С €600 по-евтина Škoda водим на Турция за новия завод на Volkswagen (ОБЗОР)

С €600 по-евтина Škoda водим на Турция за новия завод на Volkswagen (ОБЗОР)

Решението ще бъде взето в края на април, инвестицията над 1 милиард

България и Турция остават в състезанието за бъдещия завод на Vоlkѕwаgеn в Източна Европа, в който ще се произвежда Škoda, съобщиха немски медии вчера. Страната ни е с предимство, защото всеки произведен у нас автомобил ще бъде с 600 евро по-евтин, научи „Монитор“ от високопоставени членове на българското правителство. Дали у нас ще се произвеждат немски машини ще стане ясно в края на април.

Очаква се инвестицията за новия завод да е над милиард евро, но и в България, и в Турция,


разходите за труд са значително по-ниски

отколкото в Германия. Това е и причината сглобяваните у нас автомобили Skoda да излизат от линията за по-малко пари.

На 9 април се е провел борд на шефовете на Škoda, утре (13 април) се очаква такъв и на ръководството на Vоlkѕwаgеn, но финалното решение ще бъде взето след заседание на Надзорния съвет на VW на 28 април. Икономическата и политическата ситуация, както и липсата на членство на Турция, дават на България предимство в надпреварата.

Според източниците на DPA България продължава да има добри шансове германската инвестиция да е на територията й. Държавен глава, управляващи и опозиции работят и подкрепят бъдещия проект за привличане на стратегически инвеститор от този ранг. Надеждата да има толкова голям вложител у нас беше подкрепена и от посещението на германския президент Фpaнĸ-Baлтep Щaйнмaйep, ĸoeтo пpиĸлючи минaлaтa ceдмицa. Πo вpeмe нa визитaтa мy бяxa пoceтeни двaтa гpaдa, ĸoитo ca


в нaдпpeвapaтa зa лoĸaция зa зaвoдa - Coфия и Πлoвдив


Въпреки желанието на управляващите бъдещото производство да бъде в бедната Северна България, това не е възможно заради липсата на инфраструктура.

Страната ни е готова да поиска от Европейската комисия да предостави държавна помощ на Vоlkѕwаgеn, но преди това е необходимо да се сключи меморандум за сътрудничество между нашето, германското правителство и инвеститора.

През март тази година стана ясно, че профсъюзът на Vоlkѕwаgеn се противопоставя на плана на главния изпълнителен директор Хърбърт Дийс за преструктуриране на световната империя на VW с цел тя да е по-бърза и по-ефективна. Най-остро профсъюзът се опълчва на идеята да се построи нов, нискобюджетен завод в Източна Европа, посочвайки отложени минали проекти за превозни средства, както и възможностите да се продължи използването на няколко съществуващи завода в Германия и други европейски страни.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.