Комисията за защита на потребителите публикува упътване за кредиторите на „Застрахователна компания Олимпик - клон България”. Под формата на въпроси и отговори ужилените от фалита на кипърското дружество може да разберат как да подадат претенции за възстановяване на пари от застраховка „Гражданска отговорност“.

Сложната процедура може да откаже голяма част от кредиторите да си потърсят загубеното, коментираха юристи пред „Монитор“. Ужилените имат време до края на септември за претенция лично или чрез представител. Според упътването това трябва да бъде извършено пред ликвидаторите на компанията в предписаната форма и да бъде придружено с всички необходими доказателства за обосноваване на претенцията. Предявяването на претенция е с клетвена декларация или лично като кредитор или чрез пълномощник пред нотариус, в посолството на Кипър или пред секретар на съда в Кипър.

Отговорността за определяне на масата на несъстоятелността, процесът по предявяване на претенции, както и изплащането на обезщетения са изцяло в юрисдикцията и прерогативите на кипърските органи, а именно Надзорния орган на Кипър и ликвидаторите, назначени в „Olympic Insurance Co. Ltd“, уточняват от родният регулатор. Въпреки това, КФН се стреми да комуникира активно с Надзорния орган върху застраховането на Кипър и да следи процеса по ликвидация, за да информира своевременно българските потребители за всяка важна информация, касаеща пострадали от фалита на „Застрахователна компания Олимпик - клон България”.

На страницата на КФН днес е публикуван неофициален превод на български език на „Упътването“, в което се съдържа информация за това какво се очаква от засегнатите лица, за да предявят техните претенции, регламентираните за това срокове, и документи, които трябва да се предоставят за доказване на претенциите си.

Всеки български гражданин, потребител на услуги от „Застрахователна компания Олимпик - клон България” и пострадал от фалита на компанията има възможност да прочете информацията и да предприеме нужните стъпки. В случай, че заинтересованите потребители не предприемат необходимите действия е възможно да не могат да получат удовлетворение от имуществото на фалиралата компания.

Преводът на „Упътването“ включва линкове към поканата за предявяване на претенции и формуляра за предявяване на претенции на сайта на Надзорния орган върху застраховането в Кипър на английски език, както и линкове към сайта на ЗК Олимпик Клон България КЧТ, в който същата информация е публикувана и на английски и на български език.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Разпращат фалшиви имейли от името на НАП

Разпространяват се фалшити имейли от името на Националната агенция по приходите (НАП) , предупредиха от ведомството. Те представляват съобщение за предстояща ревизия, като дори се споменава име на „служител“ в данъчната администрация. Писмата приканват получателите им да се явят на адрес, на който се твърди, че има офис на НАП и да носят документ за самоличност, както и да последват линк за повече информация

Близо 6000 работодатели са объркали справките за доходи

Заради допуснати неточности, близо 6000 предприятия и самоосигуряващи се лица ще трябва да изпратят отново справките за доходи, изплатени през 2019 година, /по чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ/, съобщават от Националната агенция за приходите.