0

В ече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Вече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Новото поколение на BMW Серия 3 дебютира през миналата есен в Париж и се насочва към спортните традиции на моделното семейство, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Седмото поколение на BMW Серия 3 поставя нови стандарти по отношение на динамиката на управлението, качеството и иновациите в своя сегмент. Новият модел се произвежда на три континента - в завода на BMW в Мюнхен, в управлявания от съвместната компания BMW Brilliance Automotive завод в Китай, както и в новопостроения завод на BMW в Сан Луис Потоси, Мексико.

Безспорно определяща заслуга за успеха на BMW Серия 3 през годините има неговия спортно-елегантен дизайн. Още от второто поколение E30, през междинните Е36, Е46 и Е90, до последния модел F30, BMW Серия 3 винаги е изглеждало по-спортно на фона на конкурентите си и привлича вниманието със стилните си форми. Новото поколение G20 не прави изключение и повече от всякога подчертава своя модерен и динамичен характер с прецизните си линии и изразително моделираните повърхности. Новият седан BMW Серия 3 е пораснал в сравнение с предишния модел на дължина с 85 мм до 4709 мм, на широчина е набъбнал с 16 мм до 1827 мм, а височината от 1442 мм е почти запазена.

Междуосието е удължено с 41 мм до 2851 мм, а предната и задната следи са увеличени съответно с 43 и с 21 мм, което е повлияло благоприятно върху увереното и пъргаво поведение на пътя. Серийното оборудване включва изцяло LED фарове, а като опция се предлагат LED фарове с разширен обхват и адаптивни LED фарове с лазерни светлини, които не заслепяват дългите светлини с обсег от около 530 метра. Динамичният профил се доминира от двете характерни линии и извития контур на праговете. Задната част на рамките на страничните прозорци с познатата извивка на Хофмайстер за пръв път е интегрирана в задната колона.

В интериора на новото BMW Серия 3 виждаме ново оформление на повърхностите, което подчертава просторния салон в комбинация с ориентацията на кокпита към водача, така че той да може да се концентрира върху случващото се на пътя. Новата комбинация от индикатори се състои от контролен дисплей, висока средна конзола и модерно арматурно табло, което осигурява простор и спортна атмосфера. Уредите за управление са концентрирани в няколко функционални полета. В центъра на арматурното табло в блок са оформени индикаторите и бутоните за управлението на климатичната инсталация и дюзите на вентилацията. За управление на светлинните функции служи поле от бутони до серийния спортен кожен волан.

Бутонът за старт и стоп на двигателя вече е разположен върху новата средна конзола, където освен новия селектор на трансмисията се намират и контролерът на системата iDrive, бутоните на контрола на шофирането и на електромеханичната паркинг спирачка. За просторния интериор допринася увеличеното пространство за раменете и лактите на предните места, както и допълнителното място за краката и повишеният комфорт на седене, качване и слизане на задните места. Обемът на багажника е 480 литра, а ако имате нужда от повече товарно пространство, облегалката на задната седалка се разделя и сгъва в съотношение 40:20:40. Като опция се предлага автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника, както и теглич с електрозадвижване. Опционалният комфортен достъп с нови сензори за автоматично отключване и заключване на вратите включва и безконтактно отваряне и затваряне на багажника.

Оборудването на новото BMW Серия 3 допринася за луксозната атмосфера в салона, благодарение на множество висококачествени и иновативни допълнителни опции, сред които са нов спортен волан, различни видове кожена тапицерия, тризонов автоматичен климатик, стационарно отопление и безжично зареждане на смартфон. Опционалният стъклен покрив удължава със 100 мм прозрачната площ. Музикалната система Harman Kardon Surround Sound допринася за максимална наслада от звука.

Новият седан BMW Серия 3 първоначално се предлага с избор между пет мощни и ефективни двигателя. Гамата включва два модела с 4-цилиндрови бензинови мотора с турбокомпресор - BMW 320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с. Определено по-мощният 2,0-литров бензинов двигател е чудесен избор за новата Серия 3. При тестваното BMW 330i спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,8 секунди. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение още от 1550 чак до 4400 об/мин, благодарение на което моторът тегли седана пъргаво и уверено още с потеглянето. Засега моделът 330i е само със задно предаване, което засилва удоволствието от шофирането по пътища със завои, а 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic превключва предавките по-бързо от мисълта на водача. При рязко ускорение трансмисията сваля от осма на трета предавка и изстрелва колата напред като катапулт. В режим Sport гърленият звук от ауспусите се изостря и радва слуха.

Първоначално в гамата има два модела с 4-цилиндрови турбодизелови двигателя – BMW 318d със 150 к.с. и 320d със 190 к.с. Най-мощно засега е BMW 330d, задвижвано от 6-цилиндров редови турбодизелов двигател с 265 к.с. При старта на продажбите се предлага и интелигентното задвижване на четирите колела при BMW 320d xDrive. Всички модели отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP.

За безопасно изпробване на възможностите на новото BMW Серия 3 пътищата от националната мрежа винаги крият риск за опасност от произшествие. Затова най-добре можете да достигнете лимита на състезателна писта. Най-голямата писта у нас - „Дракон”, край Пловдивското село Калояново, за пореден път се превърна в трасе за изпробване на пътното поведение на новия модел. Под командите и наблюдението на опитните инструктори от BMW, новата „тройка” беше подложена на всякакви изпитания. При това трасето беше доста мокро, поради завалелия проливен дъжд.

Благодарение на комбинацията от адаптивното окачване с амортисьори с електронно управление, спортния диференциал и променливото спортно кормилно управление, новата Серия 3 се управлява още по-директно и прецизно при завиване. Напълно променливият блокаж с електронно управление на задния диференциал осигурява значително повишаване на сцеплението, пъргавината, стабилността и динамиката в завоите. Новото BMW 330i намалява скоростта мигновено със спортната спирачна система с 4-бутални апарати на предната ос, лакирани в син цвят и носещи логото М.

Ниският център на тежестта и балансираното разпределение на теглото между осите в съотношение 50:50, както и повишената здравина към усукване на каросерията, дават възможност колата да се управлява като спортен модел на пистата, без да има сериозни наклонявания и тласъци в завоите. При модела BMW 330i лесно се постига контролиран дрифт, който обаче не трябва да се прави другаде, освен на пистата.

Въпреки динамичния си характер, новото BMW Серия 3 вози приятно комфортно, благодарение на окачването с адаптивни амортисьори. Тяхното действие се променя безстепенно и прогресивно в зависимост от съответния ход на окачването, като по този начин осигурява осезаемо успокояване на движенията при гасене на колебанията но неравни пътни настилки и при динамично шофиране по завои.

Технически характеристики

BMW 330i Steptronic

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

258 к.с. максимална мощност при 5000-6500 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1550-4400 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км среден разход на гориво

139 г/км емисии на СО2

81 550 лева базова цена на модела