Вече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Новото поколение на BMW Серия 3 дебютира през миналата есен в Париж и се насочва към спортните традиции на моделното семейство, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Седмото поколение на BMW Серия 3 поставя нови стандарти по отношение на динамиката на управлението, качеството и иновациите в своя сегмент. Новият модел се произвежда на три континента - в завода на BMW в Мюнхен, в управлявания от съвместната компания BMW Brilliance Automotive завод в Китай, както и в новопостроения завод на BMW в Сан Луис Потоси, Мексико.

Безспорно определяща заслуга за успеха на BMW Серия 3 през годините има неговия спортно-елегантен дизайн. Още от второто поколение E30, през междинните Е36, Е46 и Е90, до последния модел F30, BMW Серия 3 винаги е изглеждало по-спортно на фона на конкурентите си и привлича вниманието със стилните си форми. Новото поколение G20 не прави изключение и повече от всякога подчертава своя модерен и динамичен характер с прецизните си линии и изразително моделираните повърхности. Новият седан BMW Серия 3 е пораснал в сравнение с предишния модел на дължина с 85 мм до 4709 мм, на широчина е набъбнал с 16 мм до 1827 мм, а височината от 1442 мм е почти запазена.

Междуосието е удължено с 41 мм до 2851 мм, а предната и задната следи са увеличени съответно с 43 и с 21 мм, което е повлияло благоприятно върху увереното и пъргаво поведение на пътя. Серийното оборудване включва изцяло LED фарове, а като опция се предлагат LED фарове с разширен обхват и адаптивни LED фарове с лазерни светлини, които не заслепяват дългите светлини с обсег от около 530 метра. Динамичният профил се доминира от двете характерни линии и извития контур на праговете. Задната част на рамките на страничните прозорци с познатата извивка на Хофмайстер за пръв път е интегрирана в задната колона.

В интериора на новото BMW Серия 3 виждаме ново оформление на повърхностите, което подчертава просторния салон в комбинация с ориентацията на кокпита към водача, така че той да може да се концентрира върху случващото се на пътя. Новата комбинация от индикатори се състои от контролен дисплей, висока средна конзола и модерно арматурно табло, което осигурява простор и спортна атмосфера. Уредите за управление са концентрирани в няколко функционални полета. В центъра на арматурното табло в блок са оформени индикаторите и бутоните за управлението на климатичната инсталация и дюзите на вентилацията. За управление на светлинните функции служи поле от бутони до серийния спортен кожен волан.

Бутонът за старт и стоп на двигателя вече е разположен върху новата средна конзола, където освен новия селектор на трансмисията се намират и контролерът на системата iDrive, бутоните на контрола на шофирането и на електромеханичната паркинг спирачка. За просторния интериор допринася увеличеното пространство за раменете и лактите на предните места, както и допълнителното място за краката и повишеният комфорт на седене, качване и слизане на задните места. Обемът на багажника е 480 литра, а ако имате нужда от повече товарно пространство, облегалката на задната седалка се разделя и сгъва в съотношение 40:20:40. Като опция се предлага автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника, както и теглич с електрозадвижване. Опционалният комфортен достъп с нови сензори за автоматично отключване и заключване на вратите включва и безконтактно отваряне и затваряне на багажника.

Оборудването на новото BMW Серия 3 допринася за луксозната атмосфера в салона, благодарение на множество висококачествени и иновативни допълнителни опции, сред които са нов спортен волан, различни видове кожена тапицерия, тризонов автоматичен климатик, стационарно отопление и безжично зареждане на смартфон. Опционалният стъклен покрив удължава със 100 мм прозрачната площ. Музикалната система Harman Kardon Surround Sound допринася за максимална наслада от звука.

