Да си известен с това, че си известен. Мотото, под което функционират почти всички жени, следили от поточната линия на „Мис Плеймейт“, се оказва особено успешно. Ако преди това на дамите с голям бюст и скромен интелект им се налагаше да се прехранват чрез хонорари от риалити предавания и тук-там снимането на някоя друга реклама, то днес те могат да печелят повече от средностатистическия българин дори излежавайки се на дивана вкъщи. Единственото, което им трябва – Инстаграм профил и в най-добрия случай – селфи стик.

Какво означава да си инфлуенсър?


Това са хората, които печелят на гърба на последователите си в социалните мрежи. Или по-скоро – печелят, защото са известни. Причините за славата им далеч не са толкова важни, колкото броят на феновете, следящи с неистов интерес всяка публикация на любимките си.

Да си инфлуенсър обаче далеч не е толкова лесно, колкото звучи. Едно, трябва да поддържаш почти постоянно присъствие под светлините на прожекторите. Две, тази „професия“ не е присъща за всеки, а още по-трудно е за онези момичета, които все още не са влезли с гръм и трясък в жълтите страници. Три, ако на Запад козметичните компании заплащат на инфлуенсърите по 85 хиляди долара само за да направят антиреклама на техен конкурент, то в България пазарът все още не се е напълно ориентирал в пазара, наречен Инстаграм. Зад тази идея застава и Гаел Бонел Санчез – основателят на първата модна агенция у нас и в Източна Европа, която центрира вниманието си върху социалната медия. „В България някои хора се възползват от факта, че все още няма достатъчно яснота как да се популяризира марката им чрез инфлуенсъри и социални медии. Те просто им предоставят един продукт безплатно, с който те да се снимат и да качат пост. По този начин въпросните компании се възползват от цялата аудитория на инфлуенсърите.


Осигуряването на приходи в Инстаграм има просто правило


- 10 000 последователи са равни на $100 на публикация. В края на 2018 г. световният пазар на инфлуенсъри ще генерира 2 милиарда долара“, обясни пред „Монитор“ дон Санчез, чиято агенция GBS Models представлява и първата в света безплатна академия за ИнстаМодели и инфлуенсъри. Тя работи с четирима експерти в сферата, а всяка година ще дава възможност на 100 момичета да навлязат в „дълбоките води“ на Инстаграм. „Първо, организираме консултации с всяко едно момиче, за да определим ясно кои са те и в каква посока искат да се развиват. След това благодарение на тази информация заедно определяме точна и артистична визия на Инстаграм профила им. Ще ги научим как да правят добри снимки с мобилен телефон, как да контролират светлината, да използват аксесоари и още много. След това въвеждаме в профила им точната информация, която сме събрали, и ги включваме към нашия собствен софтуер, който интензивно взаимодейства по естествен път с подходящите хора. Мощен инструмент, които е успешен в Инстаграм, е и хаштагът”, обяснява още Санчез.


В цифри


На българският пазар селфито с продуктово позициониране в Инстаграм струва на брандовете средно около 1000 евро – сума, която надвишава хонорара на професионален модел за целодневни снимки на рекламна кампания. „Това е интересен феномен. Конкретно за мен тръпката си остава в професионалните ангажименти на модела – снимките, ревютата и т.н. Ясно е обаче, че индустрията върви в тази посока на налагане на Инстаграм моделите“, коментира пред „Монитор“ и настоящата носителка на титлата „Мис Свят България“ Вероника Стефанова. Самата тя е получавала многократно оферти за селфи с продукт на козметични и модни брандове. Въпреки това признава, че отклонява голяма част от тях.

В зависимост от броя последователи пък инфлуенсърите могат да си докарват и до 60 хиляди евро на месец.

ТОП 3 У НАС


Николета е най-оборотната БГ звезда в мрежите


Николета Лозанова е от този типаж плеймейтки, които макар и да не блестят с особени качества като водещи и певици (и в двете сфери НиЛо вече пробва късмета си), знаят как да се позиционират на пазара и да монетизират всичко, до което се докоснат. Ако има нещо, в което половинката на Ники Михайлов е много добра, то това е правенето на бизнес от селфита. Къде с дрехи, къде без – профилите й в социалните мрежи приличат по-скоро на витрина на моден или козметичен магазин, в който разнообразието от артикули не е никак малко. Бившето лице на тв таблоида „Папараци“ има над 652 хиляди последователи в Инстаграм. Това означава, че само за едно щракнато селфи с даден продукт, бившата футболна съпруга генерира печалби в размер на 6250 долара. В същото време почти не минава ден, в който Николета да не даде „ценен съвет“ на феновете си какъв чай, крем, грим, рокля или бельо е „преоткрила“ благодарение на плащащите си брандове.

Гери-Никол промотира пред 348 хиляди фенове


Сравнително по-ниска интензивност на продуктовото позициониране в Инстаграм регистрира Гери-Никол. Яката дупара на родния поп не поставя лицето си до голям брой марки, но е сред търсените лица от брандовете, предвид популярността й особено сред по-младата аудитория. Или това са хората, които най-често биха закупили даден продукт, след като са го видели в социалните мрежи.

