Автомобилите Mercedes-Benz могат да развълнуват всеки, който има бензин в кръвта и обича да шофира за удоволствие. И ако германският гигант конструира дизелови автомобили за комфортно и икономично пътуване, спортното подразделение AMG създава коли за удоволствие. С тях не е задължително да пътувате към определена дестинация – достатъчно е само да седнете зад волана, да настъпите газта и да се понесете като хала по пътищата, без цел и посока, единствено за да се наслаждавате на колата.

И макар през последните години Mercedes-AMG да се асоциира основно с мощните лимузини и спортните кросоувъри, един от най-вълнуващите за шофиране модел е спортното купе с две врати на обновения C-Class, носещ името Mercedes-AMG C 43 4Matic. Мощното купе с две врати и четири места е променено както технически, така и визуално. Моделът е получил нови светлини и брони, а също и модифициран интериор с по-богато оборудване, включващо детайли от флагманския седан S-Class. За C-Class се предлагат и съвременни активни системи и асистенти за шофиране.

Външният вид на купето Mercedes-AMG C 43 4Matic е много по-изразителен и още по-силно идентифицира новия модел като член на семейството AMG. В екстериора се отличават новата радиаторна решетка AMG с двойни ламели в матирано иридиево сребро и мускулеста предна броня, както и мощно изпъкнали напред елементи. Алуминиевите джанти AMG с оптимизирана аеродинамика помагат за подобряване на въздушния поток около колелата и увеличават ефективността. Инженерите са постигнали оптимална комбинация от аеродинамика, ниско тегло и охлаждане на спирачките, както и максимална производителност и по-нисък разход на гориво.

В интериора новия Mercedes-AMG C 43 4Matic прави впечатление новият цифров приборен панел за управление с характерните дисплеи за AMG и новият волан със сензорни бутони. Новото дигитално арматурно табло в режим Supersport показва силата на земното ускорение G, налягането в турбокомпресора и функция за хронометър. Колата вече може да се движи полуавтономно, благодарение на модернизираната система Distronic, която с помощта на навигацията може да намалява скоростта преди кръстовища и остри завои например. Системата за поддържане на лентата задържа колата в платното, ако водачът случайно задреме, а асистентът за смяна на лентата алармира със звуков и светлинен сигнал, ако в сляпата зона има друга кола.

Новото купе Mercedes-AMG C 43 4Matic е истински шедьовър на германската инженерна мисъл. Под предния капак на спортния модел е поставен 3,0-литров V6 битурбо бензинов двигател, който вече осигурява 390 к.с. при 6100 об/мин. Високата мощност се осигурява от индивидуални големи турбокомпресори и налягане от 1,1 бара. Инсталирани до двигателя, двата турбокомпресора са особено спонтанни в своите реакции. Максималният въртящ момент от 520 Нм е наличен в широкия диапазон от 2500 до 5000 оборота в минута. При настъпване на газта спортното купе C 43 4Matic се изстрелва като куршум напред, като ускорява от 0 до 100 км/ч за фантастичните 4,7 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 250 км/ч.

Двигателят е съчетан с бързо реагиращата 9-степенна автоматична скоростна кутия AMG Speedshift TCT 9G, създадена специално за динамично шофиране. Трансмисията използва софтуер, за да постигне най-краткото време за превключване. Все пак водачът може да сменя предавките с помощта на специални пера на волана. Въпреки високата мощност на двигателя V6 biturbo, моделът има нисък разход на гориво и вредни емисии. При динамично шофиране консумацията е около 12 л/100 км, при спокойно каране по междуселищен път купето харчи приблизително 8 л/100 км, а в града разходът може да достигне и 13 л/100 км при голям трафик.

Новото купе Mercedes-AMG C 43 4Matic е оборудвано стандартно със системата за задвижване на всички колела AMG Performance 4Matic с функция за разпределение на въртящия момент с предаване към предния спрямо задния мост от 31% до 69%. Тази конфигурация осигурява отлична динамика на шофиране и по-високо странично ускорение на пътя, както и подобрено сцепление при движение по мокра настилка. Въпреки нископрофилните 18-инчови гуми, мощното купе вози комфортно дори по несъвършените български пътища.

Технически характеристики

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe

3,0-литров V6-цилиндров битурбо бензинов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия Speedshift

390 к.с. максимална мощност при 6100 об/мин

520 Нм въртящ момент при 2500-5000 об/мин

4,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

9,2 л/100 км среден разход на бензин

212 г/км емисии на СО2

140 540 лева цена на модела

По темата: Mercedes-AMG Mercedes-Benz
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Z4 пренася концепцията за класически роудстър към утрешния свят

Състезание с вятъра под открито небе

Новото BMW Z4 пренася концепцията за класически роудстър към утрешния свят

Двуместните спортни кабриолети присъстват в гамата на BMW още от създаването на автомобилното подразделение на марката. Модели като BMW 328, 507 и Z8 отдавна станаха култови и колекционерски. От 2002 г. марката възроди роудстъра в гамата си с първото BMW Z4, а сега дойде време за третото поколение на модела. Любимият на мнозина спортен двуместен открит модел се връща към корените си, като същевременно не пропуска да подчертае натрупания през годините опит. Ако обичате да шофирате бързо и от време на време се състезавате с мотоциклетисти на светофара, то най-подходящият автомобил за вас е BMW Z4.

Прототип на британския всъдеход подпомогна опазването на намаляващия брой лъвове в Кения

Новият Land Rover Defender дебютира на екстремна мисия в Африка

Прототип на британския всъдеход подпомогна опазването на намаляващия брой лъвове в Кения

Новият Land Rover Defender доказа, че е по-силен и по-проходим от всякога още преди официалната си премиера, която ще се състои по-късно тази година. Маскиран прототип на легендарния всъдеход премина успешно през редица екстремни изпитания върху предизвикателни терени в Кения, като част от програмата за опазване на лъвовете в Африка. Прототипът на новия Land Rover Defender е снабден с повдигнато въздушно окачване и дегизиран с камуфлаж, разработен специално за местната околност.

Новото BMW 320d xDrive съчетава динамиката на спортист с разход на градски мъник

Най-доброто от двата свята

Новото BMW 320d xDrive съчетава динамиката на спортист с разход на градски мъник

Новото BMW Серия 3 с индекс G20 първоначално не се фокусира върху хибридното или електрическото задвижване. Разбира се, ще има и такива версии, но те ще се появят по-късно. При премиерата на новата „тройка”, BMW разчита на обичайните бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Безспорно BMW предлага най-добрите дизелови двигатели в света и няма смисъл да се отказва от тях. Освен това седанът BMW 320d е най-продаваният модел на концерна, който запазва лидерството си въпреки експанзията на кросоувърите.