Само за месец спамът за коронавирус скочи с 20%

Само за месец спамът за коронавирус скочи с 20%

Измамници в интернет вече експлоатират страха от новия коронавирус и докато все повече хора сърфират онлайн, работят и се учат дистанционно от домовете си, се наблюдава увеличение на атаките срещу сайтове и имейли, съобщават от най-голямата българска хостинг компания.

По нейни данни, в периода 16 - 22 март блокираните спам писма по темата за коронавируса са се увеличили с близо 20%, в сравнение с предходната седмица. Блокираните от системата за сигурност на компанията спам писма по същата тема пък са се увеличили с 11% през първата половина на март в сравнение с първата половина на февруари.

„В тези условия, в които страховете на хората нарастват, наблюдаваме и


ръст на всякакъв вид опити за онлайн злоупотреби.


Измамните писма най-често са свързани със съобщения за последни доставки на маски, нови маски, лечение, съвети за това как да предпазим себе си и близките си (с призив за изтегляне на файл) и дори призиви за дарения. Затова във време, когато все повече дейности се извършват онлайн е по-важно от всякога да внимаваме какво получаваме и какво отваряме в мрежата.“ - заяви Любомир Русанов, управител.

СПАМ текстовете представляват непоискани търговски съобщения, а фишингът е измамен имейл, който цели получаване на достъп до чувствителна информация като потребителско име, парола, номер на кредитна карта и др. Това най-често се прави чрез имитиране на комуникация с разпознаваема институция като банка, интернет оператор, доставчик на имейл услуги, държавна структура и др.

Защитата от фишинг е изцяло в ръцете на потребителите, които трябва да оценяват много внимателно получените имейли и да не отварят линкове или прикачени файлове освен ако не са сигурни кой е изпращачът. Когато в имейла е включена препратка (линк), е важно те да проверят внимателно адреса и дали той не е различен от официалния адрес на съответната организация. Сред най-важните стъпки, които могат да направят, за да повишат своята защита, са също


използване на надеждна антивирусна програма,

редовно сканиране на устройствата, посещение на сайтове с активен SSL сертификат, както и използване само на Wi-Fi мрежи, защитени с парола.

Собствениците на сайтове също могат да направят много за подобряване сигурността на уеб проектите си - активиране на двуфакторна аутентикация на ниво хостинг акаунт (през контролния панел cPanel), създаване на по-силни пароли, които да са винаги различни, редовно обновяване на плъгините по сайтовете, използване на надежден SSL сертификат за защита на потребителските данни (това е задължителен елемент за всички финансови институции, електронни магазини и всички сайтове, които съхраняват лични данни), използване на специалното меню „Проверки за сигурност“ в хостинг акаунта за WordPress сайтовете, с чийто опции с един клик могат да активират защити за целия сайт и др.

Русанов добави, че през последните години се увеличава броят на потребителите, които използват имейл към собствения си домейн и това повишава допълнително сигурността.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.