Новият седан BMW Серия 3 първоначално се предлага с избор между пет мощни и ефективни двигателя. Гамата включва два модела с 4-цилиндрови бензинови мотора с турбокомпресор - BMW 320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с. Определено по-мощният 2,0-литров бензинов двигател е чудесен избор за новата Серия 3. При тестваното BMW 330i спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,8 секунди. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение още от 1550 чак до 4400 об/мин, благодарение на което моторът тегли седана пъргаво и уверено още с потеглянето. Засега моделът 330i е само със задно предаване, което засилва удоволствието от шофирането по пътища със завои, а 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic превключва предавките по-бързо от мисълта на водача. При рязко ускорение трансмисията сваля от осма на трета предавка и изстрелва колата напред като катапулт. В режим Sport гърленият звук от ауспусите се изостря и радва слуха.

Първоначално в гамата има два модела с 4-цилиндрови турбодизелови двигателя – BMW 318d със 150 к.с. и 320d със 190 к.с. Най-мощно засега е BMW 330d, задвижвано от 6-цилиндров редови турбодизелов двигател с 265 к.с. При старта на продажбите се предлага и интелигентното задвижване на четирите колела при BMW 320d xDrive. Всички модели отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP.

За безопасно изпробване на възможностите на новото BMW Серия 3 пътищата от националната мрежа винаги крият риск за опасност от произшествие. Затова най-добре можете да достигнете лимита на състезателна писта. Най-голямата писта у нас - „Дракон”, край Пловдивското село Калояново, за пореден път се превърна в трасе за изпробване на пътното поведение на новия модел. Под командите и наблюдението на опитните инструктори от BMW, новата „тройка” беше подложена на всякакви изпитания. При това трасето беше доста мокро, поради завалелия проливен дъжд.

Благодарение на комбинацията от адаптивното окачване с амортисьори с електронно управление, спортния диференциал и променливото спортно кормилно управление, новата Серия 3 се управлява още по-директно и прецизно при завиване. Напълно променливият блокаж с електронно управление на задния диференциал осигурява значително повишаване на сцеплението, пъргавината, стабилността и динамиката в завоите. Новото BMW 330i намалява скоростта мигновено със спортната спирачна система с 4-бутални апарати на предната ос, лакирани в син цвят и носещи логото М.

Ниският център на тежестта и балансираното разпределение на теглото между осите в съотношение 50:50, както и повишената здравина към усукване на каросерията, дават възможност колата да се управлява като спортен модел на пистата, без да има сериозни наклонявания и тласъци в завоите. При модела BMW 330i лесно се постига контролиран дрифт, който обаче не трябва да се прави другаде, освен на пистата.

Въпреки динамичния си характер, новото BMW Серия 3 вози приятно комфортно, благодарение на окачването с адаптивни амортисьори. Тяхното действие се променя безстепенно и прогресивно в зависимост от съответния ход на окачването, като по този начин осигурява осезаемо успокояване на движенията при гасене на колебанията но неравни пътни настилки и при динамично шофиране по завои.

Технически характеристики

BMW 330i Steptronic

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

258 к.с. максимална мощност при 5000-6500 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1550-4400 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км среден разход на гориво

139 г/км емисии на СО2

81 550 лева базова цена на модела

По темата: BMW BMW Серия 3 BMW 330i BMW G20
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.

Компактният японски модел тръгна с нов бензинов двигател и автоматична скоростна кутия

Nissan Micra получи перфектна комбинация за града

Компактният японски модел тръгна с нов бензинов двигател и автоматична скоростна кутия

От премиерата си през 2016 година, петото поколение на Nissan Micra бързо стана хит в Европа. Потребителите се влюбиха във футуристичния дизайн, запазил визията на концептуалния модел Sway, двуцветния интериор, приятните на допир материали, модерните технологии за асистенция и истинското удоволствие от шофирането. Отскоро Nissan Micra се предлага с новия 1,0-литров бензинов турбодвигател с мощност от 100 к.с., който се съчетава с безстепенна CVT автоматична скоростна кутия Xtronic със 7 виртуални предавки в ръчен режим.