На автосалона в Женева в началото на март ще се състои световната премиера на петото поколение на Renault Clio. От френския бестселър са продадени около 15 милиона автомобила. Новото Renault Clio излъчва повече модерен стил с по-изваяни линии и по-ярка предна част, като същевременно остава разпознаваемо. Новият модел очарова с визията на големия брат Megane, но въпреки това екстериорът е по-скоро еволюция на предходното поколение, докато интериорът е претърпял истинска революция.

Дизайнерите на Renault имат логично обяснение за това. „Екстериорният дизайн на четвъртото поколение Clio спечели нашите клиенти и продължава да го прави и днес, затова решихме да запазим това ДНК и същевременно да добавим модерен стил и елегантност към новия модел”. И това безспорно е така. За 2018 г. европейците са купили около 365 000 хечбека Clio срещу 321 472 през 2017 г. Продажбите на Clio нарастват всяка година от 2012 до 2018 г. Ето защо, петото поколение на Clio не се различава коренно от четвъртото, въпреки че е направено от изцяло нови детайли.

Новото Renault Clio наследява чувствените форми на предходното поколение, като е по-елегантно и динамично. Новият модел запазва елегантния си профил. Предният капак има по-изваяна форма. Радиаторната решетка е по-голяма, а предната броня е по-издадена със силно изразени централни въздухозаборници, които осигуряват добро охлаждане на двигателя.

Новият моделът е изграден върху изцяло нова платформа CMF-B, което е довело до корекция на габаритите. Дължината е намалена с 14 мм до 4048 мм, широчината е увеличена с 66 мм до 1798 мм, а височина е редуцирана с 8 мм до 1440 мм за по-добра аеродинамика и атлетична стойка. Новите 17-инчови джанти подчертават динамичния вид на новото поколение. Детайли като антената тип перка на акула, изцяло LED светлините, изравнената с каросерията задна врата и хромираните рамки на страничните стъкла са финалните щрихи, допълващи хармоничния модернистичен дизайн на модела.

Новото Renault Clio е налично в няколко нови екстериорни цвята, включително оранжевия „Валенсия”, който предлага дълбочина и ярко излъчване, благодарение на специалната обработка с покритие в оранжев цвят, използвана за първи път в автомобилната индустрия. Новото Renault Clio е налично в общо 11 екстериорни цвята и с три пакета за персонализация на екстериора - червен, оранжев и черен.

Новото Renault Clio е първият модел, оборудван с въздушни дефлектори на арките на предните колела. Дефлекторите служат за ограничаване на триенето и увеличаване на аеродинамиката, оптимизирайки разхода на гориво. Предните фарове на новото Clio вече са изцяло LED от първото ниво на оборудване и се отличават с характерната за моделите на Renault светлинна идентификация с формата на буквата С. Те придават на новия модел по-магнетичен вид, подчертан от формата на диамант в горната част.

Характерните задни светлини съдържат нова светлинна идентификация във формата на буквата С. В горната част на задното стъкло е монтиран трети по-дълъг и тънък стоп. Елегантният профил на предходното поколение, отличаващ се с  монтираните на стъклата дръжки на задните врати, е подобрен чрез редица естетични детайли. Те включват хромирани рамки на стъклата и дръжки на задните врати в блестящ черен цвят, вдълбани в купето долни странични панели и хромирания надпис CLIO.

В задната част продължение намират хромираните линии, характерни за страничните части. Дизайнът на багажника е преработен и е още по-елегантен, тъй като вече са изравнени капакът на багажника и бронята. Светлините, преминаващи върху вратата на багажника, създават впечатление за по-широка задна част на новото Renault Clio.

Новото Renault Clio се предлага и с ново ниво на оборудване R.S. Line, вдъхновено от подразделението Renault Sport. Нивото R.S. Line ще замести настоящото GT-Line и предлага по-атлетични екстериорни линии и интериорен дизайн. Външно то се отличава с клетъчна решетка, по-спортни брони и специални 17-инчови джанти, както и сплитер, вдъхновен от Формула 1 за насочване на въздушния поток. В салона на новото Clio R.S. Line са поставени спортни седалки с подсилени странични опори, карбонови вложки, волан, облицован с перфорирана кожа с двойно лого R.S. във формата на диамант, комплект алуминиеви педали и тапицерия в черен цвят с контрастни червени външни шевове и кантове.

Докато външният вид на петото поколение на Renault Clio е еволюция на предходния модел, то интериорът е претърпял истинска революция със значително подобрение в усещането за качество, повече изтънченост и технологии. Салонът с изцяло нов дизайн е вдъхновен от по-високите сегменти, както по отношение на усещането за качество, така и по отношение на технологиите в него. Интериорът облагодетелства пътниците, предлагайки им по-голяма практичност и лесна употреба. Изцяло новият „Интелигентен кокпит“ на новото Clio е фокусиран върху водача. Вълнообразната форма засилва впечатлението за широчина.

Оборудван с най-широките дисплеи в сегмента, той осигурява модерна ергономичност за директно усещане при шофиране. Новото Clio прави също широко достъпни уникалните за сегмента иновации, сред които електрическата ръчна спирачка, особено полезна при градско шофиране. Ключов компонент на „Интелигентния кокпит” е вертикалният 9,3-инчов цветен дисплей на мултимедийната система, който е най-големият досега в модел на Renault. Със своя леко извит екран, той визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид и подобрява видимостта на екрана.

Екранът с новата свързана система е обърнат към водача и съдържа всички характеристики на мултимедийната, навигационната и информационно-развлекателната система. За първи път новото Clio е оборудвано с цифров екран, заменящ традиционния аналогов дисплей. Технологията е заимствана директно от по-високите сегменти. С размер от 7 до 10 инча, екранът може да се използва за персонализация на усещането при шофиране по много интуитивен начин. Най-голямата 10-инчова версия ще включва GPS навигация на дисплея.

Изцяло обновеното арматурно табло е разделено на три части - горен панел с покритие от пяна, централен панел с покритие и възможност за персонализация и долна част, в която е поместена жабката. Под централния екран има бутони тип клавиши на пиано и бутони за управление на климатика с директен достъп за по-лесна употреба от водача. Новият по-елегантен волан има по-компактен дизайн в сравнение с предходния модел, подобрявайки видимостта на арматурното табло за водача. Той е оборудван с нови бутони за управление със задно осветление и повече функции, като допринася за подобреното усещане за качество със своето покритие от сатиниран хром.

Централната конзола е разположена по-високо за подобрена ергономичност и съдържа по-къс скоростен лост с естествен и удобен захват. Практичните отделения за съхранение на вещи, вградени в долната част на конзолата, улесняват живота на пътниците и включват и зона за безжично зареждане на смартфон. Новото Renault Clio е оборудвано с нови седалки, които осигуряват по-добра опора, благодарение на по-дългата основа на седалката и по-обгръщащата форма. Техният гръб значително увеличава пространството за коленете за пътниците на задните седалки, а новите по-тънки подглавници подобряват видимостта назад.

В салона има множество отделения и контейнери за малки вещи с общ обем 26 литра. Първокласната аудиосистема BOSE е напълно интегрирана и не се отразява на обема на багажника, който е нараснал до 391 литра и е най-големият в класа. Двойният под улеснява ежедневното товарене, а задните седалки при сгъване образуват равен под.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.