Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) обсъжда започването на агресивна рекламна кампания в САЩ на картела сред обществеността там, за което ще планира да похарчи 500 млн. долара, пише Wall Street Journal.

Подобряването на имиджа на организацията ще включва работа с американските законодатели, представителите на администрацията и най-големите мозъчни центрова в Щетите. Целта на кампанията е да убеди общественото мнение отвъд океана, че дейността на ОПЕК е в съзвучие с американските интереси, защото поддържа икономиката на страната. Против идеята за рекламната офанзива в САЩ открито са се обявили от Иран в картела. Част от представителите на другите страни са изразили опасения, че изхарчените огромни средства след време може да попречат на ОПЕК да се защити успешно в американския съд, ако се появи такава необходимост.

Според публикацията в Wall Street Journal, причина за безпокойството в международния петролен картел са непрестанните опити на Конгреса на САЩ да промени антимонополното законодателство. Самият президент Доналд Тръмп неведнъж е обвинявал ОПЕК в манипулация на пазара. През ноември Bloomberg писа за започналите консултации в правосъдното министерство на Щатите относно детайлите на законопроекта, насочен към ограничаване на влиянието на ОПЕК върху световния петролен пазар.

Още в средата на юни миналата година документът No Oil Producing and Exporting Cartels Act (NOPEC) бе утвърден от юридическия комитет на Палатата на представителите. В него се предлага страните от ОПЕК да могат да стават обект на съдебни производства в рамките на американското антимопонолно законодателство. Законопроектът, имащ подкрепата на демократите и републиканците е бил представен за разглеждане в Конгреса и Сената, но в нито една от двете палати на законодателната власт на Щатите предложените мерки не са били подложени на гласуване.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Инвестираме 116 млн. лв. за регионални иновационни центрове

Стартираме процедура по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ с бюджет от близо 116 млн.лв. , чрез която ще бъде подпомогнато изграждането на регионални иновационни центрове. Те ще бъдат разпределени между 6-те обособени региона, без област София-град, като идеята е да се финансират от един до три центъра във всеки един регион. Това заяви зам.-министърът на икономиката Лилия Иванова в Пловдив, където започнаха информационните дни по процедура "Създаване и развитие на регионални иновационни центрове".

Лимузината на БДЖ в прах и без акумулатор (ОБНОВЕНА+ГАЛЕРИЯ)

Легендарният Mercedes „Чочоне“, което „Холдинг БДЖ“ обяви на търг, е придобито от бившото държавно предприятие "Стомана" АД - Перник в началото на новото хилядолетие. За да може да си вземе поне част от дължимото по дълг, железницата е прибрала лимузината, но е загубила над милион лева неразплатени борчове. 

България дава повече за завод на „Фолксваген”

България предлага на „Фолксваген Груп” повече пари за нов завод. Държавната помощ е съгласувана с Европейската комисия. В същото време Турция е надхвърлила позволеното от ЕС при сделката за инвестицията на германския автомобилен гигант. В играта се намесва и Румъния.