Родители плашат с бойкот онлайн уроците

Родители плашат с бойкот онлайн уроците

Родители на учениците от 5-и до 12-и клас настояват децата им да бъдат върнати присъствено в училище и при засилени мерки, които да гарантират здравето и безопасността на учителите и учениците. В свое писмо те дават срок това да се случи до 17-и март, а при липса на политическа воля за предприемане на стъпки, които да върнат децата им дългосрочно в класните стаи, обявяват готовност да преминат към протестни действия чрез бойкотиране на обучението в електронна среда от разстояние.

„Разбираме сериозността на ситуацията, в която се намираме, и подкрепяме усилията за опазване здравето и живота на нашите учители, децата ни и на всички граждани на Република България. Но към настоящия момент вече са отпаднали ограничителните мерки в почти всички сфери, предполагащи масово събиране на хора – хотели, търговски центрове, заведения. Колкото и важен да е икономическият сектор, образованието остава крайъгълен камък за развитието на всяко едно общество и считаме за безкрайно нередно то да остане единственият губещ в тази ситуация”, пишат в писмото си родителите.

Те посочват, че децата им се обучават в електронна среда от разстояние вече няколко месеца с кратко прекъсване от две седмици, в които се обучаваха присъствено. На много места времето е използвано за контролни и тестове и за осигуряване брой оценки, които да покриват нормативните изисквания по отделните предмети, а не за преподаване и наваксване на пропуски.

Родителите посочват, че децата им са демотивирани от месеците, прекарани пред екраните. „Липсата на жив контакт със съучениците и учителите води до апатия, загуба на мотивация, инертност и силно понижена концентрацията, при някои деца и до депресия. Учениците прекарват по цял ден пред монитора. През времето, през което не се обучават, те подготвят домашни или учат пред същите тези екрани. Освен спорното качество на преподаването в част от училищата и паралелките, тези месеци на стола пред екраните водят и до здравословни проблеми - разстройства на зрението, проблеми с опорно-двигателния апарат, нервно-психични разстройства, депресия”, се посочва още в писмото.

Неговите автори припомнят, че изминалата учебна година децата им вече преминаха дълъг период на онлайн обучение. „Достигнахме момент, в който негативите, които понасят децата ни чрез дългото ОЕСР, надхвърлят ползите, които това носи за останалата част от обществото”, посочват те и допълват, че в публичното пространство вече има множество мнения на учители и експерти от сферата на образованието за неефективността на дистанционното обучение при подобна продължителност.
Родителите посочват още, че преди месец започна и ваксинацията на педагогическите специалисти, като част от тях вече са с поставена втора доза. Това според тях води до сериозно подобряване на сигурността на учителите по отношение на присъственото обучение.

В редица европейски държави училищата също продължавали да работят присъствено, въпреки строгите мерки в други сфери на обществения живот.

„Отчитайки гореизложените обстоятелства, за нас остава необяснима причината, поради която децата в прогимназиален и гимназиален етап на образованието си (5-12 клас) следва да понесат като рестриктивна мярка най-голямата тежест в борбата с овладяване на пандемията. В нас, родителите, това поражда усещане за гняв, неразбиране и липса на подкрепа към управленските решения, които се вземат”, пишат още авторите на писмото.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.