0

Н овото Renault Captur вече се предлага с нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100 км и емисии на CO2 между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм, налични от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Този двигател отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от еквивалентния бензинов двигател.

Новото Renault Captur вече се предлага с нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100 км и емисии на CO2 между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм, налични от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Този двигател отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от еквивалентния бензинов двигател.

Още от самото начало, бензиновият двигател на новото Renault Captur TCe 100 LPG е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан. Моделът е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан.

Допълнителният резервоар за пропан-бутан е изработен от високоякостна стомана и е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Техническата система е допълнена от възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан. Превключването е лесно за водача.

Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина - ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето, като избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя, или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен.

С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км. Интеграцията на пропан-бутан в новия Captur е операция, извършвана директно в завода на Renault. За потребителите това означава лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология.

Новото Renault Captur TCe 100 LPG се предлага в България на цени от 33 490 лева за ниво на оборудване Life, 34 800 лева за Zen и 38 090 лева за топнивото Intens.