0

А втомобилите от Alfa Romeo винаги са се откроявали със своя емоционален дизайн и вечна привлекателност. Седанът Giulia вече беше признат за един от най-красивите и дръзки за управление автомобили в D-сегмента. На платформата на Giulia, която се нарича Giorgio, през 2016 г. беше представен и кросоувърът Stelvio. Той се бори за симпатиите с конкуренти като BMW X3, Mercedes-Benz GLC и Porsche Macan. В началото на тази година Alfa Romeo Stelvio беше обновен и получи ново оборудване.

Автомобилите от Alfa Romeo винаги са се откроявали със своя емоционален дизайн и вечна привлекателност. Седанът Giulia вече беше признат за един от най-красивите и дръзки за управление автомобили в D-сегмента. На платформата на Giulia, която се нарича Giorgio, през 2016 г. беше представен и кросоувърът Stelvio. Той се бори за симпатиите с конкуренти като BMW X3, Mercedes-Benz GLC и Porsche Macan. В началото на тази година Alfa Romeo Stelvio беше обновен и получи ново оборудване.

Текущото обновление не е фейслифт, а по-скоро техническа актуализация. Мащабна модернизация е планирана за следващата година. Основните промени в Alfa Romeo Stelvio за моделна година 2020 са новата информационно-развлекателна система с подобрена поддръжка на устройства и модерен интерфейс в стил смартфон, ново поколение автономни системи за шофиране, актуализирани интериорни материали и дизайн на централната конзола и нови цветове на купето и гама аксесоари от Mopar.

Интерактивната информационно-развлекателна система Alfa Romeo 3D Connect предлага интерфейс от следващо поколение човек-машина и чрез 8,8-инчов сензорен дисплей с висока разделителна способност дава възможност за лесна и интуитивна работа на системата. Дисплеят предлага от една страна възможност за индивидуална персонализация на интерфейса и директен достъп с едно докосване до функциите. Сега големият контрастен дисплей в горната част на централната конзола работи като голям смартфон – скролвате, натискате и всичко работи много ясно и удобно.

Системата за гласово търсене също работи по подобие на смартфон, който вече разбира всякакво произношение. Благодарение на новата и подобрена система за разпознаване на гласа, която също позволява използването на произволно търсене за навигация, новата информационно-развлекателна система осигурява пълна комуникация с всички мобилни устройства - мобилни телефони, смартфони и таблети с операционни системи Apple iOS и Android.

Функциите за управление на климатика вече могат да се използват директно от сензорния екран, а в новата версия информационно-развлекателната система осигурява информация за техническите характеристики, показва режимите на системата DNA на Alfa Romeo и статистика за шофирането.

Основната версия на оборудване се казва Super. По-високата версия Business е предназначена за корпоративни клиенти. Следва любимата на алфистите версия Ti от Turismo Internazionale. Така винаги са били обозначавани най-богато оборудваните модели. Спортната линия на версиите се състои от Sprint и Veloce. Най-спортният модел Quadrifoglio от моделната година 2020 ще влезе в продажба през есента.

Моделната гама на Stelvio в момента включва четири двигателя - два бензинови турбомотора с обем 2,0 литра с мощност 200 и 280 к.с., както и два турбодизелови агрегата 2.2 JTDM с мощност 190 и 210 к.с. Тестваният кросоувър Stelvio е с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, който развива 200 к.с. и има задвижване на всички колела Q4. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Бензиновият двигател с мощност 200 конски сили за Alfa Romeo Stelvio изглежда много разумно решение.

Моторът развива добра тяга от 330 Нм, което е достатъчно за динамични стартове и ускорение на пътя. За спринта от място до 100 км/ч на Stelvio му трябват 7,2 секунди. В същото време средният разход на гориво е 8,9 л/100 км по новия стандарт WLTP. Това изглежда доста правдоподобно, тъй като при тестовете колата харчеше не повече от 10 л/100 км. Ако искате да разполагате с голям въртящ момент и държите на ниската консумация на гориво, изберете Stelvio с турбодизелов двигател и ще се радвате на прилична динамика и значително по-нисък разход.

