Renault Megane R.S. завива с четири колела
16
.

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Последното поколение на Renault Megane дебютира през 2015 г., а новата „гореща” модификация R.S. беше представена за първи път на автомобилния салон във Франкфурт през есента на миналата година. Сега третото поколение на Megane R.S. вече е в България и ще зарадва любителите на високите скорости с мощен двигател, спортна динамика и феноменално представяне на пътя, а най-големите ентусиасти могат да усетят тръпката от екстемното шофиране на състезателна писта.

Новото Renault Megane R.S. изглежда много по-различно от своя предшественик, тъй като е направено на базата на хечбека с пет врати. Във външния вид преобладават плавни и мускулести повърхности. Широката решетка наподобява на усмивка и е украсена с голямо лого на Renault. Удължените фарове се допълват от оригинални С-образни дневни LED светлини. В долната част под предната броня се е отворил голям въздухозаборник. Калниците са разширени, а в тях са прорязани допълнителни вентилационни отвори. Под вратите са се появили аеродинамични ниски прагове, а на покрива над задното стъкло е поставен масивен спойлер. Задната броня е по-релефна, а в средата има голям трапецовиден накрайник на изпускателната тръба.

В салона на новото Renault Megane R.S. приятно впечатление правят значително подобрените материали. Седалките са тапицирани с алкантара, а воланът с плоско дъно е обшит с перфорирана кожа в зоните за захващане. На педалите има метални подложки. Конфигурацията на арматурното табло може да се променя. Най-важните данни се проектират върху прозрачен екран точно пред погледа на водача. Водещо място на централния панел заема 8,7-инчовият екран на мултимедийната система R-Link 2 с изглед на таблет. Менюто е допълнено с нови функции, като измервател на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, налягането и температурата на маслото.

Спортните предни седалки имат големи странични опори, но не са тесни и на тях могат да седнат хора с едро телосложение. Задните седалки също са със спортен профил и на тях по-удобно ще се чувстват двама пасажера. Обемът на багажника не се различава от стандартния хечбек и е 434 литра в нормално състояние и 1247 литра със сгънати задни седалки.

Стандартно новото Renault Megane R.S. е оборудвано със система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, двузонов климатроник, Bluetooth, аудиосистема Bose, сензори за паркиране отпред и отзад, сензори за светлина и дъжд, круиз контрол с ограничител на скоростта и стабилизираща система ESP. За сигурността на пътниците в салона има 6 въздушни възглавници. Списъкът от опции включва камера за обратно виждане, автопилот за паркиране, система за автоматично спиране, наблюдение на платното за движение, разпознаване на пътните знаци, следене на „слепите” зони и много други.

Новият Megane R.S. е получил изцяло нов 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото с мощност 280 к.с. Той се развърта бодро и с лекота достига 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 390 Нм е наличен в широкия интервал от 2400 до 4800 об/мин, така че в средния работен диапазон се усеща мощен прилив на тяга. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 5,8 секунди и е придружено със сочен гърлен звук на изпускателната система, особено в режим Race.

За перфектен старт помага технологията Launch Control, която не позволява на колелата да приплъзват в началото. Превключването на предавките на 6-степенната механична скоростна кутия доставя голямо удоволствие, тъй като лостът има кратък ход и влиза точно. Като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя EDC с пера на волана за ръчна смяна на предавките. Ако шофирате „горещия” хечбек пенсионерски, сигурно ще се доберете до средния разход от 7,1 л/100 км, посочен от производителя. Докато се наслаждавате на динамиката на Megane R.S. обаче, не очаквайте разход под 10 литра на 100 км.

Още от първото си поколение Renault Megane R.S. се слави със своя образцов контрол за стандартите на автомобилите с предно предаване. Новият модел е станал още по-добър в това отношение. Управлението, макар и с електрически усилвател, показва прецизна точност и отлична обратна връзка. Във варианта Cup е поставен диференциал с повишено триене, който допринася за почти неутрално пътно поведение. При него пружинните на окачването са с 10% по-твърди, а гумите са нископрофилни.

Новият Megane R.S. е оборудван със система за четири завиващи колела 4Control, която прави възможна невероятната пъргавина на версиите Sport и Cup в острите завои и демонстрира впечатляващата стабилност в бързите завои при по-високи скорости. При скорост до 60 км/ч задните колела завиват обратно на предните, което прави колата по-маневрена в града. При скорост над 60 км/ч всички колела завиват в една посока, което допринася за по-добрата стабилност.

Изцяло новият Mеgane R.S. е оборудван със системата Multi-Sense на Renault, която осигурява на водачите избор между пет режима на шофиране – Comfort, Normal, Sport, Race и Perso. Той е оборудван и с богат набор от системи в помощ на водача, които могат да бъдат активирани или изключени от таблета R-Link 2. За повече адреналин на писта е предвиден режимът Race. Тогава се отприщва състезателният характер на модела и проличава, че хечбекът носи гените на болид от Формула 1.

Технически характеристики

Renault Megane R.S.

1,8-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

280 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

390 Нм въртящ момент при 2400-4800 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

255 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на бензин

161 г/км емисии на СО2

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.