Обхватът на тол системата трябва да е около 5000 км от републиканската пътна мрежа или наполовина от сега предложените за таксуване пътища. Такси да се плащат основно за автомагистрали, първи клас пътища и частично втори клас, а фокусът да бъде към транзитно преминаващите през страната транспортни средства.

Това е изразено в становище на транспортното министерство, изпратено до регионалното ведомство, което отговоря за въвеждането и администриране на новото таксуване по републиканската мрежа. Темата коментира транспортният министър по време на изслушване пред ресорната парламентарна комисия.

Посоченият от него обхват е двойно по-малък от първоначално предвидения - 10 800 км, заложен в заданието за разработване на системата. „Това би позволило

около 15 000 км от републиканската пътна мрежа да не бъдат подложени на таксуване

като ясно трябва да има ограничаване на ценообразуването спрямо отделните видове пътни превозни средства“, обяви Желязков.

Министърът получи критики от депутатите на БСП, че защитава интересите на превозвачите само „в битки“ в чужбина, като визираха двата пакета „Мобилност“, а за тол системата (обхват и ценообразуване) заема пасивна позиция. От изказването на Желязков стана ясно, че позицията му е по-близка до транспортния бранш, който иска да плаща за преминаване основно за магистрали и първокласни пътища. От регионалното министерство не дадоха ясен отговор – готово ли е да приеме това предложение, но посочиха, че пътища в лошо състояние няма да се таксуват. Според Желязков цените на километър трябва да зависят от приноса за амортизация на пътищата и еврокатегорията на превозните средства. И по-точно

в диапазона между 20 и 40 стотинки на километър

като цената е далеч от разчетите на колегата му регионален министър Петя Аврамова.

Припомняме, че тол системата беше отложена с три месеца, а бизнес и управляващите се договориха да се направят реални тестове на системата в средата на май, дни преди европейските избори. Именно страх да не се политизира темата преди вота забави разговорът между управляващите и превозвачите. Половин месец по-късно министър Аврамова не е поканила на разговори бранша, коментира пред "Монитор" Йордан Арабаджиев, Съюз на международните превозвачи. 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спорове ограничават таксуването на камионите

Частен спор между декласираната фирма за продажба на електронни винетки „Телетол“ АД и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) може да ограничи таксуването на тол системата в България. От три възможности за отчитане на трафика са възможни само два, обявиха собствениците на отстраненото дружество.

БДЖ изсветлява обществените си поръчки с регистър

С цел улеснен достъп до по-широк кръг от потенциални изпълнители и постигане на оптимални технически и финансови параметри, БДЖ публикува отделен пълен регистър на обществените поръчки на дружествата “БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и “БДЖ-Товарни превози” ЕООД, съобщиха от дружеството.

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Половината камери на тол системата ще събират прах (ОБЗОР)

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Над 40 на сто от инфраструктурата за бъдещата тол система ще бъде неизползваема първоначално. Планира се при старта й да се таксуват камионите по 6000 км шосета, които обхващат основно автомагистрали, и пътища първи и частично втори клас.