Седенето върху топка спасява от шиповете

Седенето върху топка спасява от шиповете

Правилото „3 х 20“ пази зрението

Работещите с компютър по 8 и повече часа дневно страдат от сериозни заболявания на гръбначния стълб. Между 75 и 80 на сто от тях са търсили помощ от лекар и са посещавали лечебен масаж или физиотерапия заради такива оплаквания. От тях 70% са на възраст 35- 50 години, показва проучване.

Ако седите без движение половин час, концентрацията на полезния холестерол, т.е. липопротеиновата плътност, пада до 20 на сто. От своя страна това оказва неблагоприятно въздействие върху бъбреците и сърдечно-съдовата система, предупреждава британския експерт Кевин Бредли. Дори само 5 минути физическа активност може да подобри ситуацията, успокоява той.

Английският терапевт препоръчва няколко хитрини за преодоляване на неблагоприятните последици от заседяването в едно и също потоложение часове наред.

Вместо стол ползвайте надуваема топка за упражнения, когато това е възможно. Този „тренажор“ кара човек да прави движения с цялото си тяло, за да балансира и пази равновесие. Това помага да се подобри осанката и да се спаси гръбначният стълб от остехондроза. Освен това, седенето върху топка подпомага изгарянето на калории.

Поклащане на краката и ръцете, както и изпъване на гърба на всеки 15 минути раздвижва кръвта. Дори, докато пишете, можете периодично да повдигате краката си под бюрото, като се стараете да ги задържате в хоризонтално положение няколко секунди. После ги отпускайте бавно. Тази тренировка е добра не само за краката, но и за заздравяване на гръбначния стълб – най-слабото място на работещите в офис.

Хванете се с две ръце за ръба на бюрото. Правете движения все едно искате да го повдигнете. Напрежението при това упражнение тонизира всички мускули в тялото и стимулира работата на тези в гърба, които поддържат гръбначния стълб.

Всеки път, когато е възможно говорете по телефона чрез високоговорител, за да облекчите ръката. Бедата е, че когато го държим, ние променяме стойката и наклона на главата, което оказва неблагоприятно влияние върху раменете.

От 50 до 90 на сто от работещите с компютър изпитват напрежение в очите или вече са развили някакво заболяване. Превантивно ползвайте правилото „20 х 20 х 20“. Това означава, че на всеки 20 минути, в продължение на 20 секунди гледайте обект на разстояние 20 метра.

Мигайте често, защото работейки пред компютъра ние мигаме до 70% по-рядко, отколкото обикновено. Освен това, въздухът в офиса не е от най-чистите и е сух.

Когато усетите сухота в очите, капнете си увлажняващи капки, каквито се продават без рецепта в аптеките.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.