0

Н овото Renault Clio продължава технологичното си развитие, като към познатите бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене, сега в гамата на модела се добавя и изцяло хибриден двигател E-TECH. Новото Renault Clio E-TECH Hybrid се задвижва от хибридна система, комбинираща 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 91 к.с., основен електромотор с 36 к.с. и стартер-генератор, който добавя още 15 к.с. Хибридната система разполага с кумулативна мощност от 140 к.с.

Новото Renault Clio продължава технологичното си развитие, като към познатите бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене, сега в гамата на модела се добавя и изцяло хибриден двигател E-TECH. Новото Renault Clio E-TECH Hybrid се задвижва от хибридна система, комбинираща 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 91 к.с., основен електромотор с 36 к.с. и стартер-генератор, който добавя още 15 к.с. Хибридната система разполага с кумулативна мощност от 140 к.с.

Максималният въртящ момент е 205 Нм и се достига при 3200 об/мин. Благодарение на това задвижване, новото Renault Clio E-TECH Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди, а от 80 до 120 км/ч само за 6,9 секунди, като предлага максимална икономичност и динамични реакции. Новият модел предлага уникално изживяване и удоволствие от шофирането, благодарение на увеличения електрически пробег и светкавичните реакции при ускоряване.

Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като до 80% от времето за шофиране в града може да бъде в изцяло електрически режим. Рекуперацията на спирачната енергия в съчетание с големия капацитет на зареждане на батерията и ефективността на системата E-TECH спомага за оптимизиране на енергията.

В действителност 80% от времето, прекарано по градските пътища, е в изцяло електрически режим и води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране.

В изцяло електрически режим новото Renault Clio E-TECH Hybrid може да се движи със скорост до 70-75 км/ч. В комбиниран цикъл Renault Clio E-TECH Hybrid консумира 4,3 л/100 км и отделя 96 г/км CO2 емисии според WLTP. Батериите не намаляват обема на багажника, който е 300 литра, а задната седалка се сгъва и продължава да има място за резервната гума. Съчетавайки комфорт и динамика, новото Renault Clio E-TECH Hybrid предлага динамични показатели, характерни за най-високия сегмент, като същевременно запазва функционалността, която демонстрира през последните 30 години.

Новото Renault Clio E-TECH Hybrid предлага неочаквано приятно изживяване зад волана, тъй като хибридната система оптимизира управлението на енергията, като по този начин подобрява динамиката при ускорение и намалява разхода на гориво. Комбинацията, избрана на задвижващия агрегат, отговаря на разпознатото намерение на водача и на постоянното изчисляване на оптималната мощност. Това помага както за по-добрата динамика, така и за по-ниския разход на гориво.

Не е необходимо водачът да се притеснява за каквито и да е параметри, защото технологията E-TECH ги задава автоматично и незабележимо. Новото Renault Clio E-TECH Hybrid осигурява спокойно шофиране и доставя удоволствие при управление, благодарение на хибридната система с електрически принос и откликващото шаси.

Настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира режима на шофиране спрямо настроението си и текущия профил на пътя. Режимът My Sense е най-подходящ за ежедневна употреба. Той предлага най-добрата комбинация за шофиране, което съчетава надеждно пътно поведение и истинско усещане за динамика при ускоряване.

Това се дължи на пъргавото стартиране с моментално наличен въртящ момент, който се поддържа и повтаря лесно, особено в града, но също така и при по-високи скорости. Режимът Eco използва по-премерена настройка на педала на газта и на адаптираната смяна на предавките. Режимът Sport съчетава пълния капацитет на системата и предоставя светкавична реакция и динамика. По този начин колата предлага усещане за забавление, несравнимо с малките хибриди.

При шофиране превключването от един режим на друг е едва забележимо и не изисква никакво участие от страна на водача. Системата E-TECH автоматично избира най-подходящия режим за ситуацията, за да оптимизира емисиите и разхода на гориво, като същевременно гарантира бързи реакции и удоволствие зад волана. Цените на Clio E-TECH Hybrid започват от 36 190 лева за ниво на оборудване Zen и достигат до 41 090 лева за спортното R.S. Line.

Технически характеристики

Renault Clio E-TECH Hybrid 140

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

140 к.с. кумулативна максимална мощност

205 Нм максимален въртящ момент при 3200 об/мин

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

186 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км комбиниран разход на бензин (WLTP)

96 г/км емисии на СО2 (WLTP)

36 190 лева цена на модела