0

Т очно 3 години след пускането на пазара, четвъртото поколение на Renault Megane получи нов 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с обозначение HR13. Новият мотор идва точно в момент, когато потребителите се ориентират от дизелови към бензинови двигатели. С новото бензиново „сърце” Renault Megane ще продължи успешно своя живот, като през тази година ще получи и по-модерен външен вид.

Точно 3 години след пускането на пазара, четвъртото поколение на Renault Megane получи нов 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с обозначение HR13. Новият мотор идва точно в момент, когато потребителите се ориентират от дизелови към бензинови двигатели. С новото бензиново „сърце” Renault Megane ще продължи успешно своя живот, като през тази година ще получи и по-модерен външен вид.

От самото начало четвъртото поколение на Renault Megane се предлагаше със своите турбодизелови агрегати от 1.5 dCi и 1.6 dCi, които се славят като много икономични и убедителни за ежедневна употреба. При бензиновите двигатели ситуацията беше малко по-различна, тъй като базовият 1,6-литров атмосферен агрегат е твърде архаичен, а предлаганият турбомотор 1.2 TCe със 130 к.с. не впечатлява с пъргава динамика, като по този начин не е достатъчно конкурентен в сравнение с другите бензинови модели.

Поради променящите се тенденции на пазара, който се ориентира към бензиновите двигатели, французите от Renault оборудваха Megane с изцяло нов бензинов мотор 1.3 TCe с турбокомпресор и с директно впръскване на горивото, разработен в сътрудничество с германците от Mercedes-Benz, които пък от своя страна го поставят в новата А-класа. Новият двигател под капака на Renault Megane е наличен в два варианта на мощност – със 115 и 140 к.с.

Новият двигател отговаря на най-високите стандарти за надеждност и издръжливост. Той съчетава най-новите технологии, разработени от Алианса, като технология с плазмено покритие на цилиндрите, използвана за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта.

Директното впръскване на горивото под налягане е увеличено до 250 бара,

а горивната камера има специален дизайн за оптимизиране на въздушно-горивната смес с цел увеличаване на удоволствието от шофирането и намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Новият мотор е оборудван с технология за двойно променливо газоразпределение на клапаните. Тази система контролира всмукателния и изпускателния клапан като функция на начина на употреба на двигателя. Благодарение на новия двигател, водачът на Renault Megane се наслаждава на по-изразено удоволствие от шофирането с по-висок въртящ момент при ниски обороти, както и по-висок и по-постоянен въртящ момент при високите обороти на двигателя за значително по-пъргаво ускорение.

Най-напред у нас дойде Renault Megane TCe 140, оборудвано с новия 1,3-литров турбомотор във версията със 140 к.с. Новият двигател е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. След стартиране на агрегата с бутона трябва да погледнете таблото, за да се уверите, че двигателят работи. Новият мотор е толкова тих, че ако стоите на място, няма да разберете, че агрегатът работи. Веднага щом се включите в градския трафик, ще се изненадате приятно на неговата еластичност. Цифрите казват, че

максималният въртящ момент от 240 Нм е наличен още при 1600 об/мин,

таке че можете да разчитате на достатъчно тяга секунди след потегляне. Голям принос за пъргавата динамика има 6-степенната механична скоростна кутия, която е прецизна и добре изчислена, така че да карате с лекота със скорост от 50-60 км/ч на четвърта предавка при 1300-1500 об/мин. Двигателят не заглъхва, което очевидно показва, че не се притеснява да работи на ниски обороти, нито пък има изразена турбодупка. С помощта на системата Stop & Start, разходът в града е около 8 л/100 км, което е много добра средна стойност за трафика на столицата.

На междуселищен път новият двигател бързо се развихря до високи обороти, като звукът му е все още много дискретен. В режим Sport звукът става по-агресивен и определено по-приятен, макар че е изкуствено генериран и се чува само отвътре. Както и при другите модели на Renault, така и при Megane, системата Multi-Sense променя работата и характера на двигателя в четири режима, както и електрическото сервоуправление на волана. С леко подаване на газ и в екологичен режим,

успях да намаля разхода на гориво до 5,1 л/100 км по междуселищен път,

спазвайки ограничението на скоростта от 90 км/ч. На магистралата, ако не се движите с повече от 140 км/ч, Renault Megane се нуждае от 6,7 литра на 100 км. При тази скорост двигателят работи на около 2800 об/мин на шеста скорост. Освен при изпреварване, няма причина да преминавате към по-ниска предавка. Новият двигател се чувства еднакво добре във всички режими на работа, той е култивиран, без никакви вибрации. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,5 секунди.

По отношение на комфорта, Megane е добре позициониран, но само при условие, че не е обут в прекалено нископрофилните гуми с размер 225/40 R18. Със стандартните гуми с размер 205/50 R17 или с 205/55 R16 за по-базовите версии, окачването не е толкова чувствително към неравностите по пътищата и ги преминава стегнато.

Технически характеристики

Renault Megane TCe 140 Intens

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична предавателна кутия

140 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2

39 790 лева цена на тествания модел