С над 10 лв. повече плащат тировете през България

С над 10 лв. повече плащат тировете през България

Обновяват софтуера на тол системата само нощем

С над 10 лв. плащат повече вече тировете от пета категория за преминаване през България. Това стана ясно по време на брифинг в Националното тол управление след първия ден на функционирането на тол системата.

Проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" поясни, че между българо-сръбската и българо-турската граници от ГКПП Калотина до ГКПП Капитан Андреево тир от пета категория плаща 38,98 лв., а от турската граница до Дунав мост при Русе - 32,63 лв. За сравнение еднодневната винетка използвана до края на февруари струваше около 21 лв.

По думите му, 450 млн. лв. са заложените приходи от тол системата за автомобилите над 3,5 т и е-винетките за леките возила за периода от началото на март до края на годината. Проф. Асенов добави, че в рамките на 5-7 години вложените в тол системата 150 млн. лв. ще бъдат изплатени.

„Ако в почивен ден събираме по 700 000 – 900 000, а в работен - над 1 000 000 то


прогнозите има шанс да се сбъднат.

Не стане ли това, то ще видим с превозвачите дали да се увеличава покритието на тол системата или таксите, за да се повлияе по-ефективно върху събираемостта“, обясни той.

Според него глобите са крайна мярка. „За нас е важно да научим превозвачите и най-вече водачите на тежки камиони да се таксуват, да видят методите за това. Да пробват как се издават маршрутни карти, а ако не могат да се справят сами, то тол контрольорите са инструктирани да съдействат. Струпали сме много хора, които говорят чужди езици и могат да обяснят. Отпечатали сме много карти на покритието на тол системата, които шофьорите могат да вземат и да занесат на шефовете си.

„Досега

25 са наложените компенсаторни такси на нарушителите


на тежкотоварния трафик. По отношение на пътуването с е-винетки Асенов съобщи, че след поставянето на рамките около два - два пъти и половина повече нарушения са констатирани спрямо периода, в който контролирането е ставало в т. нар. режим на ръчно правоприлагане или правоприлагане на терен. Сега по отношение на правоприлагането за леките коли, е направен преглед кои контролни точки се намират в крайградски ареали, кои са в зони, по които се водят разговори или има заявен интерес от общините за промяна на режима на таксуване за тези участъци, и там рамките са в режим "контрол на трафика" и не се налагат глоби“, обясни шефът та тол системата.

Той информира още, че

интегрираните бордови устройства са вече над 14 000,

като предстои интегрирането на още 6000 и те да бъдат включени в т. нар. бял списък. Относно претенциите на автобусните превозвачи за много спирки по техните маршрути, проф. Асенов обясни, че на маршрутните карти може да се изберат входовете изходите на населените места и отсечките без тол такса. „Не очакваме, че хората от първия ден ще се справят с всичко“, каза той. „Във връзка с джи пи ес тракерите приехме предложението на транспортния бранш, за да можем да разширим максимално възможностите за такъв тип таксуване и да няма компании, които да се смятат за дискриминирани и техните тракери да не могат да участват в процеса. Увеличихме и времето от момента на регистрирането на данните до изпращането. От тази седмица започва подписването на договори с фирми за таксуване с джи пи ес тракери, което също е важен момент“, каза още професорът.

Проф. Асенов коментира някои прекъсвания в работата на тола в понеделник сутринта, като обяви, че обновяването на софтуера на системата ще бъде планирано по-ефективно, за да няма забавяне в работата й. „Планирали сме да правим ъпдейтите само нощно време и вече е издадена е такава заповед“, каза той, коментира пред журналисти.

Относно исканията отделни населени места в различни общини в страната за отпадане на пътните такси, шефът на АПИ Георги Терзийски съобщи, че

16 общини са поискали участъци без е-винетките

„Едно заявление - от община Свищов, е оттеглено“, допълни той. Терзийски призова общините да направят заявленията си в АПИ до края на март, за да може пътното ведомство да осъществи преговорите и подготовката на споразуменията с местните власти. Той посочи още, че би било добре Общинските съвети да вземат своите решения за сключването на подобни споразумения и освобождаването на участъци от републиканската пътна мрежа.

„Ние приемаме заявления от общините, но със съответния финансов ангажимент за поддържането на тези пътни участъци, заяви Терзийски, като напомни, че още миналата седмица на Националното сдружение на общините и на МРРБ е била изпратена финансовата рамка, която е реципрочна на участието на АПИ в поддържането на участъци в урбанизираните територии съвместно с общините.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.