Счупени куфари и лимитът за цигари  най-често вълнуват туристите

Счупени куфари и лимитът за цигари най-често вълнуват туристите

Почиващи пропищяха от онлайн платформи – отменят им резервациите, а не връщат парите

Компенсации, дължими от авиокомпаниите за счупени куфари, както и лимитът, налаган от законодателството за броя на цигарите, които може да се пренасят през граница, са най-често вълнуващите туристите теми. Това показва опитът на Европейския потребителски център (EПЦ).

Оттам за две седмици през лятото отваряли изнесени информационни щандове на различни точки на Черноморието. Най-често срещаните въпроси били от типа: „Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема“ и „Счупиха ми куфара при полет, какво трябва да направя и какво обезщетение мога да получа“.

С все повече неуредици се сблъскват родните туристи

при пътуване в чужбина чрез онлайн платформите, е друга от забелязаните тенденции. Българка попада в омагьосан кръг, за да си върне парите за направена резервация в Гърция, но впоследствие отказана от онлайн туристическата платформа.

В началото на декември 2017 г. потребителка си резервира хотел в Гърция за юни 2018 г., плаща и получава потвърждение за резервацията. В края на януари обаче получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Поради това резервацията е отказана, но повече от 2 месеца по-късно парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната страна към другата. След намесата на експертите от Европейския потребителски център (ЕПЦ) у нас и в съседката ни на нашенката ѝ е възстановена сумата.

Често потребители се оплакват и че при анулиране на направена резервация в хотел през онлайн платформа също имат проблеми с получаването на парите си обратно. Съветът на експертите е в подобни случаи

при доказано право на безплатна анулация е да се пише до хотела,

защото това е търговецът, който реално прибира сумата. „Ако не се получи сумата обратно, то може да се обърне към нас за съдействие и помощ. Друг вариант е да се потърси помощта на банката за оспорване на плащането“, казва Игнат Арсенов, директор на потребителския център

Компенсация се дължи и при проблем с настаняването. Такъв изживяват влюбена двойка на Нова година в италиански хотел. Още при пристигането установят, че е много студено, парното не работи добре, има проблеми и с топлата вода. Оплакват се на рецепцията, но не се намира решение. С помощта на ЕПЦ Италия половината от платената сума е възстановена като компенсация от страна на хотела.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.