“Репортерите” пак обслужиха Прокопиев, доказаха,че манипулират под диктовката му

“Репортерите” пак обслужиха Прокопиев, доказаха,че манипулират под диктовката му

Подсъдимият разградски олигарх Иво Прокопиев отново прибягна до услугите на „Репортери без граници“ в битката си срещу държавата и опитите й да раздаде правосъдие за престъпленията му. Ден, след като Комисията за отнемане на престъпно придобито имущество (КПКОНПИ) внесе нов иск за конфискация на пари и акции на Прокопиев и съпругата му Галя Прокопиева на стойност близо половин милион лева, тарторът на кръга „Капитал“ бе обслужен от базираното във Франция НПО с цяла лавина от туитове.

В тях „Репортери без граници“ разпространиха не една, а цели две фалшиви новини, продуцирани от задкулисието у нас. С един от туитовете организацията заявява, че „осъжда растящия политически натиск над основната независима медийна група „Икономедиа“, издател на „Капитал“ и „Дневник“, след като са замразени банкови сметки и някои частни активи на изпълнителния й директор Галя Прокопиева и основателя й Иво Прокопиев“. А в друг се репродуцира лъжата, че мониторингът над България остава по решение на ЕК, като се заявява: „Приветстваме новините, че Европейската комисия ще продължи механизма за мониторинг над България“. Така НПО-то за пореден път доказа, че е маша в ръцете на Прокопиев и не истината е важна за организацията, твърдяща, че брани свободата на словото, а обслужването на частни интереси на подсъдими лица, борещи се неистово срещу държавата, за да избегнат правосъдието за престъпленията си.

Причината е, че и двата разпространени туита са абсолютна лъжа. Твърденията, че са запорирани активи и сметки на Прокопиеви, свързани с издателската им дейност, са абсолютна измислица, като още в съобщението си от КПКОНПИ изрично подчертаха, че нито по този иск, нито по предния – за конфискация на имущество на разградския бос на стойност почти 200 млн. лева, „са предприемани каквито и да е действия по реда на закона, свързани с издателската им дейност и с имущество, принадлежащо на „Икономедиа“ (виж тук). „Репортерите“ обаче явно са свикнали не да четат, а да им диктуват в ушите и да преповтарят чутото от Прокопиев и ортаците му от задкулисието. Това се доказва и от втория туит, който де факто е продължение на фалшивата новина, разпространена от мейнстрийма на задкулисието у нас, че имало решение на Брюксел мониторингът над страната ни да остане. Тази манипулация беше публикувана първо в сайта на газовия барон Сашо Дончев и разпространена веднага от утвърждаващата се все повече като основна брънка на машината за лъжи на олигархията bTV, но беше опровергана не само от всички официални лица у нас, но и от самата Европейска комисия. В лицето на еврокомисаря по икономиката Валдис Домбровскис (виж тук). Но явно дори и това не е способно да откаже френското НПО да разпространява фалшивите новини на кръга „Капитал“ и олигархичния мейнстрийм.

Това е поредното доказателство, че под паравана на организация уж бореща се за свободата на словото, „Репортерите“ всъщност са превърнали дейността и класациите си в бизнес и инструмент за манипулиране и изнудване в полза на частни интереси. За целта използват индекс, който се изработва абсолютно непрозрачно и въз основа на мненията на едва десетина души във всяка държава, в това число и в България. Последното, както и фактът, че проучването не е представително за журналистическия бранш, нито има за цел да е такова, беше признато в разговор с представители на „Телеграф медиа“ от президента на организацията Пиер Аски (виж тук разговора). В същия разговор той призна също така, че участниците в анкетата за България се избират от отговорника за страната ни в „Репортерите“, а понастоящем и говорител на НПО-то Полин Адес-Мевел. Същата Адес-Мевел, която присъства на всяко събитие, организирано от Иво Прокопиев и ортаците му – подсъдимият фармацевтичен бос Огнян Донев и газовия барон Сашо Дончев. В това число и на кръглата маса в началото на 2018 г., на която тримата представиха памфлет, помпозно наречен „Бяла книга за свободата на словото“. На представянето обаче бяха допуснати само медии, удобни за групичката и изхвърлени представителите на всички останали издания. Фрапиращ пример за цензура и потъпкване именно на свободата на словото, при който Адес-Мевел нито реагира, нито се намеси, оставайки безучастен свидетел (виж още тук, тук и тук).

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.