С клипове тестват рефлексите и знанията на бъдещите шофьори (ВИДЕО)
4

С клипове тестват рефлексите и знанията на бъдещите шофьори (ВИДЕО)

Софтуер, а не изпитващите ще определя маршрута

Промени в теоретичния изпит на шофьорите готвят от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА). Реални ситуации на пътя ще тестват рефлексите и знанията на бъдещите шофьори, които с мишката на компютъра ще трябва да реагират и да отбелязват опасностите на пътя.

Промените в изпита се предвидени да влязат в сила след приемане в сила на новия Закон за водачите на моторни превозни средства. Очаква се скоро новият нормативен акт да бъде качен за обществено обсъждане, преди да влязат за гласуване от депутатите, обявиха от бившата ДАИ за „Монитор“.

Предлага се

курсистите да отговарят на по-малко въпроси

В бъдещите листовки те ще са 20 въпроса, но към тях ще са добавят до три клипа с продължителност до 3 минути. Изпитваните ще бъдат поставяни в различни реални ситуации, заснети на видео.

Освен знанията им ще бъдат оценявано и времето им за реакция.

В практическото обучение също са предвидени промени. На нови площадки, разграфена с конуси бъдещите шофьори ще изпълняват елементи. Засега не е предвидено да се поставят гърбици заради голяма допълнителна инвестиция, а и повечето съвременни автомобили разполагат със системи за автоматична ръчна спирачка, коментират от агенцията. Целта е по-скоро кандидатите

да се учат повече на маневриране

да свикват с габаритите на автомобила и др., преди да стъпят на пътя. Повече часове за кормуване и управление на автомобила на скоростен път също за заложени. Но от ИААА искат и още проверяващи и собствени автомобили, за да смогнат на всички желаещи да се явяват на изпитите. С промени в наредба, след като бъде приет законът, ще се въвеждат твърди маршрути за практическия изпит за шофьорска книжка. Така ще се намали субективният фактор при практическия изпит. Маршрутите ще бъдат вкарани в GPS система и софтуерът ще ги разбърква и избира преди изпита. По време на самото кормуване

изпитващият няма да дава команди на курсиста

- накъде да завие и накъде на продължава. Това ще прави гласът на GPS-а в колата. Изпитващият ще си води бележки за грешките, които допуска кандидатът за книжка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.