Проверяват учебните програми от 1-ви до 7-и клас (ОБЗОР)

Проверяват учебните програми от 1-ви до 7-и клас (ОБЗОР)

Въвеждат обучение по дигиталните технологии от първи клас

Учебните програми по всички предмети от първи до седми клас ще бъдат прегледани отново. Целта е да се подобри начинът на преподаване на учителите и с какви методи да стане това, обясниха от просветното министерството пред „Монитор“.

Първи ще бъдат преразгледани учебните програми по математика. Причината е, че тя и природните науки са приоритетни за министерството. „Тази наука е базова, а точно по нея има най-голям проблем с резултатите от изпитите на учениците“, заяви просветният министър Красимир Вълчев във Варна, където бе за поредната лекция от цикъла MASTЕRCLASS WORK 4.0. Поради тази причина е сформиран екип, който да преразгледа учебните програми и да предложи варианти как

да се избегне „препускането“ по материала

В него ще се включат членове на Съюза на математиците в България и учени от Българската академия на наука. Просветният министър отчете, че спънките са основно с надграждането на знанията на децата след 4 клас. Учебните програми няма да бъдат задължително променени, а само ако експертите установят претоварване с учебния материал в даден клас.

Предстои и създаването на електронна платформа със свободен достъп, в която учители ще представят учебния материал по атрактивен за учениците начин. Това ще се случи по проект „Образование на бъдещето“ по оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, който скоро ще бъде одобрен. „Едната насока по проекта е изграждането на

електронна платформа

за ученици с отворени образователни ресурси - уроци, фимчета, клипчета, които самите учители ще изработват, а ние ще им ги плащаме. Те ще бъдат свободни за ползване от всички“, посочи Вълчев. Амбицията пред просветното министерството е да бъдат осигурени безплатни платформи за обучение.

По проекта ще бъдат финансирани и дейности по дигиталната креативност, кодиране и моделиране, в които могат да се включат и най-малките ученици. След като малчуганите от трети и четвърти клас вече изучават предмета „компютърно моделиране“, той може да бъде въведен и в първи клас. „Обмисля се въвеждането на дигиталните технологии в образованието още от първи клас“, заяви образователният министър.

50,2% или всяко второ дете е станало жертва на словесен тормоз

пък сочат данни от социологическо проучване, касаещо конфликтността сред учениците. То обхваща 350 ученици във варненските средни училища от 14 до 18 години. 72,4% от анкетираните гимназисти споделят, че в училище е имало прояви на насилие. Повече половината от тях обаче споделят, че не са изпадали в конфликтни ситуации. Изследването е насочено и към желанието на децата да ходят на училище. От анкетираните деца 8,1% са заявили, че нямат такова. Едва 12,3% ходят с желание на училище. Останалите 78,1% пък са използвали обтекаемия отговор - с променливо чувство.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.