Само 3% от бирата у нас е безалкохолна

Само 3% от бирата у нас е безалкохолна

През миналата година сме изпили 5.4 млн. хектолитра пиво

Над 10 млн. литра е консумираната безалкохолна и нискоалкохолна бира у нас през 2019 г., като тенденцията е всяка година този обем да расте. В страните от ЕС като осреднената стойност. Над 150 различни марки и стилове пиво се произвеждат в България, като в страната оперират три големи компании и 28 малки и средни предприятия. 96% от консумираната у нас бира е на членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ).

В тази статистика влизат и


8 лицензионни марки, които включват световни брандове


бира на мултинационални компании, съобщиха от браншовата организация в навечерието на професионалния си празник - Илинден.

Пазарните данни на СПБ показват, че продажбите на бира за 2019 г. са 5.4 млн. хектолитра, като през миналата година портфолиото на пивоварните компании се е разширило с 25 нови марки и асортимента бира. При опаковките обновяването включва 40 кенове и бутилки с нови визии и с по-леко тегло с цел намаляване на екологичния отпечатък на пивоварния бранш.  

Според отчета на Агенция ,,Митници” , постъпленията от акциз за бира за 2019 г. са 78.8 млн. лева - с 2.7% под предходната 2018 г., което кореспондира и на лекия спад в обема на реализираното пиво. Сериозни остават капиталовите инвестициите в бранша на обща стойност 42 милиона. лева за реновиране на производствената база и въвеждането на зелени безотпадни технологии за опазване на околната среда. За периода 2015-2019 г. общо инвестициите на членовете на СПБ в дълготрайни материални активи надхвърлят 212 млн. лева.

Поради кризата с Ковид-19 наливното пиво, т. е. кеговете, са със силен спад и за шестмесечието на тази година са едва 2% от бирения пазар. Поради намалената покупателна способност на потребителите,


силно спадналата реализация през заведенията


и по-малкото туристи, сегментът на стъклените бутилки също намалява, а на пластмасовите - се увеличава. Запазва се обаче тенденцията за увеличаване на продажбите в кенове.

„Пандемичната 2020 г. постави бизнеса и хората пред редица предизвикателства, затова няма да е изненада, че за първото шестмесечие на 2020 г. продажбите на бира през заведенията драстично намаляха с около 60 , докато обемите, реализирани през магазинната мрежа са почти на нивата от миналата година. Въпреки кризисната обстановка и сериозния спад в оборотите, в предприятията, членове на Съюза на пивоварите, няма освободени работници и служители”, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ.


В пивоварната индустрия работят 2100 души,


като два 30 души са с професии, неизискващи специална квалификация.

Според национално представително проучване от юни тази година, през лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата. Всеки втори българин (55% от респондентите) твърди, че пие бира поне веднъж седмично. За 36% от сънародниците ни- пивото е подходящо за тях питие, като при активните консуматори това мнение изразяват 60%. Всеки пети българин счита, че бирата е съвременен и модерен продукт, а при хората, пиещи кехлибарената напитка поне 1 път седмично, това е виждането на всеки 3-ти.

Най-големите биролюбители са на възраст 30-39 г. и 40-49 г., а най-често бира се консумира в Русе - 14 пъти месечно, в Плевен -12 пъти, във Варна – 11 пъти. В сравнение с изследванията от предходните години, тенденциите и нагласите на потребителите към категорията не само не са се променили, но в някои аспекти са дори по-положителни, въпреки кризата с Ковид-19 и общата стагнация на бирения пазар.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.