Нова формула ще бъде използвана за определяне на концесионните такси за черноморските плажове. Това предвижда проект на наредба, пусната за обществено обсъждане, с която се определя методика за изчисляването на таксата.

Методиката ще отчита вече прогнозните приходи от едно плажно място, броя на местата на съответния плаж, броя на леглата в радиус от 3 километра от плажа и роялти такса, която ще се определя в концесионния договор и ще зависи от наддаването на кандидатите, ако е имало такова.

Размерът на роялти таксата ще е еднакъв през целия срок на концесията. Според формулата базовият приход от едно плажно място за сезон е 225 лв., като тази сума може да се променя в зависимост от инфлацията. При определяне на броя на леглата в радиус от 3 километра от плажа ще се вземат предвид не само хотелите, а и категоризираните къмпинги. Създаването на нова методика бе предвидено в последните промени на Закона за устройство на черноморското крайбрежие. Тази методика обаче ще се прилага само за концесионните договори, които ще се сключват тепърва. За действащите още в промените в закона бе записано, че таксата, която се плаща на държавата, ще се определя по досегашния начин.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Ангелкова: Мобилизирани сме за зимния сезон

Изпратихме летен сезон с добри резултати въпреки негативните кампании в началото и сега предстои стартът на зимния, който да затвърди постигнатото. Много е важно да бъдем максимално подготвени с нови инициативи, за да осигурим туристически услуги с високо качество, които да привличат повече чуждестранни и български туристи в курортите. Това е заявила в Боровец министърът на туризма Николина Ангелкова на традиционна среща за готовността на местната власт и бизнеса в навечерието на зима 2019/2020.

КЗП: Някои почивки изглеждат добре само виртуално

“Оферти за почивки има много, най-разнообразни. Това, на което трябва да обърнем внимание, е, че не винаги те са толкова действителни и красиви колкото изглеждат”. Това заяви пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите.Димитър Маргаритов.