Революция в третото поколение на „единичката”
9
.

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

С новото BMW Серия 1 започва ново летоброене. Третото поколение на успешния премиум компактен модел за пръв път ползва модерната архитектура на BMW с предно задвижване, която съчетава типичната за марката радост от шофирането и динамиката със значително подобрено предлагане на пространство. Новото BMW Серия 1 е спортно, красиво, сигурно и висококачествено, със свеж дизайн и най-модерна свързаност, като остава едно истинско BMW със силен собствен характер.

Модерното окачване и иновативните технологии, както и интеграцията на всички важни за динамиката на управлението компоненти и контролни системи осигуряват на BMW Серия 1 осезаемо повишение на пъргавината, както при модификациите с новото предно предаване, така и при тези със задвижване на четирите колела xDrive. Новото BMW Серия 1 постига непозната досега динамика на управлението при колите с предно задвижване, с която поставя стандартите в премиум средния клас.

Благодарение на модерната архитектура на BMW с предно задвижване, новата Серия 1 предлага в третото си поколение значително повече място за пътниците на задната седалка при почти идентични размери. Също така осезаемо е увеличен и обемът на багажника. Новото BMW Серия 1 се предлага само с 5 врати. Дължината е намалена с 5 мм спрямо предшественика до 4319 мм. Широчината е увеличена с 34 мм спрямо предишния модел и достига 1799 мм, а височината е увеличена с 13 мм до 1434 мм. Междуосието е с 20 мм по-късо от модела от второто поколение и вече е 2670 мм.

В предната част новото BMW Серия 1 изпъква с новата по-голяма бъбрековидна радиаторна решетка, която за пръв път при това моделно семейство е оформена като съединен по средата елемент. Фаровете вече са разположени под наклон и придават на автомобила свежо и младежко излъчване. Визията на опционалните изцяло LED фарове, които по желание могат да са и адаптивни, изглежда особено модерна.

В силуета на новото BMW Серия 1 прави впечатление ясно изразения нос на акула, подчертаната клиновидна форма и тясната графика на прозорците, която завършва в интегрираната в задните колони извивка на Хофмайстер. Ясните и прецизни линии, както и подчертаните моделирани форми придават атлетично излъчване на новото BMW Серия 1. Задната част е доминирана от широката стойка в долната част и стесняващата се нагоре каросерия.

Широките двойни задни светлини изглеждат много модерни благодарение на тясната си форма и редуцираната си визия. Предлаганите като опция изцяло LED варианти интерпретират по съвсем нов начин познатата L-образна визия чрез отделен тесен елемент с характерна извивка настрани. Характерните ауспухови накрайници с диаметър от 90 мм допълват спортното излъчване на задната част. За BMW Серия 1 се предлагат множество нови алуминиеви джанти с размер от 16 до 19 инча, като опционално оборудване.

В интериора на новото BMW Серия 1 достъпът до опционалната гама от функции се извършва чрез комбинация от два дисплея, които могат да бъдат с диагонал от 10,25 инча. Централният контролен сензорен дисплей е ориентиран към водача в типичния за марката стил и е разположен оптимално в зрителното поле на водача. С цветния 9,2-инчов Head-Up дисплей, който за пръв път се предлага като опция за BMW Серия 1, водачът може да получава информации, без да отклонява погледа си от пътя.

Новото BMW Серия 1 предлага значително повече място от предшественика си, и то най-вече отзад. Качването е по-лесно, а пространството за коленете на пътниците отзад е увеличено с 33 мм. Мястото над главите отзад е разширено със значителните 19 мм, когато автомобилът е оборудван с отварящия се навън панорамен подвижен покрив. Освен това пътниците отзад се наслаждават на 13 мм повече пространство за лактите, като отпред то е увеличено дори с 42 мм. Вместимостта на багажника е нараснала с 20 литра до 380 литра, като при сгъната задна седалка се увеличава до 1200 литра. Освен това минималната широчина на багажника е увеличена с 67 мм. За пръв път за BMW Серия 1 се предлага и електрическо задвижване на задния капак.

За новото BMW Серия 1 първоначално се предлагат три дизелови и два бензинови двигателя с мощност от 116 до 306 к.с. Новото BMW 120d xDrive е най-оптималният вариант между прилична динамика и нисък разход на гориво. Колата се задвижва от 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност 190 к.с. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при още при 1750 об/мин и остава наличен чак до 4000 об/мин, което осигурява на новата „единичка” отлична динамика, независимо колко човека и багаж има на борда. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която сменя предавките гладко и незабелязано.

Страхотната комбинация от мощния дизелов мотор и автоматичната трансмисия работи перфектно и с лекота ускорява BMW 120d xDrive при старта, като от място до 100 км/ч са му необходими едва 6,7 секунди. Автомобилът е невероятно пъргав и при изпреварване с ограничена видимост. В комбиниран цикъл разходът на гориво не надвишава 5 л/100 км, като в града консумацията е не повече от 6 л/100 км. Основното задвижване е на предните колела, а при необходимост тягата се разпределя към четирите колела чрез системата за двойно задвижване xDrive, която оптимизира сцеплението и стабилността при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това интелигентната система за задвижване на четирите колела повишава и динамиката на BMW Серия 1 в завоите.

Технически характеристики

BMW 120d xDrive

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

190 к.с. мощност при 2500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-4000 об/мин

6,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на гориво

124 г/км емисии на СО2

70 600 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.