Уиски, джин и водка ще бъдат включени в тестването за двоен стандарт при храните. Това стана ясно при представянето на първия етап от проект, финансиран от ЕС за справяне с проблема. Според председателя на Комисия на защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обясни, че той ще се изпълнява в 5 държави - Португалия, Испания, Германия, Гърция и Унгария, а стойността му е над 179,2 хил. евро и трябва да завърши до края на януари 2020 г.

Председателят на Комисията на защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обяви, че той ще се изпълнява в 5 държави


- Португалия, Испания, Германия, Гърция и Унгария,


а стойността му е над 179,2 хил. евро и трябва да завърши до края на януари 2020 г.

Маргаритов подчерта, че това ще бъде първото подобно проучване направено по методиката на анализ и оценка, разработени и одобрени от Еврокомисията, която е единна за целия ЕС.

Проучването ще обхване общо седем продуктови групи стоки - спиртни напитки; макаронени изделия; млечни продукти сладкиши; зехтин; подправки; консерви. В групата на консервите влизат и детските храни. „Конкретното пюре, което ще бъде подложено на съпоставка и анализ е на HiP - с броколи“, уточни членът на КЗП Константин Райков. Критериите, по които са избрани новите продукти за анализ, са голямото им разпространение в търговската мрежа и предлагани със "същата опаковка и търговска марка", независимо от разликите в езика, използван за предоставяне на информацията. За целта е предвиден снимков материал на избраните продукти. Той добави, че те


ще бъдат купувани от 2 търговски вериги


„Лидл“ и „Метро“, като причината е, че първата има свои магазини във всички страни от Общността. Продуктите ще бъдат закупени в периода от 10 до 30 юни. Градовете в чужбина, откъдето ще се пазаруват продуктите са: Солун, Лисабон, Будапеща, Барселона, Мюнхен, а в България - София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе.

Константин Райков поясни още, че вземането на пробите ще става от работни групи, в които ще има представители на БАБХ, КЗП и неправителствени организации. След приключване на изследването, ще бъде организирана национална кръгла маса, на която ще бъдат предлагани мерки за разрешаване на проблема. Предвижда се възможност резултатите да служат като доказателство пред съда, когато се водят колективни искове на потребителите, пострадали от нелоялната практика.

„Предстои много експертна работа, която ще има за цел да бъде събрана информация и доказателства според единна методология. По този начин КЗП ще има възможност да приложи директивата за изменение на нелоялните практики“, добави Димитър Маргаритов.

Д-р Любомир Кулински, директор по контрола на храните в БАБХ припомни за направените досега от България проучвания за двойния стандарт, които започнаха през 2017 г. „Последното е било през април миналата година, когато бяха изследвани 51 продукта на известни световни производители, закупени от Италия, Германия и Чехия“, поясни той.

По темата: двоен стандарт
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Студенти нареждат Лидл България сред най-желаните работодатели

Лидл България е сред най-желаните работодатели в страната за 2019, според студентите. Това показват резултатите от третото издание на единственото по рода си у нас проучване Graduate Survey. В него са взели участие 8241 студенти от 51 университета в България, като за първа година сред участниците има и следващи в университети зад граница. Всички те нареждат Лидл България на 15-то място в класацията, което е с 16 позиции по-нагоре в сравнение с изминалата 2018 г.

А1 е първият телеком у нас с видео магазин за своите клиенти

А1 е първият телеком в България, който вече консултира чрез видео обаждане своите клиенти при закупуване на продукти от своя онлайн магазин. Това става възможно с услугата видео магазин, която е достъпна за смартфон, таблет и настолен компютър чрез специална икона за всяко устройство от онлайн портфолиото на А1.

3 млрд. лв. върти е-търговията

3 млрд. лв. на година е оборът на електронната търговия, като само за фирмите, имащи в регистрацията си продажби от разстояние, сумата е поне 500 млн. лв. Това сочат приблизителни изчисления на експерти от бранша.