Renault Clio се превърна в икономичен хибрид
9

Renault Clio се превърна в икономичен хибрид

Новото задвижване E-TECH комбинира 1,6-литров бензинов двигател, електромотор и стартер-генератор с високо напрежение

През 2019 година дебютира петото поколение на Renault Clio, като първоначално моделът се предлагаше с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. През миналата година инженерите от Renault продължиха технологичното развитие на модела, като към познатите агрегати в гамата добавиха и изцяло нов хибриден двигател с името E-TECH Hybrid.

Новият модел с хибридно задвижване предлага уникално изживяване и удоволствие от шофирането, благодарение на увеличения електрически пробег и светкавичните реакции при стартиране и ускоряване.

На външен вид новото Renault Clio E-TECH Hybrid почти не се различава от стандартния модел. Единствените разлики са новата задна броня и емблемите E-TECH Hybrid, поставени на средната колона и на капака на багажника. Предлага се също пакет Hybrid Blue за персонализация както на екстериора, така и на интериора.

В салона на Renault Clio E-TECH Hybrid откриваме голямо внимание към детайлите. В технологичния интериор на модела тапицерията в черен и сив цвят е завършена със сини декоративни шевове и специални стелки за пода. Вътре интелигентният кокпит съдържа 10,2-инчов TFT инструментален панел, а сензорният екран на новата мултимедийна система Renault Easy Link стандартно е хоризонтален 7-инчов, а като опция се предлага 9,3-инчов вертикален.

Новото дигитално арматурно табло включва редица изображения и анимации, характерни за хибридите. Те показват например нивото на батерията по време на самозареждане или кога се използва електрическия мотор.

Селекторът за скоростите е декориран с емблема E-TECH, а около него има син кант, който показва, че това е хибриден автомобил. Под екрана на мултимедийната система е разположен бутонът EV, който се използва за превключване в електрически режим, ако батерията има достатъчно заряд.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid се задвижва от хибридна система, комбинираща 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 91 к.с., основен електромотор с мощност 36 к.с. и стартер-генератор с високо напрежение, който добавя още 15 к.с. Скоростната кутия е автоматична, но без съединител, а с различни режими на работа. Хибридната система разполага с кумулативна мощност от 140 к.с. Сумарният въртящ момент е 205 Нм.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid предлага неочаквано приятно изживяване зад волана, тъй като хибридната система оптимизира управлението на енергията, като по този начин подобрява динамиката при ускорение и намалява разхода на гориво. Колата винаги потегля в изцяло електрически режим, така че освен тихия ход, хибридното Clio предлага незабавна реакция при стартиране и ускоряване.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid е много приятно за шофиране, благодарение на светкавичните реакции при ускоряване. Новият хибриден модел спринтира от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема само 6,9 секунди.

Спирането също е много убедително, въпреки че има малка нужда от натискане на спирачния педал. Режимът „В” на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на кинетичната енергия. Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като до 80% от времето за шофиране в града може да бъде в изцяло електрически режим.

В изцяло електрически режим новото Renault Clio E-TECH Hybrid може да се движи със скорост до 70-75 км/ч. Рекуперацията на спирачната енергия в съчетание с големия капацитет на зареждане на батерията и ефективността на системата E-TECH спомага за оптимизиране на енергията.

По-голямата част от шофирането в града е в изцяло електрически режим, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране. В комбиниран цикъл разходът на гориво е 4,3 л/100 км според WLTP, в града консумацията на бензин е едва 3,2 л/100 км, а на магистралата се качва до 5,4 л/100 км.

От сензорния екран на мултимедийната система на Renault Easy Link настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира режима на шофиране, който отговаря на неговото настроение или профила на пътя. По този начин Renault Clio E-TECH Hybrid е в състояние да съчетае удоволствието от шофирането и енергийната ефективност, независимо от обстоятелствата.

Стандартният режим My Sense е най-подходящ за ежедневна употреба. Той комбинира надеждно пътно поведение и динамично ускоряване. Това се дължи на пъргавото стартиране с моментално наличен въртящ момент, който се поддържа и повтаря лесно, особено в града, но също така и при по-високи скорости. Режимът Eco използва по-премерена настройка на педала на газта и на адаптираната смяна на предавките. Режимът Sport съчетава пълния капацитет на хибридната системата и предоставя пъргава динамика.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid вече се предлага и на българския пазар, а цените на модела започват от 38 090 лева за ниво на оборудване Zen.

Технически характеристики

Renault Clio E-TECH Hybrid 140

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

140 к.с. кумулативна максимална мощност

205 Нм сумарен максимален въртящ момент

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км комбиниран разход на бензин

98 г/км емисии на СО2 (WLTP)

38 090 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.