Седмица преди старта на тол системата едва 7000 камиони и автобуси от общо 35 000 са оборудвани с бордови устройства, според информация на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Сред превозвачите отново има недоволство и са готови на протест заради въвеждането на таксуването за тежкотоварните автомобили от 1 март. Транспортните фирми не са съгласни с условията на държавата и искат ново отлагане на толсистемата.

Три са предвидените варианта за заплащане на толтаксата от автобуси и камиони след 1 март. Чрез т.н. маршрутна карта или образно казано дневна винетка, чрез бордово устройство или чрез джипиес отчитане на километрите.

Превозвачите, обаче отказват да плащат месечен абонамент за ползване на бордовите устройства.

Ние всъщност ще плащаме една такса за обслужване в размер на около 15 лв. без ДДС месечно, която такса до настоящия момент по никакъв повод, при никакви обстоятелства не е обявявана на нито едно от мероприятията, организирани от АПИ, коментира пред БНТ Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Според Емил Николов от Съюз на международните превозвачи, не се предоставя възможност бордовите устройства да бъдат закупени. „Договорът, който се предлага е за 2 години, какво се случва ако в рамките на една година да речем фирмата преустанови дейнсот - ще плаща още 1 година?“, попита превозвачът.

От бранша заплашиха да бойкотират старта на толсистемата: Хората са много революционно настроени, искат да излязат на протест, отказват за закупуват устройствата, отказват на първи да извършват превоз по толуваните участъци и наистина ситуацията е изключително критична в момента, каза още Милтенова.

От АПИ заявиха, че няма монопол при доставчиците на бордови устройства, като се оправдаха, че няма забрана те да бъдат отдавани под наем на превозвачите. В отговор на това, че превозвачите нямат възможност да закупят бордови устройства, а могат само да плащат абонамент за тях, проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, отговори: „Договорът, който ние сме сключили с доставчиците предоставя възможност за различни начини на предоставяне на устройството – или под наем или чрез закупуване. В общите условия е записано, че и двата начина за предоставяне на услугата са възможни. И вече самият доставчик сам избира кой да избере“. 

Той уточни, че към момента има сключени повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства, т.е. това е общият брой камиони и автобуси, снабдени с устройствата.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

1 млн. пътници по-малко през март на летището в Атина

Почти милион по-малко пътници са минали през международното летище на Атина през март, пише „Катимерини“. Миналият месец е най-лошият в историята на аеродрума, като спадът на годишна база на обслужените пасажери е над 61%, уточнява изданието.

Шефът на тола: Пътните такси са държавни такси и подлежат на плащане и в извънредното положение

Пътните такси, каквито са електронните винетки и тол таксите, са държавни такси и подлежат на плащане дори в ситуация на извънредно положение. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред БНР, попитан за възможността да бъде удължен срокът на годишните е-винетки заради извънредното положение.

Връщат 50% от тол таксите за камиони и автобуси на метан и газ

Собствениците или ползвателите на камиони и автобуси, които се движат единствено с алтернативно гориво – метан, природен или био газ, биетанол и др., могат да възстановяват половината от сумите, платени за тол такси.