Обемът на транспортираните стоки в света се очаква да нарасне четирикратно до 2050 г. В тази връзка в края на 2018 г. Renault представи своята визия за бъдещето на градските куриерски услуги през 2030 г. с електрическия, автономен и свързан концептуален автомобил Renault EZ-PRO. Сега французите от Renault продължават да се подготвят за бъдещето, като проучват новите приложения в сферата на куриерските услуги с концептуалния електрически и свързан автомобил EZ-FLEX.

Прототипът Renault EZ-FLEX е експериментален електрически и свързан лекотоварен автомобил, който е едновременно компактен и пъргав. Той e проектиран за да подкрепи устойчивата мобилност и ефективността на доставките в градски зони. С концептуалния модел Renault EZ-FLEX стартира нов съвместен, иновативен и безпрецедентен подход с цел по-добро разбиране на новите предизвикателства, свързани с куриерските услуги. Експерименталният лекотоварен автомобил Renault EZ-FLEX ще бъде тестван от различни професионалисти в Европа с цел събиране на важни данни за употребата му и по-добро разбиране на нуждите, свързани с ежедневните градски доставки.

Renault EZ-FLEX е компактен и маневрен автомобил, проектиран да се движи безпроблемно в града. Той осигурява оптимални размери спрямо товарното си пространство - дължината 3,86 метра, широчина - 1,65 метра и височината 1,88 метра, са достатъчно компактни, за да позволят достъп до автомобилни паркинги. Диаметърът на завой от 4,50 метра и оптималните размери спрямо товарното пространство осигуряват отлична маневреност по тесните градски улици. Товарният капацитет от 3 кубически метра е оптимален за неговите размери и е постигнат благодарение на компактния кокпит, който предлага пълната гама функции на стандартен лекотоварен автомобил.

В интериора на Renault EZ-FLEX всичко е проектирано, за да отговори на нуждите на доставките. Широкият достъп до мястото на водача улеснява влизането и излизането от автомобила. Лесните и ефективни системи за управление подобряват видимостта към пешеходците и заобикалящата градска среда. Интерфейсът между човек и машина е модерен и напълно интегриран в света на смартфоните. Той предлага услуги и приложения, свързани с автомобила, като може да интегрира приложения, свързани с различни дейности на куриерите. Товаренето отзад е оптимизирано благодарение на ергономична височина на товарене от 760 мм над земята, позволяващо лесен достъп до цялата товарна повърхност. Автомобилът е проектиран и да осигури голямо разнообразие от конфигурации за товарното пространство. Тези конфигурации са адаптивни, предназначени да посрещнат различните нужди на професионалистите.

Като електрически автомобил, EZ-FLEX има достъп до градските центрове, предлагайки пробег от 100 км, адаптиран за нуждите на градските куриерски услуги. Дузина автомобила Renault EZ-FLEX ще бъдат предоставени за ползване на различни професионалисти, компании, градове и общини в Европа. Автомобилът е оборудван със сензори с цел по-добро разбиране на начините на ползване и професионалистите ще обогатят тези данни със своята обратна връзка по време на експеримента. Ще се събират различни видове данни - локация, километраж, пробег, отваряне на вратите, скорост, спирания и т.н. Тези данни след това ще бъдат прехвърляни чрез свързаната система на автомобила веднъж дневно или в реално време, за да се почерпи опит от ежедневното ползване.

Анализът на данните, допълнени от обратната връзка от професионалистите, ще даде възможност на Renault да проектира автомобили, които са по-добре адаптирани към развитието на градската логистика. Целта е участниците в екосистемата да тестват автомобила и неговите услуги в реални условия с цел да се получи споделена визия за превоза на стоки в града. Очаква се експериментът да продължи около 2 години. Чрез него Renault стартира нов подход за подготовка и проектиране на иновации на бъдещето. Този революционен за автомобилната индустрия подход е много близък до практиките, използвани в други сектори, например в компютърните игри.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.