Само 1 на 10 забавачки провела без проблем онлайн занимания

Само 1 на 10 забавачки провела без проблем онлайн занимания

Половината училите искат допълнителни курсове как да организират обучение от разстояние

Само 1 на 10 забавачки е провела без проблем онлайн заниманията по време на затварянето им заради пандемията. Това става ясно от анкета на просветното министерство сред 5047 учители и 1141 директори от общо 1823 детски градини, от които 2/3 от градовете. Само 11,5% от участвалите в проучването са посочили, че не са срещнали затруднения при заниманията от дистанция.

Само в 16% от детските градини в дейностите от разстояние са се включили над 75% от децата. Проучване сред директорите и учителите в детските заведения показва, че те са положили усилия да продължат да работят с децата по време на карантината, като са разчитали на подкрепа от родителите.15% процента от забавачките обаче са посочили, че не са получили никаква помощ от родителите. 20% пък са срещали частични трудности, става ясно още от анкетата.

Тя е част от анализа на обучението от разстояние в електронна среда, подготвян от просветното ведомство. Той установява, че значителен брой деца в предучилищна възраст са останали необхванати от образователната система по време на затварянето на детските градини заради пандемията. Това установява анализът на обучението от разстояние в електронна среда.

В него анкетираните са разпитвани и какво би ги подготвило по-добре, ако отново се налага да работят от дистанция. Близо половината - 46% от учителите, отговарят, че имат нужда от допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда. 27% от педагозите и директорите, попълнили анкетата, пък смятат, че имат нужда от допълнителни курсове за работа с родители. 1/3 ( 34%) се посочили, че трябва да се осигурят технически средства за родителите, с които да могат да се включат в онлайн заниманията в забавачките. 26% смятат, че трябва да имат и избор от електронни ресурси. „На фона на тези дефинирани потребности прави впечатление, че висок процент от учителите и директорите в детските градини не са преминавали обучения и не са получили подкрепа през изминалата година“, посочват от МОН.

Сериозно пострадали от затварянето по време на пандемията са и децата и учениците със специални образователни потребности (СОП), става ясно още от проучването. Между 20 и 32% от центровете за подкрепа на процеса на приобщаващо образование (РЦПППО) и от регионалните управления на образованието (РУО) не са провеждали почти никакви групови дистанционни обучения с децата със СОП в детските градини.

В училищата картината е малко по-оптимистична – около половината РЦПППО и РУО са включили в колективни занимания от разстояние 75% от учениците със СОП.

В две трети от случаите педагогическите специалисти са предпочели индивидуалните занимания с деца и ученици със СОП чрез електронни устройства или на хартиен носител. При всички форми на обучение те са разчитали изключително много на образователните медиатори.

Детските градини и децата и учениците със СОП трябва да преминават на дистанционно обучение само в краен случай, категорични са експертите от МОН. Те смятат, че детските заведения и Центровете за специална образователна подкрепа трябва да продължат да работят присъствено дори при високи нива на заболеваемост, при спазване на всички противоепидемични мерки и подкрепа за педагогическите и непедагогически специалисти. В случай на наложително дистанционно обучение МОН ще положи усилия да осигури допълнителни видеоресурси за работа в домашна среда и технически помощни средства за учениците със СОП.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.