Точно 3 години след пускането на пазара, четвъртото поколение на Renault Megane получи нов 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с обозначение HR13. Новият мотор идва точно в момент, когато потребителите се ориентират от дизелови към бензинови двигатели. С новото бензиново „сърце” Renault Megane ще продължи успешно своя живот, като през тази година ще получи и по-модерен външен вид.

От самото начало четвъртото поколение на Renault Megane се предлагаше със своите турбодизелови агрегати от 1.5 dCi и 1.6 dCi, които се славят като много икономични и убедителни за ежедневна употреба. При бензиновите двигатели ситуацията беше малко по-различна, тъй като базовият 1,6-литров атмосферен агрегат е твърде архаичен, а предлаганият турбомотор 1.2 TCe със 130 к.с. не впечатлява с пъргава динамика, като по този начин не е достатъчно конкурентен в сравнение с другите бензинови модели.

Поради променящите се тенденции на пазара, който се ориентира към бензиновите двигатели, французите от Renault оборудваха Megane с изцяло нов бензинов мотор 1.3 TCe с турбокомпресор и с директно впръскване на горивото, разработен в сътрудничество с германците от Mercedes-Benz, които пък от своя страна го поставят в новата А-класа. Новият двигател под капака на Renault Megane е наличен в два варианта на мощност – със 115 и 140 к.с.

Новият двигател отговаря на най-високите стандарти за надеждност и издръжливост. Той съчетава най-новите технологии, разработени от Алианса, като технология с плазмено покритие на цилиндрите, използвана за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта.

Директното впръскване на горивото под налягане е увеличено до 250 бара,

а горивната камера има специален дизайн за оптимизиране на въздушно-горивната смес с цел увеличаване на удоволствието от шофирането и намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Новият мотор е оборудван с технология за двойно променливо газоразпределение на клапаните. Тази система контролира всмукателния и изпускателния клапан като функция на начина на употреба на двигателя. Благодарение на новия двигател, водачът на Renault Megane се наслаждава на по-изразено удоволствие от шофирането с по-висок въртящ момент при ниски обороти, както и по-висок и по-постоянен въртящ момент при високите обороти на двигателя за значително по-пъргаво ускорение.

Най-напред у нас дойде Renault Megane TCe 140, оборудвано с новия 1,3-литров турбомотор във версията със 140 к.с. Новият двигател е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. След стартиране на агрегата с бутона трябва да погледнете таблото, за да се уверите, че двигателят работи. Новият мотор е толкова тих, че ако стоите на място, няма да разберете, че агрегатът работи. Веднага щом се включите в градския трафик, ще се изненадате приятно на неговата еластичност. Цифрите казват, че

максималният въртящ момент от 240 Нм е наличен още при 1600 об/мин,

таке че можете да разчитате на достатъчно тяга секунди след потегляне. Голям принос за пъргавата динамика има 6-степенната механична скоростна кутия, която е прецизна и добре изчислена, така че да карате с лекота със скорост от 50-60 км/ч на четвърта предавка при 1300-1500 об/мин. Двигателят не заглъхва, което очевидно показва, че не се притеснява да работи на ниски обороти, нито пък има изразена турбодупка. С помощта на системата Stop & Start, разходът в града е около 8 л/100 км, което е много добра средна стойност за трафика на столицата.

На междуселищен път новият двигател бързо се развихря до високи обороти, като звукът му е все още много дискретен. В режим Sport звукът става по-агресивен и определено по-приятен, макар че е изкуствено генериран и се чува само отвътре. Както и при другите модели на Renault, така и при Megane, системата Multi-Sense променя работата и характера на двигателя в четири режима, както и електрическото сервоуправление на волана. С леко подаване на газ и в екологичен режим,

успях да намаля разхода на гориво до 5,1 л/100 км по междуселищен път,

спазвайки ограничението на скоростта от 90 км/ч. На магистралата, ако не се движите с повече от 140 км/ч, Renault Megane се нуждае от 6,7 литра на 100 км. При тази скорост двигателят работи на около 2800 об/мин на шеста скорост. Освен при изпреварване, няма причина да преминавате към по-ниска предавка. Новият двигател се чувства еднакво добре във всички режими на работа, той е култивиран, без никакви вибрации. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,5 секунди.

По отношение на комфорта, Megane е добре позициониран, но само при условие, че не е обут в прекалено нископрофилните гуми с размер 225/40 R18. Със стандартните гуми с размер 205/50 R17 или с 205/55 R16 за по-базовите версии, окачването не е толкова чувствително към неравностите по пътищата и ги преминава стегнато.

Технически характеристики

Renault Megane TCe 140 Intens

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична предавателна кутия

140 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2

39 790 лева цена на тествания модел

По темата: Renault Megane
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Прототипът Q4 e-tron разкрива как ще изглежда бъдещия компактен кросоувър на ток

Audi нажежи Женева с електромобили и хибриди

Прототипът Q4 e-tron разкрива как ще изглежда бъдещия компактен кросоувър на ток

На автосалона в Женева марката Audi залага на екологично чисти автомобили. На щанда на марката има изложени нови електромобили и рlug-in хибриди. За първи път пред публика е показан концептуалният електрически кросоувър Audi Q4 e-tron, а в Женева своят европейския дебют прави студията Audi e-tron GT. На автосалона могат да се видят и четири нови хибридни версии на моделите Audi A6, A7, A8 и Q5, които ще се появят на пазара до края на 2020 година.

Концептуалният модел IMQ загатва дизайна на следващото поколение кросоувъри

Прототип разкрива бъдещето на Nissan

Концептуалният модел IMQ загатва дизайна на следващото поколение кросоувъри

На автосалона в Женева японската марка Nissan представя изцяло новия прототип IMQ, който загатва за посоката на развитие на следващото поколение кросоувъри. Концептуалният автомобил е пример за усъвършенствани технологии и дизайн. Прототипът IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на интелигентната мобилност на Nissan и разкрива визията на марката за бъдещето.