Допълнително 200-300 хиляди чуждестранни туристи от четири основни за България пазара се очаква да пристигнат в страна в периода между първи май и 31 октомври чрез прилагането на механизма за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови и рекламни кампании на целеви за България входящи пазари. Той беше представен днес пред журналисти от министър Николина Ангелкова.

Тя напомни, че миналата година премиерът Бойко Борисов обяви

 

допълнителни 15 млн. лева за насърчаване на организирания туризъм.

Парите са предвидени в централния бюджет в сектор "Туризъм", припомни министърът. Механизмът ще важи от първи май до 31 октомври, като министърът подчерта, че този период е важен, защото, особено за летния ни туризъм, принципно важно е организираното пристигане на туристи чрез туроператори, които реализират повече приходи и нощувки по морето и затова пилотно се започва основно за този вид туризъм. В този контекст министърът цитира данни, според които от 2015 г. досега туристите, които са пристигали у нас организирано чрез туроператори за летен туризъм, на някои пазари са намалели двойно, особено - пазар Русия.

Процедурата е

 

разделена лотове за четири основни пазара
 

- Германия - с бюджет от 5 млн. лева, Великобритания - 2,5 млн. лева, страните от Вишеградската четворка - 3,750 млн. лева и Русия - 1,250 млн. лева. Сумите са без ДДС.

Министърът увери, че процедурата е направена прозрачно по ЗОП, съобразена е и с европейските правилата. След днешното й обявяване, тя бъде изпратена и в Официалния вестник на ЕС, за да бъде достъпна в понеделник или вторник. За да сме сигурни, че парите ще се изразходват ефективно, а не просто похарчени, тази процедура за първи път е ориентирана към резултат, каза министърът и уточни, че ще се плаща само при постигане на заявения предварително конкретен брой туристи, които ще посетят България за летен туризъм и ще са отседнали в регистрирани места за настаняване от системата ЕСТИ. Предвижда се

 

15% авансово да се плаща при подписване на договор,

а останалите средства ще се преведат след доказване на резултата.

По думите на министъра, ако заложените резултати в тази процедура бъдат постигнати, ще може да се разчита този механизъм да действа постоянно, включително и с по-голям бюджет. На следващ етап ще може да се разшири действието му и за зимния сезон, а и целогодишно. По механизма ще може да кандидатстват всички юридически лица, които отговарят на техническите изисквания в заданието, като се предвидени възможности за всякакви маркетингови активност. Очаква да има сериозен интерес към процедурата, особено от ключовите и големи туроператори, които работят с дестинация България, каза министърът и посочи, че от 1 юни до 30 септември 2019 г. над 5,4 млн. чуждестранни туристи са посетили страната ни от общо 8,8 млн. за първите 11 месеца на годината.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Приходите от международен туризъм в България през 2019 г. са 3,7 млрд. евро

Приходите от международен туризъм в България за 2019 година са 3,7 млрд. евро, показват данните на Българската народна банка, цитирани от ресорното министерство. Резултатите показват ръст от 0,4% спрямо 2018 г.

Планираме откриване на българско туристическо представителство във Варшава

Възможностите за развитие на добрите ни взаимоотношения в туризма включват намерение да открием в Полша национално туристическо представителство на България към посолството ни във Варшава. Досега страната ни има две такива представителства зад граница - в Германия и в Русия. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с д-р Роберт Анджейчик, председател на Полската туристическа организация и вицепрезидент на Европейската комисия за пътуване.

Туризмът ни бе представен в Молдова

Туристическата индустрия на България бе представена в рамките на изложба "Tourism. Leisure. Hotels-2020" в молдовската столица от 13 до 16 февруари. Целта на изложението е да предостави на специалистите на туристическия пазар пълна информация за тенденциите в индустрията. Освен това Tourism. Leisure. Hotels е създадена да помага на компаниите да представят нови предложения и иновативни технологии на пазара. Събитието отваря възможности за директна комуникация с целевата аудитория.