0

О т средата на месец март тази година Renault Clio се предлага у нас с нов 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател TCe 100 LPG, който работи както с бензин, така и с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът с мощност 100 к.с. е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 5,4 л/100 км на бензин и 7,7 л/100 км на пропан-бутан, а емисиите на CO2 са съответно между 122 и 110 г/км.

От средата на месец март тази година Renault Clio се предлага у нас с нов 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател TCe 100 LPG, който работи както с бензин, така и с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът с мощност 100 к.с. е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 5,4 л/100 км на бензин и 7,7 л/100 км на пропан-бутан, а емисиите на CO2 са съответно между 122 и 110 г/км.

Максималният въртящ момент от 170 Нм е при 3500 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Двигателят отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от аналогичен бензинов мотор.

Още от самото начало, новият бензинов агрегат на Renault Clio TCe 100 LPG е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан. Автомобилът е оборудван с два отделни резервоара - един за бензин и един за пропан-бутан.

Допълнителният резервоар за пропан-бутан е изработен от високоякостна стомана и е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Техническата система е допълнена от възвратен клапан, ограничител на запълване до 80%, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан.

Превключването е лесно за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина - ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето, като избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя, или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен.

Пълненето на резервоара за пропан-бутан с обем от 32 литра също е бързо и лесно, като отнема само 2 минути. Новото Renault Clio TCe 100 LPG първоначално работи на пропан-бутан, а след като той свърши, превключва на бензин. С два пълни резервоара Renault Clio има кумулативен пробег от над 1000 км. Интеграцията на горивната система за пропан-бутан в Clio е операция, извършвана директно в завода на Renault.

За клиента това означава лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежата, обучена за работа с тази технология. Друга силна страна на тази фабрична интеграция е, че обемът на багажника над пода остава непроменен, тъй като резервоарът за пропан-бутан е монтиран на мястото на резервното колело.

Новото Renault Clio TCe 100 LPG се предлага в България на цени от 28 800 лева за ниво на оборудване Life, 30 300 лева за ниво Zen и 32 800 лева за топнивото Intens.