0

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

С новото BMW Серия 1 започва ново летоброене. Третото поколение на успешния премиум компактен модел за пръв път ползва модерната архитектура на BMW с предно задвижване, която съчетава типичната за марката радост от шофирането и динамиката със значително подобрено предлагане на пространство. Новото BMW Серия 1 е спортно, красиво, сигурно и висококачествено, със свеж дизайн и най-модерна свързаност, като остава едно истинско BMW със силен собствен характер.

Модерното окачване и иновативните технологии, както и интеграцията на всички важни за динамиката на управлението компоненти и контролни системи осигуряват на BMW Серия 1 осезаемо повишение на пъргавината, както при модификациите с новото предно предаване, така и при тези със задвижване на четирите колела xDrive. Новото BMW Серия 1 постига непозната досега динамика на управлението при колите с предно задвижване, с която поставя стандартите в премиум средния клас.

Благодарение на модерната архитектура на BMW с предно задвижване, новата Серия 1 предлага в третото си поколение значително повече място за пътниците на задната седалка при почти идентични размери. Също така осезаемо е увеличен и обемът на багажника. Новото BMW Серия 1 се предлага само с 5 врати. Дължината е намалена с 5 мм спрямо предшественика до 4319 мм. Широчината е увеличена с 34 мм спрямо предишния модел и достига 1799 мм, а височината е увеличена с 13 мм до 1434 мм. Междуосието е с 20 мм по-късо от модела от второто поколение и вече е 2670 мм.

В предната част новото BMW Серия 1 изпъква с новата по-голяма бъбрековидна радиаторна решетка, която за пръв път при това моделно семейство е оформена като съединен по средата елемент. Фаровете вече са разположени под наклон и придават на автомобила свежо и младежко излъчване. Визията на опционалните изцяло LED фарове, които по желание могат да са и адаптивни, изглежда особено модерна.

В силуета на новото BMW Серия 1 прави впечатление ясно изразения нос на акула, подчертаната клиновидна форма и тясната графика на прозорците, която завършва в интегрираната в задните колони извивка на Хофмайстер. Ясните и прецизни линии, както и подчертаните моделирани форми придават атлетично излъчване на новото BMW Серия 1. Задната част е доминирана от широката стойка в долната част и стесняващата се нагоре каросерия.

Широките двойни задни светлини изглеждат много модерни благодарение на тясната си форма и редуцираната си визия. Предлаганите като опция изцяло LED варианти интерпретират по съвсем нов начин познатата L-образна визия чрез отделен тесен елемент с характерна извивка настрани. Характерните ауспухови накрайници с диаметър от 90 мм допълват спортното излъчване на задната част. За BMW Серия 1 се предлагат множество нови алуминиеви джанти с размер от 16 до 19 инча, като опционално оборудване.

В интериора на новото BMW Серия 1 достъпът до опционалната гама от функции се извършва чрез комбинация от два дисплея, които могат да бъдат с диагонал от 10,25 инча. Централният контролен сензорен дисплей е ориентиран към водача в типичния за марката стил и е разположен оптимално в зрителното поле на водача. С цветния 9,2-инчов Head-Up дисплей, който за пръв път се предлага като опция за BMW Серия 1, водачът може да получава информации, без да отклонява погледа си от пътя.

Новото BMW Серия 1 предлага значително повече място от предшественика си, и то най-вече отзад. Качването е по-лесно, а пространството за коленете на пътниците отзад е увеличено с 33 мм. Мястото над главите отзад е разширено със значителните 19 мм, когато автомобилът е оборудван с отварящия се навън панорамен подвижен покрив. Освен това пътниците отзад се наслаждават на 13 мм повече пространство за лактите, като отпред то е увеличено дори с 42 мм. Вместимостта на багажника е нараснала с 20 литра до 380 литра, като при сгъната задна седалка се увеличава до 1200 литра. Освен това минималната широчина на багажника е увеличена с 67 мм. За пръв път за BMW Серия 1 се предлага и електрическо задвижване на задния капак.

За новото BMW Серия 1 първоначално се предлагат три дизелови и два бензинови двигателя с мощност от 116 до 306 к.с. Новото BMW 120d xDrive е най-оптималният вариант между прилична динамика и нисък разход на гориво. Колата се задвижва от 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност 190 к.с. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при още при 1750 об/мин и остава наличен чак до 4000 об/мин, което осигурява на новата „единичка” отлична динамика, независимо колко човека и багаж има на борда. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която сменя предавките гладко и незабелязано.

Страхотната комбинация от мощния дизелов мотор и автоматичната трансмисия работи перфектно и с лекота ускорява BMW 120d xDrive при старта, като от място до 100 км/ч са му необходими едва 6,7 секунди. Автомобилът е невероятно пъргав и при изпреварване с ограничена видимост. В комбиниран цикъл разходът на гориво не надвишава 5 л/100 км, като в града консумацията е не повече от 6 л/100 км. Основното задвижване е на предните колела, а при необходимост тягата се разпределя към четирите колела чрез системата за двойно задвижване xDrive, която оптимизира сцеплението и стабилността при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това интелигентната система за задвижване на четирите колела повишава и динамиката на BMW Серия 1 в завоите.

Технически характеристики

BMW 120d xDrive

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

190 к.с. мощност при 2500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-4000 об/мин

6,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на гориво

124 г/км емисии на СО2

70 600 лева базова цена на модела