С бира и картофки от временното меню на бара

С бира и картофки от временното меню на бара

От началото на пандемията сме свидетели на небивал изблик на човешка креативност що се отнася до измислянето на рестриктивни мерки, с които да се опазим от опасния коронавирус.

Най-засегнат от ограниченията е бизнесът, който обаче упорито отказва да се предаде. И ето че и той намери начин да отговори на поредната доза рестриктивни мерки.

Временните менюта, въведени в баровете, са не само подобаващ отговор на новите ограничения, заплашващи съществуването им. Те символизират и общото ни желание да оцелеем след предизвикателството, наречено COVID-19. А са и живо свидетелство за готовността да се приспособим към новите условия, които пандемията ни налага. А това от своя страна също изисква голяма доза креативност.

Развлеченията винаги са били част от живота на човека и ще продължат да бъдат, защото му помагат да избяга от ежедневните тревоги, проблеми и дори от себе си. А няма спор, че заведенията, които предлагат подобно бягство, са необходими за здравата психика на всеки един от нас. Особено във време на пандемия. Дали собствениците осъзнават тази своя отговорност към обществото, или се ръководят само от собствения си интерес - това е тема за друг разговор. Не можем обаче да отречем тяхното желание и най-вече упорство да продължат своята дейност въпреки всички поставени им условия.

Няма спор, заведенията претърпяха големи загуби, след като бяха принудени да затворят по време на първата вълна на пандемията. Този горчив опит ги научи, че трябва да преориентират дейността си, ако искат да оцелеят. Макар и с много по-малки приходи, подсигуряват съществуването си, както и нашето „разпускане“ след тежкия работен ден.

Наскоро въведеният вечерен час пък допълнително усложни обстановката, но пък създаде възможност за креативна реакция от страна на собствениците. Решението, което някои барове приложиха, е да разширят „продуктовата си гама“. Предлагането на храна в този тип заведения е може би мечта на мнозина от нас, взискателните клиенти. Да си признаем не сме ли бленували за картофки към бирата на бара? Че даже и десерт. Сега можем да ги получим заедно с месни разядки и салата, докато си пием питието.

Шегата настрана. Бизнесът показва един от примерите как трябва да отговаряме на рестрикциите, наложени от страшния вирус – гъвкаво и креативно. Защото най-напред пандемията предизвика човечеството да спре за миг и да направи равносметка за живота си. След това си научихме набързо урока, че оцеляването ни зависи от това колко добре ще се приспособим към необичайните условия, в които ни поставят ограничителните мерки. Така и трябва. Защото това е единственият начин да оцелеят и клиентите, и бизнесът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.