Обхватът на тол системата трябва да е около 5000 км от републиканската пътна мрежа или наполовина от сега предложените за таксуване пътища. Такси да се плащат основно за автомагистрали, първи клас пътища и частично втори клас, а фокусът да бъде към транзитно преминаващите през страната транспортни средства.

Това е изразено в становище на транспортното министерство, изпратено до регионалното ведомство, което отговоря за въвеждането и администриране на новото таксуване по републиканската мрежа. Темата коментира транспортният министър по време на изслушване пред ресорната парламентарна комисия.

Посоченият от него обхват е двойно по-малък от първоначално предвидения - 10 800 км, заложен в заданието за разработване на системата. „Това би позволило

около 15 000 км от републиканската пътна мрежа да не бъдат подложени на таксуване

като ясно трябва да има ограничаване на ценообразуването спрямо отделните видове пътни превозни средства“, обяви Желязков.

Министърът получи критики от депутатите на БСП, че защитава интересите на превозвачите само „в битки“ в чужбина, като визираха двата пакета „Мобилност“, а за тол системата (обхват и ценообразуване) заема пасивна позиция. От изказването на Желязков стана ясно, че позицията му е по-близка до транспортния бранш, който иска да плаща за преминаване основно за магистрали и първокласни пътища. От регионалното министерство не дадоха ясен отговор – готово ли е да приеме това предложение, но посочиха, че пътища в лошо състояние няма да се таксуват. Според Желязков цените на километър трябва да зависят от приноса за амортизация на пътищата и еврокатегорията на превозните средства. И по-точно

в диапазона между 20 и 40 стотинки на километър

като цената е далеч от разчетите на колегата му регионален министър Петя Аврамова.

Припомняме, че тол системата беше отложена с три месеца, а бизнес и управляващите се договориха да се направят реални тестове на системата в средата на май, дни преди европейските избори. Именно страх да не се политизира темата преди вота забави разговорът между управляващите и превозвачите. Половин месец по-късно министър Аврамова не е поканила на разговори бранша, коментира пред "Монитор" Йордан Арабаджиев, Съюз на международните превозвачи. 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Желязков: Спад на авиотрафика със 75%, пътниците в железниците наполовина (ОБНОВЕНА)

Чуваме гласа на хората, в зависимост от тежестта на последиците ще предприемем мерки в симетрия с останалите в държавата. Товарният транспорт работи на максимум. Това е необходимата структура, за да функционира икономиката, коментира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

1 млн. пътници по-малко през март на летището в Атина

Почти милион по-малко пътници са минали през международното летище на Атина през март, пише „Катимерини“. Миналият месец е най-лошият в историята на аеродрума, като спадът на годишна база на обслужените пасажери е над 61%, уточнява изданието.

Шефът на тола: Пътните такси са държавни такси и подлежат на плащане и в извънредното положение

Пътните такси, каквито са електронните винетки и тол таксите, са държавни такси и подлежат на плащане дори в ситуация на извънредно положение. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред БНР, попитан за възможността да бъде удължен срокът на годишните е-винетки заради извънредното положение.