Семинари и информационни срещи с родители, мотивационни кампании за детски градини и предотвратяване на дискриминацията са само част от дейностите, които ще се случват по Програма за дейността на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства за периода 2019-2021 г., обясни пред „Монитор“ директорът Мануела Радева.

„Съобразили сме се политиките за обхват и задържане на децата на правителството, за десегрегация, работа с родители и обмен на опит между различни училища“, заяви тя. Всички дейности зависят от района, в който се намират детските градини и училищата, потребностите на родителите и техните деца. Радева подчерта, че работа на центъра с учениците е през цялата година и не се припокрива с дейности за интеграция, финансирани по други национални програмите.

Дейностите, които ще се реализират по новата програма, са групирани в пет приоритета. Първият е насочен към взаимодействие между децата и учениците от различен етнически произход за утвърждаването на междукултурните ценности и многообразието в образователната среда, което ще се случи с помощта на извънкласни дейности за интеркултурно образование, усвояване на социални знания и толерантно отношение и преодоляване на дискриминационни нагласи. Вторият цели образователна интеграция чрез осигуряване на ефективен процес на обхват, задържане и реинтеграцията им в образователната система, свързана с допълнителна работа с деца в риск от отпадане и задържането им в образователната система, подкрепа за продължаване на образованието в гимназиален етап и във висше образование. Ефективна образователна интеграция и пълноценна социализация чрез мобилност за ученици, учители и родители чрез съвместни дейности между образователни институции за ефикасен педагогически обмен, съчетани със съвместни дейности на децата, учениците и родителите е задачата, поставена под третия приоритет.. Четвъртият приоритет е насочен към работата с родители от различен етнически произход за създаване на благоприятна мултикултурна образователната среда и реализиране на различни форми на взаимодействие между родителите и образователните институции, дейности за създаване на мотивация у родителите за образованието на децата им. · Десегрегация на образователни институции и превенция на вторична сегрегация с помощта дейности, насърчаващи и подпомагащи провеждането на общински политики за десегрегация чрез предоставяне на различни услуги (образователни медиатори, допълнителни материали, транспорт и др.) е задача на последният приоритет в новата програма.

Програма за дейността на центъра, който е създаден през 2005 г., беше приета днес от Министерският съвет. Тя е в синхрон със Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства (2015-2020 г.), сред чиито цели са пълноценната социализация и гарантирането на равен достъп до качествено образование. По програмата се предвижда се да се извършват мониторинг и оценка на въздействието на мерките за образователна интеграция чрез аналитично-прогнозни дейности. С привлечените средства от външни донорски организации и средствата от държавния бюджет центърът ще финансира проекти в съответствие с приоритетите, залегнали в неговата програма.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Протест в Перник заради кризата с водата

В Перник хората излязоха на протест заради водния режим в областта. Недоволните се събраха пред сградата на ВиК дружеството в града с искане за среща с неговото ръководство, с областния управител и с министъра на околната среда и водите.