Шампанско и сълзи

Шампанско и сълзи

„Шампанско и сълзи е животът ни. Пияни от любов, ще пием цял живот. Даже да горчи, наливай ми, любов“, се пееше в една ретро попфолк песен, която с всеки изминал летен сезон все повече започва да олицетворява тъжната действителност по българските плажове.

Оказва се, че и през това лято ще разхлаждаме „страстите“ със студено шампанско, което обаче ще ни струва два пъти повече от All Inclusive нощувка в 5-звезден хотел по Южното Черноморие.

След подобна сметка можем да заключим, че за подобна цена пием не висококачествен алкохол, а най-обикновена „чаша студена вода“. Истината е, че българите сме свикнали да ни „цакат с топла бира“, горчивият привкус от измамата обаче остава и до следващата година, когато отново ни се налага да избираме къде да прекараме своята лятна ваканция. Разбираемо, когато сърфираме из мрежата в търсене на оферти, съзнателно пропускаме големите български курорти заради „дупката“, която оставят в джоба ни. Изненадващо или не, шампанското далеч не е единствената глезотия, която надхвърля бюджета на обикновения български турист.

Сериозен удар ни нанасят и някои от „деликатесите“ и напитките, които традиционно консумираме през лятото – морски дарове, бира, пържени картофки. Тук десетачка, там двайсетачка – неусетно сметката набъбва до стотачка, а стомахът сякаш още „припява“. Кулминацията на вечерта пък остава фунийката сладолед за 7 лева, на която можем да се насладим, гледайки как морските вълни се разбиват в брега.

Макар през последните няколко десетилетия думата „бизнес“ да се очерни именно заради нелоялните търговски практики на част от членовете й, надежда сякаш не е напълно загубена. Пример за това са хотелиерите, които са открили разковничето на загадката „как да спечеля клиенти и предлагам атрактивна услуга“ - те обявяват по-ниски с до 40% цени на нощувки и пакетни ваканции. Освен за ценовата политика обаче сезонните работници в заведенията по морето, а също и техните собственици трябва да научат и още един ценен урок – да обръщат специално внимание на всеки клиент, тъй като основният критерий за качеството на родния продукт остава мнението на туриста. Затова колкото и чуждестранни кинозвезди да поканим на гастрол и реклама на туризма ни, докато не започнем да предлагаме продукт на високо ниво и достъпни цени, не можем да очакваме нашенците да предпочетат родното Черноморие пред някой от курортите зад граница.

„Да гърми шампанско, така ми се живее“, припява си всеки младеж, потеглил за ваканция с приятели към родните курорти. Важното обаче остава след купоните със и без шампанско да не леят горчиви сълзи, че за пореден път са станали жертва на печалбарска измама.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.