Като дисфункционално семейство, в което „родителят“ оковава „детето“ си във вечна зависимост от него – така изглежда „връзката“, която шоубизнесът заформя с една от най-ярките звезди в Златната ера на Холивуд – Джуди Гарланд в премиерното заглавие „Джуди“. Биографичната лента проследява последните месеци от живота на певицата и актриса, като се фокусира върху сетния й опит да вземе от най-силния си наркотик – любовта на публиката.

„Това, което те отличава от нормалните момичета, е гласът ти“, казва един от основателите на продуцентския гигант MGM – Луис Б. Майър на малката Джуди на снимачната площадка на „Магьосникът от Оз“. Малко, но силни ретроспективни кадри от времето, в което шоубизнесът „осиновява“ екранната Дороти, за да я превърне в робот за изкарване на пари, като не й позволява да яде от притеснение, че ще качи излишен килограм „по средата на снимките“. Така режисьорът Рупърт Гулд очертава първия, но съдбоносен сблъсък на Гарланд със суетата на Холивуд. Същият този свят, който прави от нея истинска звезда, години по-късно я изхвърля, както организъм отделя отпадъчен остатък. И така, тя намира своето временно спасение на лондонската сцена.

„Джуди“ е вдъхновен от пиесата „Краят на дъгата“ (2005) на Питър Куилтър.

Това, както и биографията на Гулд, чиято кариера се развива предимно като режисьор в театъра, ни дават ясна представа, че именно кадрите, в които Гарланд е на сцената, ще са тези, които ще послужат като крайпътни камъни за всеки сюжетен завой.

С емоционалните перипетии на Джуди в едноименното заглавие се нагърбва Рене Зелуегър. След като се оттегли от светлината на прожекторите през 2010 г. (и след една не особено обнадеждаваща афера с Бриджит Джоунс), именно „Джуди“ служи като голямото завръщане на актрисата в киносредите. По ирония на съдбата именно пресъздаването на житейския залез на актрисата от „Роди се звезда“ (1954) служи като голямото „възкресение“ на кариерата на Зелуегър. Готова дори да се разпадне емоционално пред камерата, актрисата се потапя максимално в образа на Гарланд. Признава, че филмът е бил вдъхновение за нея, още повече, че и самата тя има нелек път с машината на Холивуд, който в крайна сметка доведе и до нейното оттегляне от средите. „Аз имах опцията да си тръгна“ - в това, според Зелуегър, се крие разликата между нейната връзка с шоубизнеса в сравнение с тази на Гарланд. Актрисата, която почти сигурно ще грабне номинация за „Оскар“ с превъплъщението си в „Джуди“, е категорична, че системата днес е еволюирала поне до степен, в която психологическото състояние на един артист успява (макар и невинаги) да измести по важност мотото „Шоуто трябва да продължи“ - фраза, която – както ще видим и във филма, успява всеки път да

вдигне Джуди на крака, за да я позиционира на сцената.

Една от основните критики срещу заглавието на Гулд е фактът, че той не се фокусира върху филмовата кариера на Гарланд, като отдава значение единствено на таланта й да развлича чрез гласа си. Именно в изявите й като певица обаче зрителят може да стане пряк свидетел на онази непоклатима любов на звездата към публиката. Своите почитатели тя приема не само като „зрители“ на изпълненията й, а и като нейни съюзници. В една от ключовите сцени Гарланд отклонява подадената й ръка от нейната асистентка (Джеси Бъкли) само секунди преди сама да я протегне към напълно непознати нейни почитатели.

Музиката също е основен елемент в „Джуди“. Въпреки че сме чували Зелуегър да пее и преди („Чикаго“ 2002), тук тя прекарва повече от година в репетиции за изпяването на песни като By Myself, Over The Rainbow и т.н. Нещо повече, същото време тя прекарва и със специалист по акценти, за да може да придобие специфичния говор на Гарланд.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Веселка е вторият финалист във „Фермата“

След като се би геройски и показа изключителна сила, многодетната майка Веселка стана втората жена финалист във „Фермата“. Конярката от село Борима си извоюва правото да излезе на арената в последния сблъсък от шоуто, който ще се излъчи на живо на 14 декември.