Обхватът на тол системата трябва да е около 5000 км от републиканската пътна мрежа или наполовина от сега предложените за таксуване пътища. Такси да се плащат основно за автомагистрали, първи клас пътища и частично втори клас, а фокусът да бъде към транзитно преминаващите през страната транспортни средства.

Това е изразено в становище на транспортното министерство, изпратено до регионалното ведомство, което отговоря за въвеждането и администриране на новото таксуване по републиканската мрежа. Темата коментира транспортният министър по време на изслушване пред ресорната парламентарна комисия.

Посоченият от него обхват е двойно по-малък от първоначално предвидения - 10 800 км, заложен в заданието за разработване на системата. „Това би позволило

около 15 000 км от републиканската пътна мрежа да не бъдат подложени на таксуване

като ясно трябва да има ограничаване на ценообразуването спрямо отделните видове пътни превозни средства“, обяви Желязков.

Министърът получи критики от депутатите на БСП, че защитава интересите на превозвачите само „в битки“ в чужбина, като визираха двата пакета „Мобилност“, а за тол системата (обхват и ценообразуване) заема пасивна позиция. От изказването на Желязков стана ясно, че позицията му е по-близка до транспортния бранш, който иска да плаща за преминаване основно за магистрали и първокласни пътища. От регионалното министерство не дадоха ясен отговор – готово ли е да приеме това предложение, но посочиха, че пътища в лошо състояние няма да се таксуват. Според Желязков цените на километър трябва да зависят от приноса за амортизация на пътищата и еврокатегорията на превозните средства. И по-точно

в диапазона между 20 и 40 стотинки на километър

като цената е далеч от разчетите на колегата му регионален министър Петя Аврамова.

Припомняме, че тол системата беше отложена с три месеца, а бизнес и управляващите се договориха да се направят реални тестове на системата в средата на май, дни преди европейските избори. Именно страх да не се политизира темата преди вота забави разговорът между управляващите и превозвачите. Половин месец по-късно министър Аврамова не е поканила на разговори бранша, коментира пред "Монитор" Йордан Арабаджиев, Съюз на международните превозвачи. 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.

Без тирове между София и Пловдив само при силен трафик

За първи път спирането на тежкотоварните превозни средства ще бъде само в посоката с очакван засилен трафик по натоварени участъци. Това предвижда проект на заповед за временна организация на движението на моторните превозни средства над 12 тона по участъци от републиканската пътна мрежа, която ще е в сила от 1 януари 2020 г.