На пътя Alfa Romeo Stelvio не създава усещането, че карате по-висока кола. На планински път с много завои кросоувърът не се люлее и водачът не усеща осезаемо наклоняване на каросерията. По-скоро имате усещане за шофиране на спортен модел. Стабилността предразполага да карате все по-бързо и безразсъдно. Системата за стабилизация в тази кола не може да се изключва.

За да усетите истинския нрав на автомобила, можете да изберете динамичния режим от превключвателя на системата DNA и тогава колата ще стане малко по-толерантна към агресивно шофиране, като същевременно прави управлението, педала на газта и окачването по-чувствителни. Бутонът в центъра на превключвателя на системата DNA ви позволява при избор на динамичен режим да оставите настройките на шасито в комфортна позиция.

Модерният кросоувър Alfa Romeo Stelvio е оборудван с комплекс от нови функции ADAS, който работи благодарение на три ключови елемента - преден радар, видеокамера под предното стъкло и активен електрически усилвател на волана. Системите помагат да се контролира положението на превозното средство спрямо лентата, като се контролира неговото ускорение, спиране и управление. В резултат на това колата може да се движи в почти автономен режим. На пътя сама поддържа зададена скорост, забавя и ускорява, и дори спира напълно автоматично. Системата работи както в права линия, така и в завои, но само ако има добра пътна маркировка.

След модернизацията Alfa Romeo Stelvio е още по-рафиниран кросоувър, но в същото време е останал верен на ценностите си, като е запазил емоционалния дизайн и динамичното представяне на пътя. В новото Stelvio има повече технологии, по-лесно управление, по-богато оборудване и нови възможности за персонализация. Моделът непрекъснато става по-комфортен и модерен, като част от глобалната стратегия на Alfa Romeo да достигне до по-голяма аудитория от млади хора и жени.

7-звездно обслужване за клиентите на Alfa Romeo в България от „Витоша Ауто”

От началото на 2020 г. официалният партньор на луксозната японска марка Infiniti в България - „Витоша Ауто”, стана представител и на италианската марка Alfa Romeo. Амбициозната компания с дългогодишен успешен опит в търговията с автомобили у нас започна да развива бизнеса на емблематичните италиански спортни автомобили Alfa Romeo, познати с безкомпромисно пътно поведение, интуитивни технологии и отличителен емоционален дизайн. Легендарната италианска марка е впечатляваща в своя сегмент и новият представител за България вече постига успех в продажбите.

Новите клиенти на Alfa Romeo, закупили своя автомобил от „Витоша Ауто”, могат да се възползват от ненадминатото 7-звездно обслужване, което собствениците на Infiniti вече добре познават. Това е едно различно премуим отношение, което е организирано в услуга към клиента и насочено към разбирането на неговите нужди. Компанията запазва предлагането на заместващ автомобил, 24/7 Care Center, както и услугата Fly Care за посрещане и изпращане на летище София. „Витоша Ауто” продължава и познатата и наложена програма Fair Play, която дава възможност за обратно изкупуване на настоящата кола на клиента на посочена от него пазарна цена.

По време на извънредното положение „Витоша Ауто“ стартира уникална програма за покупка на нови автомобили от емблематичната марка. Програмата се казва First Year Together и в нея новият представител на Alfa Romeo у нас реално е покрил разходите за лизингови вноски, автокаско и гражданска отговорност за първата една година. Към това предложение „Витоша Ауто” дава възможност на потенциалните клиенти да върнат употребяваната си кола, независимо от нейните марка и пробег, и това да бъде първоначалното плащане за нов автомобил Alfa Romeo. Предложението е насочено към клиенти, които са обмисляли смяна на колата си с нова и за онези, които търсят спокойствието да управляват нов автомобил с 5-годишна гаранция.

Технически характеристики

Alfa Romeo Stelvio 2.0T Q4 Sprint

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

200 к.с. максимална мощност при 4500 об/мин

330 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

215 км/ч максимална скорост

8,9 л/100 км среден разход на гориво

206 г/км емисии на СО2

101 790 лева цена на тествания модел