Младо момче си живее спокойно в покрайнините на Нотингам. Среща любовта на живота си, но житейско премеждие – в случая, война в арабските пустини – разваля Рая на земята. Той е добродушен, съвестен дори по време на ожесточена битка и... е с мозъка на тийнейджър в пика на пубертета.

Добре дошли в „Робин Худ: Началото“.

Още в първите секунди зрителят получава предупреждение да забрави всичко това, което до този момент знае за прочутия крадец, взимащ от богатите, за да даде на бедните. А ето с какво впечатление ще остане след като изгледа премиерното заглавие за седмицата – добре че Мериан е имала забежка с друг мъж по време на войната, защото в противен случай Робин никога нямаше да сложи „качулката“ (The Hood – прякорът на крадеца в заглавието). Това е и може би най-големият минус на режисирания от Ото Баферст филм. Робин Худ е представен като момче, което не може да се изправи пред света като самостоятелна мислеща единица. Вместо това разчита някой да му държи ръката. Тук се появява (малкия) Джон – мюсюлманинът, опростил името си така, че нашият герой да може да го произнесе. Той проследява Робин от арабските пустини до роден Нотингам, след като губи едната си ръка при войната, с целта да търси отмъщение.

В „Робин Худ: Началото“ забелязваме всички клишета, познати ни от лентите за тепърва раждащия се супергерой без суперсили. Имаме голямо предизвикателство, трагедия (Мериан си е намерила нов мъж), упорита и продължителна тренировка в подготовка за големите боеве, опитен гуру и много екшън. В това отношение филмът доста прилича на „Маската на Зоро“ с Антонио Бандерас, макар лентата от 1998 г. да не лъха толкова на лосион против пъпки.

Именно тийнейджърите са основният таргет на „Робин Худ: Началото“ и това си личи отдалеч. Любовта се поставя преди всичко останало, има полюсно и ясно различими добри и отрицателни герои, а диалогът е опростен в такава степен, че дори най-малоумният зрител да успее да го смели наред с пуканките.

Ясно е и че се търси продължение – в противен случай нямаше да кръстят настоящата продукция „Началото“. Това е и малката светлинка в края на изключително тъмен тунел – все пак се надяваме, че това влюбено момче ще продължи да съзрява докато не си заслужи наистина името Робин Худ.

Разходката до големия екран обаче си заслужава. Преглътнете ли веднъж плоския сюжет, актьорските превъплъщения са единственият здрав стълб, на който се опира заглавието на Баферст. Тарън Еджъртън е очарователен като Робин Худ. Младият актьор успява, доколкото е възможно, да ни накара да забравим, че великият крадец е превърнат от сценария в капитана на гимназиалния ни баскетболен отбор и да ни вдъхне малко надежда, че „Робин Худ: Продължението“ (както вероятно ще кръстят втората лента) ще е по-добър опит за екранизация на приключенията на героя. Уникален е и Джейми Фокс, който слага тенекето около ръката на безсмъртния Джон. Носителят на „Еми“ Бен Менделсън като шерифа, отличеният с „Оскар“ и „Златен глобус“ Ф. Мъри Ейбрахам като кардинала и талантливият, но подценяван заради „50 нюанса сиво“ Джейми Дорнън като новия любовник на Мериан (дъщерята на Боно - Ийв Хюсън) – всички те заслужават медал за опита си да вдъхнат малко искрица живот в заглавието.

Любопитен факт е, че като продуцент на „Робин Худ: Началото“ служи и Леонардо ди Каприо, за когото поне досега смятахме, че не гради кариера около блудкавите тийнейджърски драми. И докато все още се опитваме да осъзнаем как Холивуд отново успя да опорочи вдъхването на нов живот на малко позабравен от киното в последните години герой, то вече броим дните до завръщането на Еджъртън на голям екран. Този път като Елтън Джон в биографичната лента Rocketman. Легендарният певец сам посочи актьора като „перфектен“ за образа. Това се случи докато двамата работеха по „Кингсмен: Златният кръг“, където младата кино надежда отново демонстрира потенциала си.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Звезди на три поколения в рока направиха нова супергрупа (ВИДЕО)

Легендата на Black Sabbath Гизър Бътлър отвори нова страница в кариерата си две години след финала на мащабното прощално турне на рок динозаврите. Той е един от четиримата, които стоят зад новата супергрупа Deadland Ritual. В нея талант изливат още бившият барабанист на Guns N'Roses Мат Соръм, китаристът на Били Айдъл – Стив Стивънс, и гласовитият Франки Перез от Apocalyptica. Три поколения доказали се рок музиканти на едно място.