Едва пет на сто от българите са отишли до киносалона, за да изгледат филм родно производство през миналата година. Според статистиката, това са 388 006 зрители на фона на почти 7-милионното ни население. Данните, разпространени от Националния филмов център, посочват още, че 2018 г. бележи спад от 24% на посещаемостта на българските заглавия на голям екран в сравнение с предходните 12 месеца.

„Привличане“ е филмът, грабнал вниманието на най-много киномани у нас. Продукцията, отгледана от началото до края от Яна Маринова, е гледана от почти 113 хиляди зрители, като е генерирала печалби в размер на над 869 хиляви лева. Следва „Революция Х“ - лентата, която проследи съдбата на герои като Боби и Мира от тийн сериала „Революция Z”. С приходи от близо половин милион лева, филмът е грабнал интереса на 55 хиляди зрители. Бронзът в класацията отива при третия авторски филм на Ники Илиев - „Нокаут, или всичко, което тя написа“. Той има в архива си печалби в размер на 349 хиляди лева и е изгледан от почти 42 000 зрители. Впечатление прави, че „Възвишение“ провокира интереса на любителите на седмото изкуство у нас и тази година, като попада на осмо място в топ 10 в списъка. Припомняме, че филмът на Виктор Божинов се появи на голям екран в края на 2017 г., като бързо се превърна в най-гледаното родно заглавие тогава.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Джулиана Маргулис навлиза в „Гореща зона“

National Geographic ще заведе зрителите в „Гореща зона“ за три поредни недели през септември, а гид е носителката на „Златен глобус“ и „Еми“ Джулиана Маргулис („Добрата съпруга“, „Спешно отделение“) .