой пъти.