Сред най-често срещаните артикули на „небрежните“ снимки на изпълнителката на „Над закона“ са марка цигари, които достигат по този начин до всички 348 хиляди последователи на Гери-Никол.

Съвсем скоро певицата пък ще дебютира и със собствен моден бранд, който от сега бива рекламиран основно чрез Инстаграм и Фейсбук. Отличничката от X Factor вече представи първата си раница, част от колекцията й BackTo School & Be Cool, в която място ще намерят още 2 чанти и 6 „дизайнерски“ тетрадки. На прага на абсолютния кич това ни прилича обаче по-скоро на мърчандайз линия, отколкото на модна колекция.


И Черната Златка третира интернет като работно място


Инстаграм профилът на Златка Димитрова, по-известна на редовия българин като Черната Златка, представлява низ от рекламни селфита. Доста рядко, сякаш за да разсее съмненията, че използва страницата си единствено като начин за препитание, плеймейтката публикува и някой друг личен кадър. Болшинството от снимките й обаче са продуктово позициониране, като любима ниша за изкусителката очевидно е козметиката.

Димитрова разполага с 109 хиляди последователи в Инстаграм. Иначе казано, изчисленията показват, че тя печели около 1090 долара на пост. Честотата на публикациите е далеч от професионалното ниво на корифея в сферата – Николета, но изглежда достатъчна, за да превърне мрежата в едно от работните места и за Златка.


ТОП 3 ПО СВЕТА


Семейство Кардашиян – любимки на марките в САЩ


Семейство Кардашиян са типичните примери на знаменитости, които са известни с това, че са известни. Но пък се справят изключително успешно с дадената им слава. Общо всички от клана имат няколкостотин милиона последователи в Инстаграм, като към момента най-вървежна в мрежата си остава Ким Кардашиян. Уви, нейната страница не прилича на сборен пункт от всички гримове, които са на пазара. Ако не се загледаш, дори би пропуснал продуктовото позициониране на Ким. Факт е обаче и че както тя, така и други членове на семейството й развиват собствени козметични продукти, а цената им далеч не е малка, което прави звездите желани ИнстаМодели, но за сметка на това – трудно достъпни.

На второ място след Ким, е Кайли Дженър, която разполага с 114 милиона фенове в социалната мрежа. Или това са с два милиона по-малко от последователите на кака й. Със значително по-малко почитатели в Инстаграм може да се похвали Кендъл Дженър, която е следена от малко над 90 милиона души.


Худа Катан е известна само в нета


Няколко независими класации поставят коафьорката Худа Катан като една от най-влиятелните личности в Инстаграм. Макар 34-годишната красавица да не е сред най-често споменаваните имена в светските хроники на Запад, то успехът й на пазара с рекламните селфита е категоричен.

Катан разполага с 30 милиона последователи в Инстаграм и логично – промотира предимно козметични продукти. И ако се чудите защо мнението й е толкова ценно за феновете, то ще изброим само няколко от звездните й клиентки като Ким Кардашиян, Ева Лонгория, Никол Ричи и много, много други.


Лоугън Пол – влогърът, който стана популярен със скандал


Началото на 2018 г. може и да му постави етикет „най-мразеният човек в интернет“, но това съвсем не спря влогърът Лоугън Пол да монетизира тази си слава от социалните мрежи. Причината за хейтвълната срещу него стана клип, заснет при неговото посещение в т.нар. гора на самоубийствата в Япония. Във видеото се виждат кадри с мъртвото тяло на човек, обесен в гората, което провокира мнозина да скочат срещу Пол за липсата му на чувствителност по темата за самоубийствата.

Уви тази история е вече зад гърба на влогъра, обявен за един от най-успешните инфлуенсъри отвъд океана миналата година. Към настоящия момент той разполага с над 6 милиона последователи в Инстаграм, а и до днес продължава да пуска рекламни селфита, от които да си докарва някой друг долар.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Рицарят Силвия Петкова и нейният път на честта

Като рицар, но без доспехи – така ще видим актрисата Силвия Петкова от септември, когато в ефира на NOVA телевизия ще започне сериалът „Пътят на честта“. Тя не се вписва в криворазбраната ни цивилизация днес. За нея думите „чест“ и „достойнство“ имат по-голяма тежест дори от собствения живот. Именно тази й нагласа обаче я превръща в мишена на еволюиралата организирана престъпност от 90-те години, която днес се „движи“ с етикета „чист бизнес“.

Да се събудиш на 50 (ГАЛЕРИЯ)

Годината е 1969 година. Мнозина бебета проплакват, които след време ще оставят трайна следа в шоубизнеса по света и у нас. Някои очароват с гласните си струни още с бебешкия си плач, други демонстрират актьорски умения в детската градина, а трети съчетават и двете.

Напусна ни „волният ездач“ Питър Фонда

Американският актьор Питър Фонда, син на Хенри Фонда и брат на Джейн Фонда, почина на 79-годишна възраст, предадоха агенциите, като се позоваха на семейството му.