Обемът на транспортираните стоки в света се очаква да нарасне четирикратно до 2050 г. В тази връзка в края на 2018 г. Renault представи своята визия за бъдещето на градските куриерски услуги през 2030 г. с електрическия, автономен и свързан концептуален автомобил Renault EZ-PRO. Сега французите от Renault продължават да се подготвят за бъдещето, като проучват новите приложения в сферата на куриерските услуги с концептуалния електрически и свързан автомобил EZ-FLEX.

Прототипът Renault EZ-FLEX е експериментален електрически и свързан лекотоварен автомобил, който е едновременно компактен и пъргав. Той e проектиран за да подкрепи устойчивата мобилност и ефективността на доставките в градски зони. С концептуалния модел Renault EZ-FLEX стартира нов съвместен, иновативен и безпрецедентен подход с цел по-добро разбиране на новите предизвикателства, свързани с куриерските услуги. Експерименталният лекотоварен автомобил Renault EZ-FLEX ще бъде тестван от различни професионалисти в Европа с цел събиране на важни данни за употребата му и по-добро разбиране на нуждите, свързани с ежедневните градски доставки.

Renault EZ-FLEX е компактен и маневрен автомобил, проектиран да се движи безпроблемно в града. Той осигурява оптимални размери спрямо товарното си пространство - дължината 3,86 метра, широчина - 1,65 метра и височината 1,88 метра, са достатъчно компактни, за да позволят достъп до автомобилни паркинги. Диаметърът на завой от 4,50 метра и оптималните размери спрямо товарното пространство осигуряват отлична маневреност по тесните градски улици. Товарният капацитет от 3 кубически метра е оптимален за неговите размери и е постигнат благодарение на компактния кокпит, който предлага пълната гама функции на стандартен лекотоварен автомобил.

В интериора на Renault EZ-FLEX всичко е проектирано, за да отговори на нуждите на доставките. Широкият достъп до мястото на водача улеснява влизането и излизането от автомобила. Лесните и ефективни системи за управление подобряват видимостта към пешеходците и заобикалящата градска среда. Интерфейсът между човек и машина е модерен и напълно интегриран в света на смартфоните. Той предлага услуги и приложения, свързани с автомобила, като може да интегрира приложения, свързани с различни дейности на куриерите. Товаренето отзад е оптимизирано благодарение на ергономична височина на товарене от 760 мм над земята, позволяващо лесен достъп до цялата товарна повърхност. Автомобилът е проектиран и да осигури голямо разнообразие от конфигурации за товарното пространство. Тези конфигурации са адаптивни, предназначени да посрещнат различните нужди на професионалистите.

Като електрически автомобил, EZ-FLEX има достъп до градските центрове, предлагайки пробег от 100 км, адаптиран за нуждите на градските куриерски услуги. Дузина автомобила Renault EZ-FLEX ще бъдат предоставени за ползване на различни професионалисти, компании, градове и общини в Европа. Автомобилът е оборудван със сензори с цел по-добро разбиране на начините на ползване и професионалистите ще обогатят тези данни със своята обратна връзка по време на експеримента. Ще се събират различни видове данни - локация, километраж, пробег, отваряне на вратите, скорост, спирания и т.н. Тези данни след това ще бъдат прехвърляни чрез свързаната система на автомобила веднъж дневно или в реално време, за да се почерпи опит от ежедневното ползване.

Анализът на данните, допълнени от обратната връзка от професионалистите, ще даде възможност на Renault да проектира автомобили, които са по-добре адаптирани към развитието на градската логистика. Целта е участниците в екосистемата да тестват автомобила и неговите услуги в реални условия с цел да се получи споделена визия за превоза на стоки в града. Очаква се експериментът да продължи около 2 години. Чрез него Renault стартира нов подход за подготовка и проектиране на иновации на бъдещето. Този революционен за автомобилната индустрия подход е много близък до практиките, използвани в други сектори, например в компютърните игри.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Новият Range Rover Evoque е еволюция на оригинала

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Още с появата си на пазара през 2011 година, Range Rover Evoque се превърна в първият луксозен компактен SUV. За това време моделът спечели над 220 международни награди и реализира над 800 000 продажби на автомобили в световен мащаб. В края на миналата година Land Rover представи новия Range Rover Evoque, който е усъвършенствана еволюция на оригинала. Той отговаря на потребностите на съвременните клиенти, благодарение на съчетанието между славното наследство на легендарната британска марка и свръхмодерните технологии, използвани в колата.

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Peugeot 301 получи най-икономичния дизелов мотор

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.