„Репортерите“ се скриха от среща с „Телеграф медиа“

„Репортерите“ се скриха от среща с „Телеграф медиа“

Явно уплашени от неудобните въпроси

“Репортери без граници” отново се скриха от поканата за среща с изданията на „Телеграф медиа“. След цяла поредица от писма и обаждания до централата на НПО-то през последните две години с настоявания за разговор и дискусия с президента на организацията Кристоф Делоар по спорното класиране на България на скандално ниската 111-та позиция по свобода на словото, във вторник главните редактори на „Монитор“ и „Телеграф“ отправиха поредно искане за среща с него.

Този път от страниците на двата вестника, като предложението беше тя да се състои в сградата на издателската ни група. Поканата ни обаче отново остана без отговор от страна на организацията, която вече години играе ролята на основен партньор и говорител на тезите на разградския бос Иво Прокопиев и останалите олигарси-издатели в страната. 

До новото ни настояване за дискусия пък се стигна, след като Делоар и отговорничката за България в „Репортерите“ Полин Адес-Мевел категорично отказаха да отговорят на настойчивите ни въпроси колко души от България попълват анкетите, въз основа на които е направено класирането на държавата ни. Отговорът на тези питания е ключ към масираната кампания по очернянето на страната ни в чужбина, тъй като още преди няколко месеца лъсна, че класацията няма никаква представителност поне що се отнася до частта за България. Причината е, че  въпросните анкети се попълват от едва десетина лица, като само една трета от тях били журналисти. За справка, само печатните издания у нас – по официални данни на НСИ - са над 240. Това означава, че хората, които попълват въпросните анкети, не представляват дори 1% от тях. 

В същото време ниската позиция на България в класацията, както и становищата, публикувани от „Репортерите“ за състоянието на медийния сектор у нас, редовно се използват за разпространението на фалшиви новини от страна на подсъдимите издатели олигарси, начело с разградския бос Иво Прокопиев и другарите му Огнян Донев, Сашо Дончев и Цветан Василев. НПО-то и твърденията му традиционно се разпространяват от финансираните от тях медии като се започне от „Капитал“ и „Дневник“, мине се през „Клуб З“, „Медиапул“ и „Сега“ и се стигне до „Фрогнюз“ и всички знайни и незнайни болтчета от Фабриката за фалшиви новини на тези олигарси. Това логично буди и основателни съмнения, че организацията обслужва, при това съвсем умишлено, интересите им. Тези съмнения се допълват от факта, че до този момент „Репортерите“ не само не са реагирали по какъвто и да било начин нито на личните признания на Прокопиев в стенограмите от АРГОгейт, че държи чрез свои пионки в редица онлайн издания и ТВ предавания„мейнстрийма“ у нас. А напротив – редовно се срещат с тях, въпреки откровените им опити да заглушат свободата на словото у нас. Един от тях направен в присъствието на самата Полин Адес-Мевел, която дори не реагира на откровеното потъпкване на правото на журналистите на достъп до информация и задаване на въпроси

Ние обаче ще продължим да задаваме неудобните си въпроси на „Репортери без граници“ и да търсим и публикуваме истината, въпреки опитите им да я подменят с пропагандата на Прокопиев и сие. 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.