Обемът на транспортираните стоки в света се очаква да нарасне четирикратно до 2050 г. В тази връзка в края на 2018 г. Renault представи своята визия за бъдещето на градските куриерски услуги през 2030 г. с електрическия, автономен и свързан концептуален автомобил Renault EZ-PRO. Сега французите от Renault продължават да се подготвят за бъдещето, като проучват новите приложения в сферата на куриерските услуги с концептуалния електрически и свързан автомобил EZ-FLEX.

Прототипът Renault EZ-FLEX е експериментален електрически и свързан лекотоварен автомобил, който е едновременно компактен и пъргав. Той e проектиран за да подкрепи устойчивата мобилност и ефективността на доставките в градски зони. С концептуалния модел Renault EZ-FLEX стартира нов съвместен, иновативен и безпрецедентен подход с цел по-добро разбиране на новите предизвикателства, свързани с куриерските услуги. Експерименталният лекотоварен автомобил Renault EZ-FLEX ще бъде тестван от различни професионалисти в Европа с цел събиране на важни данни за употребата му и по-добро разбиране на нуждите, свързани с ежедневните градски доставки.

Renault EZ-FLEX е компактен и маневрен автомобил, проектиран да се движи безпроблемно в града. Той осигурява оптимални размери спрямо товарното си пространство - дължината 3,86 метра, широчина - 1,65 метра и височината 1,88 метра, са достатъчно компактни, за да позволят достъп до автомобилни паркинги. Диаметърът на завой от 4,50 метра и оптималните размери спрямо товарното пространство осигуряват отлична маневреност по тесните градски улици. Товарният капацитет от 3 кубически метра е оптимален за неговите размери и е постигнат благодарение на компактния кокпит, който предлага пълната гама функции на стандартен лекотоварен автомобил.

В интериора на Renault EZ-FLEX всичко е проектирано, за да отговори на нуждите на доставките. Широкият достъп до мястото на водача улеснява влизането и излизането от автомобила. Лесните и ефективни системи за управление подобряват видимостта към пешеходците и заобикалящата градска среда. Интерфейсът между човек и машина е модерен и напълно интегриран в света на смартфоните. Той предлага услуги и приложения, свързани с автомобила, като може да интегрира приложения, свързани с различни дейности на куриерите. Товаренето отзад е оптимизирано благодарение на ергономична височина на товарене от 760 мм над земята, позволяващо лесен достъп до цялата товарна повърхност. Автомобилът е проектиран и да осигури голямо разнообразие от конфигурации за товарното пространство. Тези конфигурации са адаптивни, предназначени да посрещнат различните нужди на професионалистите.

Като електрически автомобил, EZ-FLEX има достъп до градските центрове, предлагайки пробег от 100 км, адаптиран за нуждите на градските куриерски услуги. Дузина автомобила Renault EZ-FLEX ще бъдат предоставени за ползване на различни професионалисти, компании, градове и общини в Европа. Автомобилът е оборудван със сензори с цел по-добро разбиране на начините на ползване и професионалистите ще обогатят тези данни със своята обратна връзка по време на експеримента. Ще се събират различни видове данни - локация, километраж, пробег, отваряне на вратите, скорост, спирания и т.н. Тези данни след това ще бъдат прехвърляни чрез свързаната система на автомобила веднъж дневно или в реално време, за да се почерпи опит от ежедневното ползване.

Анализът на данните, допълнени от обратната връзка от професионалистите, ще даде възможност на Renault да проектира автомобили, които са по-добре адаптирани към развитието на градската логистика. Целта е участниците в екосистемата да тестват автомобила и неговите услуги в реални условия с цел да се получи споделена визия за превоза на стоки в града. Очаква се експериментът да продължи около 2 години. Чрез него Renault стартира нов подход за подготовка и проектиране на иновации на бъдещето. Този революционен за автомобилната индустрия подход е много близък до практиките, използвани в други сектори, например в компютърните игри.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.