0

П рез 2019 година дебютира петото поколение на Renault Clio, като първоначално моделът се предлагаше с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. През миналата година инженерите от Renault продължиха технологичното развитие на модела, като към познатите агрегати в гамата добавиха и изцяло нов хибриден двигател с името E-TECH Hybrid.

Новият модел с хибридно задвижване предлага уникално изживяване и удоволствие от шофирането, благодарение на увеличения електрически пробег и светкавичните реакции при стартиране и ускоряване.

През 2019 година дебютира петото поколение на Renault Clio, като първоначално моделът се предлагаше с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. През миналата година инженерите от Renault продължиха технологичното развитие на модела, като към познатите агрегати в гамата добавиха и изцяло нов хибриден двигател с името E-TECH Hybrid.

Новият модел с хибридно задвижване предлага уникално изживяване и удоволствие от шофирането, благодарение на увеличения електрически пробег и светкавичните реакции при стартиране и ускоряване.

На външен вид новото Renault Clio E-TECH Hybrid почти не се различава от стандартния модел. Единствените разлики са новата задна броня и емблемите E-TECH Hybrid, поставени на средната колона и на капака на багажника. Предлага се също пакет Hybrid Blue за персонализация както на екстериора, така и на интериора.

В салона на Renault Clio E-TECH Hybrid откриваме голямо внимание към детайлите. В технологичния интериор на модела тапицерията в черен и сив цвят е завършена със сини декоративни шевове и специални стелки за пода. Вътре интелигентният кокпит съдържа 10,2-инчов TFT инструментален панел, а сензорният екран на новата мултимедийна система Renault Easy Link стандартно е хоризонтален 7-инчов, а като опция се предлага 9,3-инчов вертикален.

Новото дигитално арматурно табло включва редица изображения и анимации, характерни за хибридите. Те показват например нивото на батерията по време на самозареждане или кога се използва електрическия мотор.

Селекторът за скоростите е декориран с емблема E-TECH, а около него има син кант, който показва, че това е хибриден автомобил. Под екрана на мултимедийната система е разположен бутонът EV, който се използва за превключване в електрически режим, ако батерията има достатъчно заряд.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid се задвижва от хибридна система, комбинираща 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 91 к.с., основен електромотор с мощност 36 к.с. и стартер-генератор с високо напрежение, който добавя още 15 к.с. Скоростната кутия е автоматична, но без съединител, а с различни режими на работа. Хибридната система разполага с кумулативна мощност от 140 к.с. Сумарният въртящ момент е 205 Нм.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid предлага неочаквано приятно изживяване зад волана, тъй като хибридната система оптимизира управлението на енергията, като по този начин подобрява динамиката при ускорение и намалява разхода на гориво. Колата винаги потегля в изцяло електрически режим, така че освен тихия ход, хибридното Clio предлага незабавна реакция при стартиране и ускоряване.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid е много приятно за шофиране, благодарение на светкавичните реакции при ускоряване. Новият хибриден модел спринтира от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема само 6,9 секунди.

Спирането също е много убедително, въпреки че има малка нужда от натискане на спирачния педал. Режимът „В” на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на кинетичната енергия. Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като до 80% от времето за шофиране в града може да бъде в изцяло електрически режим.

В изцяло електрически режим новото Renault Clio E-TECH Hybrid може да се движи със скорост до 70-75 км/ч. Рекуперацията на спирачната енергия в съчетание с големия капацитет на зареждане на батерията и ефективността на системата E-TECH спомага за оптимизиране на енергията.

По-голямата част от шофирането в града е в изцяло електрически режим, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране. В комбиниран цикъл разходът на гориво е 4,3 л/100 км според WLTP, в града консумацията на бензин е едва 3,2 л/100 км, а на магистралата се качва до 5,4 л/100 км.

От сензорния екран на мултимедийната система на Renault Easy Link настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира режима на шофиране, който отговаря на неговото настроение или профила на пътя. По този начин Renault Clio E-TECH Hybrid е в състояние да съчетае удоволствието от шофирането и енергийната ефективност, независимо от обстоятелствата.

Стандартният режим My Sense е най-подходящ за ежедневна употреба. Той комбинира надеждно пътно поведение и динамично ускоряване. Това се дължи на пъргавото стартиране с моментално наличен въртящ момент, който се поддържа и повтаря лесно, особено в града, но също така и при по-високи скорости. Режимът Eco използва по-премерена настройка на педала на газта и на адаптираната смяна на предавките. Режимът Sport съчетава пълния капацитет на хибридната системата и предоставя пъргава динамика.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid вече се предлага и на българския пазар, а цените на модела започват от 38 090 лева за ниво на оборудване Zen.

Технически характеристики

Renault Clio E-TECH Hybrid 140

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

140 к.с. кумулативна максимална мощност

205 Нм сумарен максимален въртящ момент

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км комбиниран разход на бензин

98 г/км емисии на СО2 (WLTP)

38 090 лева цена на модела